[Win XP] Gebruikersaccounts beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Topicstarter
Ik probeer voor mijn zusje via het gastaccount in Windows XP in te stellen dat ze alleen nog maar kan internetten en MSN-en. Nu ben ik er via de search achter gekomen dat iedereen zegt dat je dit via gpedit.msc kunt instellen. Ik gebruik Windows XP Home en kan dit bestand niet uitvoeren ("Windows kan het opgegeven bestand niet vinden").

Kan het zijn dat dit alleen via de Pro editie is uit te voeren? Want als ik nu via het Gast-account inlog start hij alle programma's (DAP, KaZaA, Norton) en kunnen alle bestanden nog worden geopend en gewijzigd.

Ik heb het bestandssysteem omgezet naar NTFS (van Fat32), maar ook na deze omzetting kan ik niets "persoonlijk maken" via de instelling beveiligen en delen.

Ik heb gezocht via GoT op de zoektermen "accounts" en "gebruikers". Ook gekeken in de Microsoft database, deze geeft aan dat ik een keer moet uitloggen en weer moet inloggen. Ik heb ondertussen al de hele computer twee keer opnieuw opgestart, maar nog steeds kan het gastaccount alles aanpassen (startmenu, etc.)

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't kan zijn dat group policy niet standaard wordt geïnstalleerd bij XP home(XP Pro wel).
Kijk ff op de cd in de map apps(dacht), of zoek op group policy.

't kan ook zo zijn dat het helemaal niet bij XP home kan.
maar zover ik weet kan je op elk type windows de groeps beleiden instellen...

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 23:28 schreef BIZO het volgende:
't kan zijn dat group policy niet standaard wordt geïnstalleerd bij XP home(XP Pro wel).

suc6
Het is een pre-installed version, waarvan ik dus geen cd heb.

Mocht het niet mogelijk zijn dan heeft mijn zusje erg pech gehad, want dan komt ze helemaal niet op internet. Ze zit altijd aan mijn "perfecte" instellen en laat regelmatig mijn beeldscherm aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 17:30

CTVirus

Dexterslab FAN

Wat maakt het uit dat ze je beeldscherm aan laat staan?? En als je gewoon een account voor haar aanmaakt kan ze niet heel erg veel klooten aan jouw account.

Wil je het helemaal perfect oplossen ff winXP prof instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:06

DizzyWeb

Ondertiteld

Ook bij een pre-installed versie hoort een CD te zitten, meen ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 13:40 schreef CTVirus het volgende:
Wat maakt het uit dat ze je beeldscherm aan laat staan?? En als je gewoon een account voor haar aanmaakt kan ze niet heel erg veel klooten aan jouw account.

Wil je het helemaal perfect oplossen ff winXP prof instaleren.
Boeit mij weinig dat dat beeldscherm de hele tijd aan staat, maar het beeldscherm is de grootste stroomverbruiker en dat vind ik wel zonde.

Ze kan verder gewoon alles aanpassen. Het start menu enzo, en ze kan ook programma's installeren.

Zal kijken of ik ergens de Pro editie kan krijgen.
Op maandag 25 maart 2002 13:42 schreef DizzyWeb het volgende:
Ook bij een pre-installed versie hoort een CD te zitten, meen ik...
Daar worden vrijwel altijd recovery-cd's bijgeleverd, want Microsoft wil gewoon niet meer dat de originele CD's erbij worden geleverd (ivm met kopieergevaar ofzoiets O-)). Helaas dus. Misschien is dat bestandje wel ergens los te downloaden, of horen er ook nog andere bestanden bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 20:27
Zet gewoon bij de power management aan dat je monitor na 20 minuten ofzo uitgaat... probleem opgelost.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan je dit alleen regelen als je ingelogd bent als een administrator... Je laat je gast toch niet aan de systeeminstellingen zitten of wel soms?

sim-pel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 19:29 schreef Compubiter het volgende:

[..]

[..]

Daar worden vrijwel altijd recovery-cd's bijgeleverd, want Microsoft wil gewoon niet meer dat de originele CD's erbij worden geleverd (ivm met kopieergevaar ofzoiets O-)). Helaas dus. Misschien is dat bestandje wel ergens los te downloaden, of horen er ook nog andere bestanden bij?
En die worden niet gekopieerd dan die recovery cd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 21:32 schreef JusticeFriends het volgende:
Volgens mij kan je dit alleen regelen als je ingelogd bent als een administrator... Je laat je gast toch niet aan de systeeminstellingen zitten of wel soms?

sim-pel toch?
Ik ben de administrator ('t is m'n eigen PC). Het probleem is dus dat de gast evengoed alle instellingen kan wijzigen.
Op zondag 31 maart 2002 22:25 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

En die worden niet gekopieerd dan die recovery cd's?
Recovery-cd's zijn alleen maar geschikt voor de computers waar ze voor gemaakt zijn. Ik kan het weten, want ik heb het uiteraard geprobeerd. Ik weet niet precies of ze kijken naar hardwareconfiguratie ofzo, want als ik een andere schijf installeer in een compleet systeem werkt de recoverycd evengoed.
Op zondag 24 maart 2002 23:28 schreef BIZO het volgende:

suc6
Ik heb inmiddels XP Pro, maar dan Engels. Moet nog ff een paar dagen wachten op de Nederlandse. :o
Pagina: 1