[OC] M'n TB Wilt wel, maar iets ligt er dwars :(

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
Aaargh ja ik zit dus ff m'n cpu over te klokken gaat allemaal goed ...

M'n Hardware...
- Thunderbird 1.2GHz (stepping unkown ;))
- 256mb TwinMos PC2100
- MSI K7T266Pro-R

Ik heb nu m'n FSB op het hoogste staan, 164 ... hoger kan ik em niet zetten in m'n BIOS :'( .. alles draait nog goed, behalve Windows XP :r .. Windows 98SE draait echter wel goed :)
Owja, hij draait nu ook op CAS2, als ik dan de FSB op 164 zet dan krijg ik bij het startscherm van XP meteen 'n blauwscherm. Als ik em op CAS2.5 zet dan start ie wel door, maar dan krijg ik bij 'Welcome' het bericht dat ie 'n memdump etc. gaat doen |:(

Hier effe wat pics ..
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~lipsia/Pics/Sandra.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~lipsia/Pics/Wcpuid.JPG

Weet iemand waarom mijn FSB niet hoger kan? dit sucked namelijk :) en uh als ik de MP nu verhoog dan kan 'k de CMOS gaan resetten want dan krijg ik geen beeld meer :(
Ik wil gewoon es ff kijken hoever dit geheugen wil hehe

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
een fsb van 164 is sowieso mooi. Zeur hier niet over... :(

zet dan je mp hoger en koel het zaakje beter.

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Ik heb ook een Tbird 1,2 op hetzelfde moederbord... (trouwens de rest ook zowat)... Het MSI mobo ondersteund geen hogere FSB... Bovendien is het ook slecht voor je hardware om zo hoog te gaan zitten.... Vooral voor je harddisk. Ik draai zelf op 137fsb & 10,5 Multiplier = 1438,5 MHz... Werkt stabiel op 51 graden met fullcopper heatsink en een 8cm FAN :)... Probeer dat ook eens

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Op zondag 24 maart 2002 19:49 schreef elgringo het volgende:
een fsb van 164 is sowieso mooi. Zeur hier niet over... :(
Nou zeg, ben jij nou een tweaker dan :? :P

Maar ff on topic, heb je al geprobeert je multiplier echt heel laag te zetten zodat je zeker weet dat je proc niet maxed out is? al werkt dat niet zou ik zeggen dat je mem het gewoon niet meer trekt of je HD gaat raar doen bij een hoge FSB.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Op zondag 24 maart 2002 19:54 schreef DeadPool het volgende:

[..]

Nou zeg, ben jij nou een tweaker dan :? :P

Maar ff on topic, heb je al geprobeert je multiplier echt heel laag te zetten zodat je zeker weet dat je proc niet maxed out is? al werkt dat niet zou ik zeggen dat je mem het gewoon niet meer trekt of je HD gaat raar doen bij een hoge FSB.
ik heb een butt systeem waardoor mijn fsb niet hoger dan 108 gaat op mijn kt7 dus 164 is veel te mooi :( :P ;)

if broken it is, fix it you should

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
Tja het is maar 'n zwakke koelermaster he :) krijg hopelijk deze week m'n nieuwe cpu .. XP 1700+ met 'n Volcano 7+ .. dus dat lijkt me wel goed gaan dan hehe
maar dat met die FSB & Harde Schijf zou nog wel eens kunnen kloppen denk ik :) ik heb 1 Maxtor 15gb HD en een IBM 40gb (Uata/100, 7200rpm) ... op die IBM staat XP geinstalleerd
Pagina: 1