• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 23:36
Is er een camera die alleen mpegs/avi enz kan opnemen in betere kwaliteit dan die digi fotocams ?
Thanks! :)

Verwijderd

Een digitale videocamera

• earthknake
Op zondag 24 maart 2002 20:17 schreef Nostradamus het volgende:
Een digitale videocamera
Goh... ik bedoel iets wat dus verder nix met banden en zooi te maken heeft gewoon een kleine cam die meteen naar mpeg/avi record

Verwijderd

ik heb er nog nooit 1tje gezien... en als zo'n cam bestaat zal het wel prijzig apparaat zijn

misschien is er wel een digicam die beetje redelijk resolutie mpeg kan opnemen?? weet niet waar je naar op zoek bent qua resolutie?

• earthknake
Mja ik ken zelf alleen die Sony digicams die meteen mpeg kunnen maken maar die kwaliteit sux :(

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 20:20 schreef earthknake het volgende:

[..]

Goh... ik bedoel iets wat dus verder nix met banden en zooi te maken heeft gewoon een kleine cam die meteen naar mpeg/avi record
Er zijn digitale videocamera's met 1 of 3 ccd's die tevens op memorystick of compactflash, cd's e.d. kunnen opslaan. Andere opties zijn dure digi fotocams die filmpjes kunnen maken. Of met laag budget een webcam.

Dus goh, geef eerst zelf wat meer aan wat je wilt. En weet waar je over praat voor je oordeelt

• earthknake
Op zondag 24 maart 2002 20:44 schreef Nostradamus het volgende:

[..]

Er zijn digitale videocamera's met 1 of 3 ccd's die tevens op memorystick of compactflash, cd's e.d. kunnen opslaan. Andere opties zijn dure digi fotocams die filmpjes kunnen maken. Of met laag budget een webcam.

Dus goh, geef eerst zelf wat meer aan wat je wilt. En weet waar je over praat voor je oordeelt
Rustig maar ;) maarem weet je wat types dv cams die dat kunnen ? trouwens, webcam kan je moeilijk ergens meenemen en dan opnemen zonder pc dus daar heb ik dan nix aan lijkt me

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Rustig maar maarem weet je wat types dv cams die dat kunnen ? trouwens, webcam kan je moeilijk ergens meenemen en dan opnemen zonder pc dus daar heb ik dan nix aan lijkt me
De nieuwe en tevens dure Sony DV camera's kunnen allemaal wel een MPEG maken. Maar dat kost je wel al snel 800 euro. Je hebt ook draagbare webcams van creative, trust en spypen die een intern geheugen hebben waarmee je filmpjes en foto's kan maken. De kwaliteit is natuurlijk niet zo geweldig maar dat kan je voor de prijs van 50 tot 150 euro wel verwachten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• earthknake
Op zondag 24 maart 2002 20:58 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

De nieuwe en tevens dure Sony DV camera's kunnen allemaal wel een MPEG maken. Maar dat kost je wel al snel 800 euro. Je hebt ook draagbare webcams van creative, trust en spypen die een intern geheugen hebben waarmee je filmpjes en foto's kan maken. De kwaliteit is natuurlijk niet zo geweldig maar dat kan je voor de prijs van 50 tot 150 euro wel verwachten.
Aha! weet je toevallig dan een draagbare webcam met grootste geheugen en beste kwaliteit ?

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 20:51 schreef earthknake het volgende:

[..]

Rustig maar ;) maarem weet je wat types dv cams die dat kunnen ? trouwens, webcam kan je moeilijk ergens meenemen en dan opnemen zonder pc dus daar heb ik dan nix aan lijkt me
De Sony Network Handycam IP DCR-IP7. En de DCR-PC120, DCR-TVR30.
(Mijn Minolta S404 maakt wel redelijke filmpjes, maar heeft een max van 60 seconden per keer.)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

3 jaar geleden had ik een sony digicam gezien. dat mpg4 formaat filmpjes maakte of zo. Geen idee wat dat was toen :P
schijnt iets voor webfilmpjes en zo te zijn of zo. hartstikke duur en geld niet waard vind ik.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

In juni komt van fuji de 602 uit. Een digicam die filmpjes kan maken van 640*480 bij 30fps.

hmmm

Verwijderd

http://www.sonystyle.com/digitalimaging/Worry09.shtml

op de nieuwe sony camera's zit inderdaad een mpeg functie
heb alleen geen gegevens zien staan over resolutie enzo
(net ff zitten kijken bij sony)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kijk eens op http://www.trust.com/products/frame-productgrp.htm?grp=DIGCAMS voor alle trust digicams/webcams

en op http://www.spypen.com/ voor hun producten.

Op www.creative.com zul je ook wel wat kunnen vinden

Maar daar had je zelf toch ook wel achter kunnen komen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• earthknake
Thanks! :)

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

In een C'T van afgelopen jaar draaide bij een digicam-test een hybride multimedia-cam mee, volgens mij van Sanyo. Dat ding kon gewone foto's maken met 1.3 Mpix, 10x zoom, leek wel een beetje op de Olympus E100, maar verder kon hij ook korte filmpjes maken van 640x480 op een 730MB MO-schijfje, en hij was qua software en behuizing dan ook helemaal gericht op het maken van video's. Ik weet zo niet meer hoe dat ding heette, maar ze zijn er dus wel.....

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

...And the world goes on racing, like the world always will...

• earthknake
Op maandag 25 maart 2002 14:30 schreef Parlor_Inventor het volgende:
linkjuh : http://www.idshot.com/en/index.html
Kewl thanks!
Pagina: 1