Toon posts:

Wat is dit voor een ding ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Mijn oom heeft mij zonet een "kado" gegeven, maar ik snap niet wat dit is.
Morgen zal ik ff plaatjes maken, maar nu beschrijf ik em wel ff :

Het is een box, ter grootte van een te groot uitgevallen voeding. Aan de achterkant zit een stekker die je ook voor de voeding gebruikt van de PC en monitor.
Ook zit er een 80 MM fan.
Aan de voorkant zit een draaiknop, met de cijfers : 0, 70, 80, 90 en 100 (ik neem aan dat procentages zijn)
En dan het leuke stuk : ook aan de voorkant zit een gat, waar je een GLASVEZELKABEL in moet steken, ongeveer 1 meter lang is ie, zwart van kleur.
Je moet em met zo`n draaiding vastzetten.

Vervolgens doe je het ding aan, en voer je hem op, in het begin is het licht iets van een gewone lamp die beetje gedimt is.
Maar als je hem op 100 zet, maakt het zoveel licht, dat je er zeker een kamer van 6x6 kan verlichten alsof het dag is !!!

Op de voorkant staat het woord : NAVITAR
En op de doos staat : Schott-Fostec LLC
Er staat een hokje aangevinkt op de doos, waar bij staat : A20750 en het Serial Number is : 77269

Dan nog wat info op de achterkant van het ding :
Ten eerste staat er een waarschuwing dat er explosiegevaar is, als je het in de buurt houd van dingen die vlam kunnen vatten
dan :
Input : 230V 50/60Hz
Output : 150 Watts
Daarna deze melding :
Fire Hazard- for continued protection replace only with 1.6 amp fuse. (5x20mm)

Dan als laatste staat er dat ie in de USA is gemaakt.

Heeft iemand enig ID wat het ding precies is ? en wat ik er voor een leuke dingen mee kan doen ?

Alvast bedankt.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

http://www.navitar.com/ ?
http://www.us.schott.com/fostec/english/index.html ?
Illuminators are available with Solid State Rheostat, which helps to lengthen lamp life, or Rheostat with Iris Diaphragm, which adds the ability to provide a constant color temperature when needed. DC regulated models can be remotely controlled via computer or other device. All available with EKE, EJA or DDL lamps
http://www.spectraservices.com/optacc/illum.html

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
Waarom vraag je het dan niet gtewoon aan je oom :?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oom wist niet wat het was, niet precies tenminste.... wou ook niet zeggen wara hij het vandaan had...

Hij zei wel dat het hele setje 2000 gulden kostte... en die glasvezelkabel 800 gulden.....

OK, het is dus een lichtbron, welke leuke dingen kan ik hiermee doen ?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Wij hebben ze ook op school en we hebben er testen mee uitgevoerd met lenzen en die dingen kunnen idd errug veel licht geven :D 8-) Ik zou wel oppassen want wij mochten ze3 niet hoger als 50% draaien en het liefst lager omdat dat lampje blijkbaar nog al snel stuk gaat dus je bent gewaarschuwd :)

Verwijderd

Zo'n ding in het klein hebben ze op vel scholen: lichtkastjes, maar wat jij precies hebt weet ik niet. Ik zou het maar verkopen en ons op een biertje trakteren ;)
Typ es een paar van die nummers in bij Google...

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ben nu veel wijzer geworden wat het precies is !!! voor uitgebreidde info is dit een PDF file met alle info : http://www.mvi-inc.com/microscopy/page.php3?id=38&mode=non&url=http%3A%2F%2Fwww.schott-fostec.com%2Fproducts.html
Je moet de 2de hebben : ACE® Light Source

Om kort samen te vatten is het inderdaad een lichtkastje, veelal gebruikt met microscopische belichting !!! je kan er dus inderdaad, moeilijk bereikbare plaatsen en kleine dingen goed mee belichten !!!

Tis een heel leuk ding hoor !! als je dat PDF bestand kijkt, zie je dat het een heel simpel ding is, maar wel errug leuk !!

Iemand zei dat je hem op 50% mag zetten.... nou, als je in dat pdf bestand kijkt, kan je zien dat de cijfers die erop staan niet goed izjn eigenlijk !!! als je hem op 70 hebt staan, dan gebruikt ie nog MAAR 42% van z`n volledige kracht.
Maar ik zal je advies opvolgen en hem meestal op 70 houden, dan hou ik em lekker koel ;)

Ik zal ook es bij ons op school kijken en vragen....

Nu dat we weten wat het precies is, wat kan ik hiermee doen ?? ik denk dus niet op de PC aansluiten, maar wat dan wel ?? een soort effectlamp ofzo ??

Bedankt voor de linkjes mensen.

Verwijderd

in je case proppen als effect lichtje wel natuurlijk raampje erbij >:)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

is et voor om "soort" figuren aan te sluiten dmv dat glas-/ plastic vezel :?

ik vind et iig leuk speelgoed :P

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

tweakerbee

dus..?

Je kunt hem in je neus stoppen en kijken wanneer je buik licht gaat geven >:)

You can't have everything. Where would you put it?

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
waar blijven de pics?

Verwijderd

zou dit nou zo'n blackbox zijn ?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op maandag 25 maart 2002 18:52 schreef Drone60 het volgende:
zou dit nou zo'n blackbox zijn ?
nee als je had gelezen in deze topic