Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Polijsten van aluminuim

Pagina: 1
Acties:

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 02:05
Ik ben dus bezig om me systeem in een plexiglas kist (Zie topic Plexiglas kist) te bouwe en heb net me 5.25" bays af van aluminium. maar ik vind het er een beetje te mat uit zien, zou ik dit kunnen polijsten. wat zijn de nadelen er van?

Hier een foto van het rekkje

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1100080103

Verwijderd

Geborsteld ziet Alu er toch echt wel het mooiste uit , wil je et meer shiny moet je het laten anodiseren met een glanslaag

Verwijderd

aluminium oxydeert snel
daardoor wordt het snel dof...
meer weet ik niet :D

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 14:45
dompel hem in een chroombad :)
Je zou het kunnen proberen maar lijkt me een beetje veel werk. als je hem mooi glanzend wil hebbenm dan he!!
(ik heb ook weleens gepolijst namelijk)

Verwijderd

Polijsten van alluminium wordt heel mooi net chroom als je het goed doet ... alleen het nadeel is dat als je het dan aan raakt je ook gelijk weer over nieuw kan beginnen .. het is mooi maar absoluut onmogelijk mooi te houden ... is zou het (laten) bostelen is veel mooier ..

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Op zondag 24 maart 2002 20:58 schreef Tead het volgende:
Ik ben dus bezig om me systeem in een plexiglas kist (Zie topic Plexiglas kist) te bouwe en heb net me 5.25" bays af van aluminium. maar ik vind het er een beetje te mat uit zien, zou ik dit kunnen polijsten. wat zijn de nadelen er van?

Hier een foto van het rekkje

[afbeelding]
waarom spuit je hem niet, in een mooie kleur, paars ofzo, en dan maak je je HD rood, je voeding geel, enz enz.
Kan een heel leuk effect hebben :7

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Tead
Dus als ik hem polijst wordt ie mooi chroom, en als ik hem nou eens na het polijsten meteen in de blanke lak zet??? dan zou ie toch mooi moeten blijven, toch :?

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 21:09 schreef Tead het volgende:
Dus als ik hem polijst wordt ie mooi chroom, en als ik hem nou eens na het polijsten meteen in de blanke lak zet??? dan zou ie toch mooi moeten blijven, toch :?
Yupz kan wel maar je moet polijsten met vet .. het is dus bagger vet als je klaar bent en dan issie mooi ... voor te spuiten moet je hem eerst ontvetten en dan issie niet meer mooi :P

• Tead
Nou ben ik toevallig de trotse bezitter van een dremel :7, en daav voor kan je ook polijst stiffjes kopen. maar ik hoor hier ook mensen over borstelen.
welke zou ik nou moeten hebben voor deze klus:
Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/Accessories/531.gif
Klokborstel staal

Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/Accessories/462.gif
Polijstst. gummi afger. cilinder 6,4 mm

Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/Accessories/404.gif
Polijstkomborstel HAAR 13,0 mm

Roept u maar :P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zondag 24 maart 2002 21:22 schreef Tead het volgende:
Nou ben ik toevallig de trotse bezitter van een dremel :7, en daav voor kan je ook polijst stiffjes kopen. maar ik hoor hier ook mensen over borstelen.
[afbeelding]
Klokborstel staal

[afbeelding]

[afbeelding]

Probeer ze allemaal zou ik zeggen... je hebt vast wel een stukje alu over om dat te doen

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Tead
euhm... ik ben er nog niet van een in bezit, ik zou hem moeten kopen, en om ze alle drie te kopen vind ik ook eeb beetje nutteloos.

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 15:40
ik heb hier gewoon RVS polijstmiddel van Dr. Beckmann en dat werkt perfect op mijn waterblokkie

Ik heb het gewoon met de hand gedaan met een doekie want met de Dremel droogde het polijstmiddel zo gauw op en zat al het polijstmiddel door me hele kamer heen en niet op me werkstuk ;)

je zou bij de bouwmarkt ff kunnen kijken bij de HG produkten, daar staat een aluminium polijstmiddel tussen. En wat je ook kan doen is eerst opschuren met een zeer fijn schuurpapier (ik had waterproof 800) en dan polijsten zodat alle diepe groeven en krassen grotendeels weg zijn.

GoT a clue? Specs

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 21:22 schreef Tead het volgende:
[afbeelding]
Klokborstel staal

[afbeelding]

[afbeelding]

Gooi die dremel in de vuilnis bak :P ... iedereen hier gebruikt die dingen voor veel te zwaar en veel werk waar die dingen helemaal niet voor gemaakt zijn ... maar hoe je het moet borstelen weet ik eigenlijk niet .. zou je morgen even een metaal/alluminium bedrijfje moeten bellen maar met die dremel gaat dat niet goed lukken dat weet ik wel

Verwijderd

Gewoon een linnen lappenschijf op je boortol zetten met polijstpasta. En het lukt vrij snel. Als je krassen hebt eerst alles wegschuren met fijn lammellenschijfje.

TADA!

edit:
Maar voor de naadjes wel je Dremel gebruiken. Of even uitelkaar halen, of zit het vast met popnagels???

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb het met mijn brommer ook veel gedaan.
benodigdheden:
schuurpapier korrel 100, 400, 700, valma polish oid.

begin met schuren, van grof naar fijn, eerst met 100 om laag eraf te halen, dan steeds fijner, gfa met 400 lang genoeg door om te zorgen dat alle krassen van korrel 100 verdwenen zijn. dan met 700 krijg je al mooi glim effect, maar van dichtbij zie je nog steeds krasjes als je bijv opeens een andere kant opschuurt. vandaar dat polish spul, dit is zooi met hele fijne korreltjes, als je dit met een lap of dremel met katoenen geval lang genoeg schuurt krijg je een ECHT glimmind oppervlak, ik heb zo bijv. mijn carburateur gedaan, t was gewoon een spiegel zo allemachtig mooi, daarna als je wilt met blanke lak erover, echt super :9~
Pagina: 1