Toon posts:

[PHP]van een url auomatisch een link maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf een gastenboek aan het schrijven.
Dat gaat best aardig, maar ik heb een paar probleempjes.
Misschien kunnen al die experts hier me helpen.

-Is er een functie die in een bericht dat niet in de colom past automatisch afbreekt en op de volgende regel verder laat gaan?

-Naast de naam wordt, als deze is ingevoerd, de url geprint,
alsvolgt: $output.= $get_rows[url];
Als ik er nou html-link-tags omheen zet werkt het niet, geeft ie een parse error. Hoe laat ik hem er gewoon een link van maken?

-Ik wil dat ie al de tabellen aan elkaar plakt en er als border alleen een dun, zwart randje omheen zet. Net als hier op GoT.
Ik haal nu ieder bericht op en poep die allemaal apart in een colom uit. Is dat soms fout?

-Om de datum op te halen gebruikt ik de volgende MySQL-query: "SELECT * from gastenboek where 1 order by datum ASC LIMIT 0, 30". Dan zet ie het nieuwste bericht onderaan. Kan dat ook andersom? Dus nieuwste bericht boven.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bij voorbaat dank!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor het sorteren, van ASC DESC maken. Verder hoort dit topic niet in W&G :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Btw: nou je het zegt, dat ging er ongeluk.
Misschien kan een moderator even het topic verplaatsen.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

move W&G --> P&W

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op zondag 24 maart 2002 19:27 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ben zelf een gastenboek aan het schrijven.
Dat gaat best aardig, maar ik heb een paar probleempjes.
Misschien kunnen al die experts hier me helpen.
sure
-Is er een functie die in een bericht dat niet in de colom past automatisch afbreekt en op de volgende regel verder laat gaan?
wordwrap() :?
Als ik er nou html-link-tags omheen zet werkt het niet, geeft ie een parse error. Hoe laat ik hem er gewoon een link van maken?
kom aar es met wat code. kunnen we niet ruiken
-Ik wil dat ie al de tabellen aan elkaar plakt en er als border alleen een dun, zwart randje omheen zet. Net als hier op GoT.
vat ik niet
Ik haal nu ieder bericht op en poep die allemaal apart in een colom uit. Is dat soms fout?
:?
-Om de datum op te halen gebruikt ik de volgende MySQL-query: "SELECT * from gastenboek where 1 order by datum ASC LIMIT 0, 30". Dan zet ie het nieuwste bericht onderaan. Kan dat ook andersom? Dus nieuwste bericht boven.
is al beantwoord :)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bij voorbaat dank!
je moet ff het eea duidelijker uitleggen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
jaaahaaaaa ik weet het
dit werkt niet maar heb ff geen zin om hem helemaal uit te werken :P
maar dan heb je ongeveer een ideetje
code:
1
$bla = preg_replace("http://(.*?)",<a href=http://\\1>\\1</a>",$bla);

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Topicstarter
kom aar es met wat code. kunnen we niet ruiken
dacht al dat dat zou komen:
<?
$db=mysql_connect('localhost', '', '');
$table=mysql_select_db('verb_project',$db);
$query="SELECT * from gastenboek where 1 order by datum ASC DESC LIMIT 0, 30";
$variabele=mysql_query($query,$db) or die("mislukt");

if (mysql_num_rows($variabele)=="0") {
$output="Geen berichten";
}else{
$output="Gastenboek";
while($get_rows=mysql_fetch_array($variabele)){
if($get_rows[admin]=="0"){
$output.=<<<EOF

<p align="center"><table border=""><tr><td width="700" bordercolorlight="#FFFFFF" bordercolordark="#FFFFFF" bordercolor="#000000" bgcolor="#D7C5E7"><font face="verdana" size="1" text="#000000">Naam:
<style>
a{text-decoration:none;}
a:hover{text-decoration:underline;}
</style>
<a href="mailto:$get_rows[email]">$get_rows[naam]</a>   |

EOF;

//hier moet ie dus die url linken
if($get_rows[url]!="0") {
$output.="   $get_rows[url]   |";

}else{
$output.="";
}

$output.=<<<EOF

Datum: $get_rows[datum]</font><br><hr>
<font size="2">$get_rows[bericht]<br><br></font></td></tr></table></p>
EOF;

}
}

}
echo$output;
?>
vat ik niet
tabel, dun zwart lijntje eromheen,nieuwe tabel eronder, weer een zwart lijntje eromheen.
je moet ff het eea duidelijker uitleggen
En ik hoop dat bij deze gedaan te hebben...

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor de dunne zwarte lijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="1" bgcolor="black">
  <tr>
    <td bgcolor="white">test</td>
  </tr><tr>
  </tr><tr>
  </tr>
</table>

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

goed les 1 ;)
PHP:
1
<?    $db=mysql_connect('localhost', '', '');    $table=mysql_select_db('verb_project',$db);    $query="SELECT * from gastenboek where 1 order by datum ASC DESC LIMIT 0, 30";    $variabele=mysql_query($query,$db) or die("mislukt");    if (mysql_num_rows($variabele)=="0")     {        $output="Geen berichten";    }    else    {        $output="Gastenboek";        while($get_rows=mysql_fetch_array($variabele))        {               if($get_rows[admin]=="0")               {                $output.=<<<EOF                    <p align="center"><table border=""><tr><td width="700" bordercolorlight="#FFFFFF" bordercolordark="#FFFFFF" bordercolor="#000000" bgcolor="#D7C5E7"><font face="verdana" size="1" text="#000000">Naam:                    <style>                    a{text-decoration:none;}                    a:hover{text-decoration:underline;}                    </style>                    <a href="mailto:$get_rows[email]">$get_rows[naam]</a>&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;|                    EOF;                    //hier moet ie dus die url linken                if($get_rows[url]!="0")                 {                    $output.="&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;$get_rows[url]&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;|";                                }                else                {                       $output.="";                }                    $output.=<<<EOF                     &amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;Datum: $get_rows[datum]</font><br><hr>                    <font size="2">$get_rows[bericht]<br><br></font></td></tr></table></p>                EOF;                }        }    }echo $output;?>

je code netjes opmaken
en tussen de php-tags zetten
<edit>
poging 2 :( f*ck topix

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tekst naar link conversie:
PHP:
1
<?$comment = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])((http(s?)://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $comment); $comment = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])((ftp://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $comment); $comment = eregi_replace("([a-z_-][a-z0-9\._-]*@[a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)","<a href=\"mailto:\\1\">\\1</a>", $comment); $comment = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])(www\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"http://\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $comment); $comment = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])(ftp\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"ftp://\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $comment); ?>

(Ergens op got gevonden, niet van mij). Het enige nadeel hiervan is dat je niet meer de standaard wordwrap() functie kunt gebruiken, omdat ie dan midden in de links afbreekt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet het ooknetjes neer, maar als ik het hier naartoe kopieer dan krijg je dat. En ik kende die ubb-code om het neer te zetten zoals jij dat deed niet.
Anyways, thanks,
MAAR...
ik druk de berichten af met "$get_rows[bericht]"
Hoe krijg ik dan wordwrap() erbij?
Dus hoe voer ik wordwap() uit?
Zo? : wordwrap($get_rows[bericht]);

edit:

Ik ben nog niet zooo php-vaardig

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Standaard HTML vraag, al in de manual gekeken?
PHP:
1
<?echo "<a href='".$link."'>".$link."</a>";?>

Standaard PHP.
Tabel om je tabel heen maken.
ASC -> DESC, standaard SQL manual.

Vanwege het grote Manual gehalte gaat deze topic op slot.

Het komt over bij mij dat je zelf nog niet eens de moeite hebt genomen om zelf even te zoeken.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.