Toon posts:

[DHTML / JS] webbased WYSIWYG probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Ik ben me eigen webbased WYSIWYG editor aan het maken.
Lukt aardig, maar heb nu een probleem.
Ik wil er graag <FORM> support in maken, dus dat je inputboxen, textarea's enz. kan aanmaken.
Nu heb ik dus 2 vragen.

Vraag 1
Hoe kun je speciale dingen mee geven zoals 'name="naamvanhetobject" value="test"' enz.

Dit is mijn code (deel er van)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<html>
<head>
<script>
// hier zijn wat dingen weggelaten!
function document.onreadystatechange()
{
      idContent.document.designMode = "On"
}
function Exec (type,value)
{
    idContent.focus();
    idContent.document.execCommand(type,'',value);
    idContent.focus();
}
// hier zijn wat dingen weggelaten!
</script>
</head>
<body>
<input type="button" value="Voeg inputbox toe!" onclick="Exec('InsertInputText','')"><BR>
<iframe width="100%" height="95%" id="idContent" src="website.html"></iframe>
</body>
</html>

met
code:
1
Exec('commando','')

voer ik dus de commando's uit. Nu moet ie dus een input textbox er neer zetten, en dat doet hij perfect, alleen wil ik hem een NAAM mee geven. anders heb je er niks aan als je het formulier verzend. Iemand enig idee hoe dit moet, op MSDN staat niks over deze vraag.

Vraag 2
Hoe kan ik een FORMSET aanmaken, dus <form action="blaat"></form>.
Op MSDN (link) staat dit nergens.

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien het antwoord op vraag 2 dan ?? Alvast bedankt..

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:38

Stewie!

Keen must die!

Op zondag 24 maart 2002 19:04 schreef Stoel het volgende:
geheimzinnig gedoe
blabla
Ik zie al dat je gewoon precies de code van Microsoft hebt overgenomen! Heb je ook het copyrightje overgenomen en al veranderd |:( ??

In ieder geval, je kan een formuliertje maken met een verzend knopje, hier maak je dus ook je "input textbox " en misschien nog wat hidden input'jes. Pak de waarde uit je iframe (als je die gebruikt voor het editten van je text) en plaats die in een hidden input als er op de submit knop wordt gedrukt, je weetwel, met OnMouseDown ofzo. Is dit het antwoord op je twee vraagjes?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Ik zie al dat je gewoon precies de code van Microsoft hebt overgenomen! Heb je ook het copyrightje overgenomen en al veranderd |:( ??

In ieder geval, je kan een formuliertje maken met een verzend knopje, hier maak je dus ook je "input textbox " en misschien nog wat hidden input'jes. Pak de waarde uit je iframe (als je die gebruikt voor het editten van je text) en plaats die in een hidden input als er op de submit knop wordt gedrukt, je weetwel, met OnMouseDown ofzo. Is dit het antwoord op je twee vraagjes?
Volgens mij bedoelde die hoe die in zn editor een form kan genereren met execCommand functie.. en niet het 'oplossinkje' wat jij hier biedt..

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op maandag 25 maart 2002 17:09 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelde die hoe die in zn editor een form kan genereren met execCommand functie.. en niet het 'oplossinkje' wat jij hier biedt..
dat kan ie ook bedoelen ja. Maar misschien moet ie beter zoeken op de msdn site, daar staat namelijk ook een hele lange pagina over het gebruik van execCommand en alle functies/commando's die daarmee gebruikt kunnen worden

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 16:47 schreef DaMorpheus het volgende:

[..]

Is lezen moeilijk knul ?? :7 Ik zei dat ik die code zelf gemaakt heb jah .. ik heb hem niet gejat.. die code is nu eenmal het zelfde.. ik was van plan hem zelf te maken maar mijn JS kennis is niet zo breed dus heb ik hem de zelfde namen als die van MS genoemt zodat ik het beter uit elkaar haal. en nee dat is me vraag niet!

Tuurlijk weet ik wel hoe ik een input box moet maken maar ik wil een functie die zorgt dat er een <form action="blaat.php" method="post"> </form> in de editor word gegooid, dus dat ik daarin dus alle input boxen enzo kan zetten zodat als ik op submit druk dat ie dan naar blaat.php gaat.

En die andere vraag was hoe ik een naam aan een inputtextbox geef hij maakt standaard <input> aan, maar ik wil dat ie <input name="wat_ik_wil"> aanmaakt, dus ik wil weten hoe dat moet.. Sorry voor mijn uitbartsting maar ik heb beetje hekel aan mensen die niet lezen en toch denken dat ze het weten :O:o

Verwijderd

Laat ook maar |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 19:51 schreef Mixology het volgende:
Laat ook maar |:(
???

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op maandag 25 maart 2002 19:32 schreef Stoel het volgende:

[..]
Is lezen moeilijk knul ?? :7
Vraag dat jezelf maar eens af
Ik zei dat ik die code zelf gemaakt heb jah .. ik heb hem niet gejat.. die code is nu eenmal het zelfde..
Dan heb je hem toch zelf gemaakt, staat alleen zo raar als je precies (zelfs de hoofdletters) dezelfde variabele gebruikt
en nee dat is me vraag niet!
daarom had ik al een andere reply geschreven over beter zoeken op msdn
Tuurlijk weet ik wel hoe ik een input box moet maken
beter lezen graag in mijn reply
maar ik wil een functie die zorgt dat er een <form action="blaat.php" method="post"> </form> in de editor word gegooid, dus dat ik daarin dus alle input boxen enzo kan zetten zodat als ik op submit druk dat ie dan naar blaat.php gaat.
En die andere vraag was hoe ik een naam aan een inputtextbox geef hij maakt standaard <input> aan, maar ik wil dat ie <input name="wat_ik_wil"> aanmaakt, dus ik wil weten hoe dat moet..
Moet je dus doen met een pop-up venstertje waar je de naam in kan vullen en die dan de waarde doorgeeft en invult in je editable area. De waarde die doorgegeven wordt kan je met behulp van javascript uitbreiden:
"<input name='" + name + "'>"
Sorry voor mijn uitbartsting maar ik heb beetje hekel aan mensen die niet lezen en toch denken dat ze het weten :O:o
ik heb daar ook een hekel aan :)
en dan vooral aan mensen die het niet weten én niet lezen :P
btw, ik weet het dus wel (8>

als je nog je bronnen wilt hebben:
- http://msdn.microsoft.com/workshop/author/behaviors/overview/elementb_ovw.asp? en dan vooral Creating a Custom Element
- http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/methods/execCommand.asp
- http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/commandids.asp en dan vooral bij InsertInputReset en InsertInputSubmit
- http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/constants/insertinputtext.asp voor de form-tag
kijk eens wat verder op msdn en gebruik eens de zoek daar, t helpt echt :7

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

De beste oplossing is gewoon een pop-up maken, die een bepaalde variabele of bepaalde text terug stuurt naar je iframe. In de pop-up zijn alle zaken in te vullen, met javascript maak je er dus een <form>-tag van of een input-tag ofzo.

zo heb ik
code:
1
2
3
4
5
function insertImage()
      {
      var vari = showModalDialog("website/insertimage.php","","font-family:Verdana; font-size:12; dialogWidth:50em; dialogHeight:34em" );
      if (vari != null) cmdExec("InsertImage",vari);
      }

en dan in die pop-up stuurt ie een bewerkte variabele terug naar mijn edit pagina, waar die variabele dus vari heet en je hem weer verder kan bewerken

Verwijderd

Topicstarter
Jah, maar moet ik dan dus bijvoorbeeld
code:
1
idContent.document.execCommand('InsertInputText','','name=\"test\"');

doen ?? Want ik wil dus weten welk commando het is.

offtopic:
Enne, DaMorpheus, ben ik vandaag ook ff lekker tegen de muur gelopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:41 schreef DaMorpheus het volgende:
De beste oplossing is gewoon een pop-up maken, die een bepaalde variabele of bepaalde text terug stuurt naar je iframe. In de pop-up zijn alle zaken in te vullen, met javascript maak je er dus een <form>-tag van of een input-tag ofzo.

zo heb ik
code:
1
2
3
4
5
function insertImage()
      {
      var vari = showModalDialog("website/insertimage.php","","font-family:Verdana; font-size:12; dialogWidth:50em; dialogHeight:34em" );
      if (vari != null) cmdExec("InsertImage",vari);
      }

en dan in die pop-up stuurt ie een bewerkte variabele terug naar mijn edit pagina, waar die variabele dus vari heet en je hem weer verder kan bewerken
Klopt, dankje, dat bedacht ik ook al, maar dan doed ie in de source code <input type="text" id="naam_die_ik_bij_het_popup_invul">
En ik wil dat het name="" word en niet id="" want id kan je toch niet met php opvragen als het form verzonden is ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al heel veel dingen geprobeerd, maar het lukt niet echt goed...

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 26 maart 2002 11:11 schreef Stoel het volgende:
Ik heb dus al heel veel dingen geprobeerd, maar het lukt niet echt goed...
wat ik dus ook heb gedaan is geen exec gebruikt, maar gewoon een var die je terugkrijgt zo bewerken:
code:
1
2
var variabele
idContent = idContent + variabele;

dan krijg je hem erachteraan. Er moet via javascript ook wel iets te vinden zijn dat ie niet achteraan maar op de muispositie komt.

en wat je anders ook kan doen is eerst een input field maken met execcommand, en daarna, via een of ander knopje dat je zelf dan kan maken, dit doen:
code:
1
object.name = "blabladebla";

Verwijderd

Topicstarter
DaMorphues heb je maybe msn ?? add me ff 'ruud@phpjunk.nl'

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 26 maart 2002 17:35 schreef Stoel het volgende:
DaMorphues heb je maybe msn ?? add me ff 'ruud@phpjunk.nl'
heb ik niet, maar je kan mij wel mailen (zie profile)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 17:59 schreef DaMorpheus het volgende:

[..]

heb ik niet, maar je kan mij wel mailen (zie profile)
heb jij al een keer zoiets gemaakt dan ?

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 26 maart 2002 18:38 schreef Stoel het volgende:

[..]

heb jij al een keer zoiets gemaakt dan ?
ja, voor een cms'je dat ik voor een middelbare school had gemaakt

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 21:32 schreef DaMorpheus het volgende:

[..]

ja, voor een cms'je dat ik voor een middelbare school had gemaakt
Heb je misschien ergens een voorbeeld online, kan ik beetje zien wat jij hebt enzo . .

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 26 maart 2002 21:47 schreef Stoel het volgende:

[..]

Heb je misschien ergens een voorbeeld online, kan ik beetje zien wat jij hebt enzo . .
voorbeeld is online,
maar ik kan geen wachtwoord en gebruikersnaam geven, is namelijk niet meer onder mijn beheer (die website), dus dat magh dan denk ik n ie meer

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 21:54 schreef DaMorpheus het volgende:

[..]

voorbeeld is online,
maar ik kan geen wachtwoord en gebruikersnaam geven, is namelijk niet meer onder mijn beheer (die website), dus dat magh dan denk ik n ie meer
Aha, maar kan je niet misschien ergens even uploaden, sim-pel toch ?? wil je dat??

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op woensdag 27 maart 2002 13:09 schreef Stoel het volgende:

[..]

Aha, maar kan je niet misschien ergens even uploaden, sim-pel toch ?? wil je dat??
sorry
ik heb er zelf lang aan gewerkt en ik verkoop die zooi, ik kan niet dan zomaar mijn code effe aan jou geven (8>

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 17:05
Waar verkoop je die handel ? Ben er namelijk wel in geinteresseerd als er genoeg feats. in zijn... (vb.: forms invoegen etc., op SOurceForge kan je wel wat vinden, maar om die snel aan een CMS te hangen...)
Pagina: 1