Kwestie Abit / Lite-On

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 06:05
!*(&$(*$&!(&$!( ! :( :( :(
[excusez moi] vul hier een scheldwoord in naar keuze.

ik word focking gestoord van mijn Lite-On brander..
zoals bij de meeste tweakers bekend is er een probleem met Lite-On's op sommige Abit mobo's..

Nou heb ik dus toevallig zo'n combinatie..
Een tijdje terug heb ik hier al een topic over geopend; het probleem is toen een tijdje weggeweest. Totdat ik gister mijn nieuwe DMX X-Fire 1024 kaart erin zetten (de stroomkabel moest er dus af..)
Sindsdien komt weer iedere keer mijn laadje vrolijk naar buiten zetten en ik word hier helemaal GEK van! :(

Inmiddels heeft Lite-On voor de 24x brander een firmware update uitgegeven die dit probleem verhelpt.. maar gebruikers van de 16x branders moeten maar lekker met het probleem blijven zitten :? Ik ben momenteel bijzonder boos.. zoals je al gemerkt zult hebben.

Zijn er nog tweakers die eventueel een professorische oplossing hebben voor dit mega irritante k*tprobleem? :?

Dank..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Vriend van mij had het een keer met een Abit KT7e, maar na een keer een andere voedingn erop gehad te hebben is het nooit meer voorgekomen.

• ScuL
Op zondag 24 maart 2002 20:38 schreef Wapzer het volgende:
Vriend van mij had het een keer met een Abit KT7e, maar na een keer een andere voedingn erop gehad te hebben is het nooit meer voorgekomen.
Lite-On heb ik ook wel eens in de nieuwe PC van m'n pa gehad. Duron 1200 ook Abit mobo (KT7A-RAID), daar zit een andere voeding in, 300W. Zelfde probleem.

Zelfs die oplossing die vorige keer wel deels werkte (de PC op een geaard stopcontact aansluiten), helpt nu niet

Dit is wat ik moet hebben (maar dan voor de 16x)
(Lite-On website)

LTR-24102B (24X/10X40X) CD-RW Firmware
Filename R245S57.zip
Run Under Windows
Size 396KB
Date 2002/02/08
Description Solve the issue that part of CD-RW drives will always tray-eject after power on the PC with certain brands of motherboards due to its power supply is not 0 volt when power-off.

Zou het mogelijk zijn om anders deze firmware te flashen :? :o

Verwijderd

Ik zit zelf in de computers en heb contact hierover gehad met LiteOn nederland...om de simpele reden dat ik er 10-tallen bestel en er 9 vd 10 niet werken ;-(

Wat is nu het probleem: ze wisten het zelf niet in technische termen te verklaren, maar het blijkt dat er een software probleem in de printplaten zit. Dat het extra vaak bij Abit voorkomt, is volgens deze mensen toeval.

Ik lever zelf ook vrijwel altijd Abit, maar heb die problemen ook wel met Intel mobo's, MSI mobo's etc etc.

Helaas..terugsturen die hap...het probleem vertellen en je krijgt een nieuwe.

Overigens wil ik hierbij vermelden dat ik om deze reden vrijwel alleen nog maar Aopen lever en aanraad. LiteOn was wat mij betreft de winnaar (op Plextor na uiteraard) maar Aopen komt hier nu wel overheen :)

Succes dus gewenst voor mensen die toch kiezen voor LiteOn! Overigens schijnen de problemen in de nieuwe 32x en 40x writers niet meer voor te komen..al heb ik mijn twijfels :)

• ScuL
Op zondag 24 maart 2002 20:43 schreef cruzziaal het volgende:
Ik zit zelf in de computers en heb contact hierover gehad met LiteOn nederland...om de simpele reden dat ik er 10-tallen bestel en er 9 vd 10 niet werken ;-(

Wat is nu het probleem: ze wisten het zelf niet in technische termen te verklaren, maar het blijkt dat er een software probleem in de printplaten zit. Dat het extra vaak bij Abit voorkomt, is volgens deze mensen toeval.

Ik lever zelf ook vrijwel altijd Abit, maar heb die problemen ook wel met Intel mobo's, MSI mobo's etc etc.

Helaas..terugsturen die hap...het probleem vertellen en je krijgt een nieuwe.

Overigens wil ik hierbij vermelden dat ik om deze reden vrijwel alleen nog maar Aopen lever en aanraad. LiteOn was wat mij betreft de winnaar (op Plextor na uiteraard) maar Aopen komt hier nu wel overheen :)

Succes dus gewenst voor mensen die toch kiezen voor LiteOn! Overigens schijnen de problemen in de nieuwe 32x en 40x writers niet meer voor te komen..al heb ik mijn twijfels :)
Ik kan deze dus gewoon terug sturen :?
Bij mijn leverancier (Informatique) wilde ze niet ruilen omdat de brander het wél deed op hun test PC |:( duhhh

Heb je voor mij misschien RMA-informatie (adressen e.d.)

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01
ABIT KR7A-RAID + Lite-On 24x = No Problemo
ABIT KT7 + Lite-On 24x = No Problemo

* Nnoitra is happy 8-)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Sinds kort is er een nieuwe firmware voor de 24x en die moet het probleem verhelpen met "sommige moederborden" dat de laatjes openspringen :Y) Schijnt iets met 0 volt te zijn....

edit:

Maar dat stond hierboven dus ook al, ben weer lekker wakker vandaag :Z

• ScuL
Ja maar dat werkt dus niet op de 16x :(

Pagina: 1