Ik heb nu al enige tijd een Plextor fikkertje, de 8/4/32A, die het best prima doet. Echter, ik vind dat ie in DMA mode moet werken en dat wil die dus niet! In W2K is al ingesteld dat DMA gebruikt moet worden wanneer mogelijk. De AOpen cdrom heeft daar geen problemen mee. Verder post de bios van mn Asus K7V ook een error wanneer ik aangeef DMA te gebruiken (0-4, maakt niet uit wat) naast PIO. Dacht eerst dat het dan gewoon niet mogelijk was, maar op de Plextor site staat heel specifiek dat je de DMA mode UIT moet zetten voor een firmware upgrade. Maar weet iemand hoe die AAN moet??? Ik heb momenteel firmware 1.07 erin zitten. Thanx!
..Ik precies dezelfde brander als jij, DMA moet zeker aan. Heb je hem wel op een Master gezet? Bij mij werkt DMA onder Win98se, onder win2k heb ik hem nog niet opgestart. Ik had in het begin wel steeds problemen met mijn DVD die ik van secundary master naar secundairy slave had verhuisd. Bij deze wilde DMA ook niet meer aan, bij het opnieuw opstarten was het vinkje gewoon weer weg, dit terwijl hij het voorheen wel deed
. Ik heb het vijf keer geprobeerd en bij de zesde keer deed hij het wel ?!? 
Ik zal het ook eens proberen bij Win2k want daar had ik problemen met IRQŽs waarbij 5 aparaten op IRQ 9 gingen zitten terwijl er nog enkele vrij waren..beetje wazig Win2k.
Ik zal het ook eens proberen bij Win2k want daar had ik problemen met IRQŽs waarbij 5 aparaten op IRQ 9 gingen zitten terwijl er nog enkele vrij waren..beetje wazig Win2k.
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
------------------------------------
Maar weet iemand hoe die AAN moet???
Bij je MoBo zit software. DMAtool
Mijn plextor 8/4/32A draait gewoon in DMA mode met een firmware 1.07 zonder problems.
Maar weet iemand hoe die AAN moet???
Bij je MoBo zit software. DMAtool
Mijn plextor 8/4/32A draait gewoon in DMA mode met een firmware 1.07 zonder problems.
Money for nothin' and your chicks for free
Hmm, DMA tool gevonden op de cd, maar werkt niet onder W2K, allemaal PIO/DMA mode errors. Ga maar eens kijken of er een W2K versie is. Nog andere suggesties?
psychotic: win2k gebruikt ACPI voor de interrupt toewijzing; is volstrekt normaal dat 'alles' op interrupt 9 gaat zitten. niet druk om maken, hoort zo.
-I am Jack's wasted life.
oCe.. Alles leuk en aardig maar min Geforcekaartje wil niet meer en nu zit ik dus met een standaard VGA driver die dat prachtige Win2k er maar voor in de plaats heeft gezet
..Dus je begrijpt dat ik me we DRUK maak
Win98se geen probleem !!
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Ik heb verder geen problemen in W2K. Behalve dat dma gedoe dus. Fikken kan wel in PIO, maar is niet ideaal. Trouwens nergens een andere (W2K) dmatool te vinden.
Als je geen DMA gebruikt, dan wordt je CPU onnodig veel belast, dit verhoogt de kans op buffer underruns en andere enge ongein...
Verwijderd
hmm ik heb dus nooit ergens last van gehad. ik denk dat ik hem niet op dma kan zetten omdat samen met zip aan een kabel hangt
Heb ik ook , een zip als slave achter de fikker (=master) hangen. Maar dat zou toch niet moeten uitmaken? En dat fikken lukt ook wel, maar dma is beter en het zou moeten kunnen dus vind ik dat gewoon moet werken! Ben nu op zoek naar een tool om dma aan te zetten in W2K.
Dit is wat ik te horen kreeg van Plextor support:
---------------
Dear Sir,
This Plextor device doesn't work in DMA mode. This is a PIO mode 4 devices.
Kind regards
---------------
Vanwaar dan die opmerking op de website kan je je natuurlijk afvragen...
---------------
Dear Sir,
This Plextor device doesn't work in DMA mode. This is a PIO mode 4 devices.
Kind regards
---------------
Vanwaar dan die opmerking op de website kan je je natuurlijk afvragen...
hmm het rare is dat als ik ibm's ataswitch een keer tegen alle apparaten aan laat schoppen vanuit DOS en ik reboot vervolgens naar win2k dat ie dan wel keurig in DMA loopt. Totdat ie op een gegeven moment weer terug springt, dat wel ja.
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
Verwijderd
Als ik probeer on-the-fly te branden van een UltraPlex 40x SCSI naar een 12/10/32A IDE dan loopt m'n buffer steeds leeg . Burnproof werkt dan ideaal , maar het zou niet moeten kunnen . Helpt het als ik de DMA aanzet bij de brander ?
Verwijderd
ik weet niet wat voor geluidskaarten jullie hebben maar als je de sb16emulation uitzetten (heb ik gedaan bij de Live! player) dan doet de dma het wel en blijft ie ook aan!
Dit probleem had ik ook op een 8432A daar bleek de brander kapot te zijn, alleen konden we dat pas 2 maanden na de garantie bewijzen, en nu willen ze er niks aan doenOp maandag 25 september 2000 12:39 schreef PeeJee het volgende:
Als ik probeer on-the-fly te branden van een UltraPlex 40x SCSI naar een 12/10/32A IDE dan loopt m'n buffer steeds leeg . Burnproof werkt dan ideaal , maar het zou niet moeten kunnen . Helpt het als ik de DMA aanzet bij de brander ?
Woehaaa,
Ik denk ik zoek maar eens met de string 'Plextor DMA'....et voila!
Ik heb ook de plextor 8/4/32A en een Ultraplex 40 en een K7V en dus een paar problemen tegenwoordig!!!
Plextor loopt tegenwoordig op pio4, terwijl dit dus wel DMA is geweest ! Ik heb 2 weken geleden een dvd gekocht en deze als slave naast de brander gezet en deze loopt dus wel op DMA
Mijn geheugen (gebruik Nero) loopt ook leeg tijdens het on-the-fly branden i.c.m. de UltraPlex (SCSI) en dat is ook iets van de laatste tijd.
Ik heb inderdaad een SBLIVE!, maar dat is niet iets van de laatste tijd. Volgens mij moet het ergens anders aan liggen.
Iemand ??
Ik denk ik zoek maar eens met de string 'Plextor DMA'....et voila!
Ik heb ook de plextor 8/4/32A en een Ultraplex 40 en een K7V en dus een paar problemen tegenwoordig!!!
Plextor loopt tegenwoordig op pio4, terwijl dit dus wel DMA is geweest ! Ik heb 2 weken geleden een dvd gekocht en deze als slave naast de brander gezet en deze loopt dus wel op DMA
Mijn geheugen (gebruik Nero) loopt ook leeg tijdens het on-the-fly branden i.c.m. de UltraPlex (SCSI) en dat is ook iets van de laatste tijd.
Ik heb inderdaad een SBLIVE!, maar dat is niet iets van de laatste tijd. Volgens mij moet het ergens anders aan liggen.
Iemand ??
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
Pagina: 1