Winamp slaat over

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een vereniging bezig een oude P133 met 32 MB edo geheugen gereed te maken om aangesloten te worden op de versterker van de stereo, om zo via de boxen MP3's af te spelen.

Nou wil het geval zijn dat bij ca het 3de of 4de nummer het nummer blijft steken (als een cd die blijft hangen). Doorskippen naar het volgende nummer heeft geen zin, omdat die dan ook blift hangen. Als gebruiker uitloggen en dan opnieuw inloggen is de enige oplossing.
Het maakt niet uit hoe groot de playlist is. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Voor de goede orde, een oud beestje, zonder videokaart, en met een ESS 688 ISA geluidskaart, 32 MB edo geheugens, USB controllerkaart en USB muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:19

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik zou er wat meer geheugen bij donderen... dat doet meestal the trick

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het aparte is dat de pc zelf niet moeilijk doet. En volgens een vriend van me werkte het bij hem zelfs met 16 meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg ook meer geheugen, maar ook: snellere processor. MP3's zijn namelijk gecomprimeerd en processor mag het uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
Heb je misschien een virus-scanner, ICQ, MSN messenger, port-scanner en meer van die zooi draaien?

Dat soort progjes vreten resources, die je hard nodig hebt om op zo'n PC'tje MP3's te spelen :-)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niks

Het is een standalone machine met alleen win98 geïnstalleerd. Op een p150 met ook 32mb intern met kabelverbinding, firewall en virusscanner werkt het wel goed.

Kan het aan die ISa geluidskaart liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou... zeg dat maar niet te hard.
Ik heb hier ook een mp3computertje staan..
P1 133 16 MB intern.. doet het perfect, slaat nooit over.
Playlist van > 3000
Doet alles tegelijk, internetten, fungeren als server, mp3's afspelen..

Oke, hij kraakt alleen een beetje erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met alle respect, maar dat geeft dus geen antwoord op mijn vraag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle respect, maar ik geef alleen maar even aan dat het niet aan je systeem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmz... Alternatieve MP3 decoder plugins geprobeerd?

Winamp / Wav Out / MP3 decoder in op hogere prioriteit gezet?

Out: Realtime, In: High, Winamp: High. Dat werkt denk ik net iets lekkerder...

Wat wellicht nog lekkerder werkt is 25 euro aan mij geven en dan krijg je van mij een K6 (1) - 166 MMX: Beetje extra CPU power kan nooit kwaad :). Zal wel werken op je mobo (wel ff controleren :) )

[edit]
Ps, zet de buffers wat lager: Vooral output. Met zo weinig mem heb je niet anders...

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is in Winamp je buffer minder groot maken, zodat hij minder leest van je mp3 file. Zo neemt het bestand ook minder geheugen in.

Winamp -> Options -> Preferences (of ctrl + P) -> Options -> Process priority class

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 01:43

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

en als je er nu een oudere versie opzet dan van winamp bv 1.0 :o

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Ik weet niet of die p133 (slot) cache heeft?
Een huisgenoot van mij heeft namelijk een p100 met 32mb edo ram. En die draait prima mp3tjes. Maar die heeft wel zo'n los reepje cache boven z'n processor in zo'n slot geprikt. Toen ie dat er voor de gein uithaalde ging het dus NIET meer goed als je mp3tjes af wou spelen. Das dus vrij belangrijk.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 01:43

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

en werkt het nu???

daar ben ik nu wel benieuwd naar :r

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd het fysiek geheugen vast in te stellen op minimaal 150 mb en maximaal 240 vrije schijfruimte) en dat werkte dus ook niet.

Ik denk dat het ligt aan een brakke ISA geluidskaart. Kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
probeer het eens met een dos mp3 speler :) als die pc toch alleen maar gaat dienen om mp3's te spelen hoeft er toch geen windows op en het is nog stukken sneller ook :) weet alleen niet meer hoe dat dos progje heet

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
geluidskaart driver opnieuw installeren. dit was de oplossing bij mij voor een soort gelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 13:43 schreef iscara het volgende:
geluidskaart driver opnieuw installeren. dit was de oplossing bij mij voor een soort gelijk probleem.
Ik heb wel een dos mp3 speler gezien maar die kon mp3's niet enqueuen. Bestaat er uberhaupt wel een grafische dos mp3 speler met een enqueu list?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
Kijk eens hier
daar staat vast wel het progje bij dat je nodig hebt :)
suc6 ermee

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:33
Dos MP3 Player

http://www.mynetwork.co.il/apps/audio/mpxplay.zip

werkt prima vanaf een 486 DX2 80

Haal je Harddisk maar uit die puter want het draait van een flop als het moet

Repareren doe je zo.