Toon posts:

Aantal Multi-Monitor vragen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een aantal monitoren staan die ik op het moment niet gebruik.

Nu had ik deze graag op mijn PC willen aansluiten zodat ik 3 monitoren in totaal achter mijn PC heb zitten.

De PCI Videokaarten die ikzelf bezit lopen niet onder Windows XP (En hebben oner '98 geen Multi-Monitor ondersteuning in de drivers). Deze kaarten zijn: Een Sis 6202 en een S3 850 (Als iemand mij zou kunnen helpen deze toch aan de praat te kunnen krijgen, graag :))

Nu wil ik dus twee PCI Videokaarten aan gaan schaffen. Al dan niet tweedehands.

Ik ben alleen niet helemaal op de hoogte van een aantal punten.
3D Beeld (Games) zal altijd naar het primaire beeldscherm gaan dus dat is geen probleem.
Ik had alleen wat opheldering gewilt over een paar punten:

1. Als ik een PCI Matrox Dualhead aanschaf. Gaat dit dan goed werken in combinatie met een AGP Primaire VGA kaart of kom ik dan voor eventuele verassingen te staan? (Zoals bepaalde specifiek DualHead functies die niet meer zullen werken)
2. Hoe gaat het tegenwoordig met het OVERLAY signaal? Met andere woorden: Als ik bijvoorbeeld een video (bv. DVD) zou bekijken op een PCI Videokaart, gaat het overlay signaal dan ook naar de Monitor die achter de PCI Videokaart zit of gaat het overlay signaal altijd naar de primaire VGA kaart?
3. Een interressante optie, mocht ik toch tweedehands pci-kaarten halen, lijkt mij, om dan direct VGA kaarten met TV-Out te halen. Is het nu zo dat wanneer ik een video zou kijken via een PCI kaart met TV-Out, dat dan het video(overlay) signaal netjes via de TV-Out van de PCI kaart naar de TV gaat of komt het dan ergens in de knoei te zitten?

Kortom: Voor wat voor obstakels kom ik te staan als ik 3 Videokaarten ga gebruiken (al dan niet met TV-out of Dualhead's).

Vroeger was het zo dat het overlaysingnaal altijd naar de primaire videokaart ging. Alleen weet ik niet of dat nu nog is (Ik heb namelijk geen videokaarten waar ik dat mee kan testen.)

Mijn hoofddoel is om 2 extra beeldschermen in de Windows omgeving te gebruiken. Maar ik had het graag direct goed gedaan door òf een dualhead PCI vgakaart te halen òf een PCI kaart met TV-Out (Mijn huidige AGP Kaart -Asus v6800 Deluxe- bezit ook tv-out dus het is niet echt een probleem als 2x tv-out niet gaat functioneren).

Kan iemand mij misschien wat opheldering geven wat betreft deze punten?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:30
in de bios de pci kaart al primaire monitor instellen en in XP de agp, dan werkt het als het goed is (bij mij iig)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 22:00 schreef Maverick het volgende:
in de bios de pci kaart al primaire monitor instellen en in XP de agp, dan werkt het als het goed is (bij mij iig)
Wat voor configurate gebruik jij dan? (Welke grafische kaarten heb je?)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:30
Op zondag 24 maart 2002 22:15 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Wat voor configurate gebruik jij dan? (Welke grafische kaarten heb je?)
agp geforce2 mx

pci S3virgo :? (NIET ZEKER, gekregen :+ )

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

1. Als ik een PCI Matrox Dualhead aanschaf. Gaat dit dan goed werken in combinatie met een AGP Primaire VGA kaart of kom ik dan voor eventuele verassingen te staan? (Zoals bepaalde specifiek DualHead functies die niet meer zullen werken
Alles met XP
Gaat zeker wel werken met de volgende combi(ervaring)
met een g450 agp, met dezelfde drivers, geen centje pijn.
met een 450e TV agp met iets meer pijn, 2 verschillende drivers.
Niet met een g550 agp. Moet wel kunnen officieel, helaas heb ik een via mobo en daar zijn mbt tot dot soort combies echt vee problemen mee.

andere combi's werken ook, advies voor het beste resultaat kaarten van dezelfde fabrikant gebruiken. Zie voor meer info
http://www.realtimesoft.com/multimon/

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 22:52 schreef Spice het volgende:

[..]

Alles met XP
Gaat zeker wel werken met de volgende combi(ervaring)
met een g450 agp, met dezelfde drivers, geen centje pijn.
met een 450e TV agp met iets meer pijn, 2 verschillende drivers.
Niet met een g550 agp. Moet wel kunnen officieel, helaas heb ik een via mobo en daar zijn mbt tot dot soort combies echt vee problemen mee.

andere combi's werken ook, advies voor het beste resultaat kaarten van dezelfde fabrikant gebruiken. Zie voor meer info
http://www.realtimesoft.com/multimon/
Dan zal het waarschijnlijk dus ook wel goed gaan i.c.m. een Asus v6800 Deluxe (AGP).
Dat was eigenlijk ook wat ik belangrijk vind: Zolang alle functies van DualHead maar te gebruiken zijn i.c.m. een andere AGP-Kaart.

Lijkt mij dus duidelijk :): FF Advertentie plaatsen en op zoek gaan naar een G400/450 Dualhead PCI :)

• Spice

Spice

Lijkt mij dus duidelijk : FF Advertentie plaatsen en op zoek gaan naar een G400/450 Dualhead PCI
das denk het probleem, kaartjes zijn dun gezaaid, zelfs nieuw moeilijk. De 16 mb versie maar op 1 adres 141 euro.
De 32 mb versie kan je nog alleen bij matrox bestellen en die komt op 160 euro.
Zolang alle functies van DualHead maar te gebruiken zijn i.c.m. een andere AGP-Kaart.
moet dus wel kunnen maar je krijgt het nooit zo mooi als met 2 matrox'en
pic (zonder tv) wordt zwart bij [prtsrcn]
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1806648252

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 23:05 schreef Spice het volgende:

[..]

das denk het probleem, kaartjes zijn dun gezaaid, zelfs nieuw moeilijk. De 16 mb versie maar op 1 adres 141 euro.
De 32 mb versie kan je nog alleen bij matrox bestellen en die komt op 160 euro.
[..]
Kaarten zijn idd moeilijk aan te komen.
Als ik een advertentie zet vraag ik dan ook naar andere types (en ik hoop dan een Matrox te kunnen kopen)
moet dus wel kunnen maar je krijgt het nooit zo mooi als met 2 matrox'en
pic (zonder tv) wordt zwart bij [prtsrcn]
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1806648252
Matrox heeft mooie functies zoals zoom en overlay-control.
Het zou mooi zijn als dit werkt maar als dat niet optimaal gaat blijven er nog genoeg voordelen over.
In ieder geval werkt de matrox DH dus gewoon als secundaire videokaart (naast een ander merk primaire) en dat gaat het mij ook eigenlijk wel het meest om.
Bedankt Spice!

Enigste wat ik eigenlijk nog zou willen weten is het volgende:

Kan ik m.b.v. de tv-out van een secundaire vga-kaart een Overlaybeeld bekijken op mijn televisie terwijl de Primaire AGP kaart ook gewoon beeld geeft? (Eerlijk gezegt betwijfel ik het maar kan dat wel dan is het natuurlijk verstandig een PCI vgakaart met tv-out te halen.)

• Spice

Spice

Kan ik m.b.v. de tv-out van een secundaire vga-kaart een Overlaybeeld bekijken op mijn televisie terwijl de Primaire AGP kaart ook gewoon beeld geeft? (Eerlijk gezegt betwijfel ik het maar kan dat wel dan is het natuurlijk verstandig een PCI vgakaart met tv-out te halen.)
das een goede vraag, ik heb het niet geprobeerd omdat ik de agp-kaart als tv-out gebruik maar volgens mij kan elke matrox dual head tv-out produceren. In iedergeval wel de agp 450 en 550. Je zou eens bij matrox.com moet kijken suk-6

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zal ff typen wat ik heb:

G-force 2 MX400 (AGP)
Matrox Millinium 2 4 MB (PCI)

Deze kaarten draaien perfect in dual monitor.

Alle games draaien automagisch op de G-force, ook video gaat (in fullscreen) naar de G-force, Direct X zit altijd op de primaire monitor.

De nieuwste nvidia drivers geven me ook nog wat andere lekkere mogelijkheden, ik kan NView genruiken om applicatie van de ene naar de andere monitor te sturen, een matrox tool gebruik ik niet.

Ook zonder die NView tool werkt het geheel perfect, als je 2 kaarten gebruikt voor multimonitor ipv 1 met twinview werkt dit altijd al goed, alle applicaties herkennen 2 monitoren, en geen heel grote desktop.

Ik heb ook enige tijd 2 monitoren gehad, (met een Matrox Millenium 2MB erbij) alleen beviel mij dat niet zo, de derde monitor gebruikte ik niet, ik heb wel de matrialen er nog voor staan, maar t trekt alleen maar meer stroom, 2 monitoren is perfect (ik wil niet meer anders :P ).

Overigens kan ik mn primaire kaart (de G-force) ook als twinview gebruiken met de TV :P daarmee heb ik dan 3 schermen :D dit gebruik ik echter alleen in klone modus, lekker gamen op mn console ... euh PC :D ... en om films te kijken natuurlijk.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik werk dus met 2 monitoren (Iiyama 19" & 17") en ik heb in mijn PC zitten:
Geforce 2 MX (met tv-uit)
Matrox Millenium 4MB

Werkt perfect onder win98, win2k & XP. Mijn tv gebruik ik als 3e monitor: ik laat alle overlay dingen afvangen en doorsturen naar de TV. Als ik dus een film aanzet krijg ik die netjes fullscreen op de tv en kan ik op de PC gewoon doorwerken.
Ook onder linux (mandrake, geloof versie 8.0) kreeg ik 2 schermen, maar daar werkte het niet zo makkelijk als onder windows; ik kreeg gewoon 2 desktops. Misschien moet ik eens een nieuwe distributie proberen, want ik geloof dat 8.0 nog een oude KDE had...

Eigenlijk had ik een SiS 4MB PCI (5598/6326) kaartje aangeschaft, maar de kwaliteit van het beeld dat er uit dat kaartje kwam was SLECHT. Die heb ik nu dus vrolijk in mijn server gepropt, want die heeft toch nooit een scherm eraan hangen.

Verwijderd

Topicstarter
De TV-Out van je secundaire beeldscherm zal dus wel niet gaan werken naast een 2D beeld op je primaire monitor.
Helaas.
Ik ben in ieder geval weer wat wijzer geworden :)
Pagina: 1