[DHTML] Scrollbar ook via scrollwheel?

Pagina: 1
Acties:

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik heb een DHTML scrollbalk van Beehive. Nu werkt die prima, maar met deze manier van scrollen werkt het scrollwieltje van de muis niet, is dat niet op de 1 of andere manier mogelijk?

Volgens mij is dit nog niet eerder op GoT behandeld...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

Clay is geloof ik wel van plan om dat te implenteren. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat niet zo moeilijk is (voor hem).
Wachten op Clay dus :)

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
hm ok, ook geen idee waar ik informatie vindt hoe dit in zijn werk gaat, zodat ik er zelf mee bezig kan? Ik heb op MSDN gekeken, maar geen idee welk trefwoord ik zou kunnen gebruiken

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
hmm werkt bij mij wel :/

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

crisp

Devver

Pixelated

Zoek maar eens naar onMouseWheel ;)

Intentionally left blank

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 20:12 schreef crisp het volgende:
Zoek maar eens naar onMouseWheel ;)
hey thanx, ik begrijp nu het principe... maar... weet iemand heel toevallig aan welke functie van het Beehives script ik het event moet koppelen?

Ik ben geen die-hard JavaScripter, dus tips zijn erg welkom...

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
ik denk dat je deze functie moet wijzigen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function dynScrollSetupElm(elm, x, y, w, h, mouseFunction, img) {
        elm.setProperties(x, y, w, h, 'visible');
        elm.clipTo(0,w,h,0);
        elm.css.visibility = "inherit";
        elm.scrollbar = this;
        elm.css.cursor = "hand";
        elm.attachEvent('onmousedown', 'dynGetScrollbar()');
        elm.attachEvent('onmouseup', 'dynStopScroll()');
        if(is.NS4) elm.setBackground(img); else elm.createImage(img, 0, w, h);
        if(mouseFunction) elm.attachEvent('onmousedown', mouseFunction);
    }

if (is.IE55) elm.attachEvent('onmousewheel', 'dynGetScrollbar()');

of zoiets toevoegen, maar zal wel niet zo eenvoudig wezen

//edit: weet niet meer of het vanaf IE55 ondersteund werd, klein gokje..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

crisp

Devver

Pixelated

Op zondag 24 maart 2002 22:19 schreef r0bert het volgende:

//edit: weet niet meer of het vanaf IE55 ondersteund werd, klein gokje..
IE6 pas...

Intentionally left blank

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb zoiets gemaakt, alleen staat dat bij de baas op z`n computer :{ da`s dus intern werk ;(
Maar het kan inderdaad wel, vanaf IE6 zowieso. Niet getest op andere/oudere browsers.

Verwijderd

Nee je moet niet 'dynGetScrollbar()' aan het scrollwheel event koppelen. Die functie geeft aan dat bij bewegen van de muis de positie moet worden geupdate. Nee je moet kijken wat er in het onmousemove event gebeurt, en het belangrijkste daaruit koppelen aan het scrollwheel event.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hier ben ik ook al eens mee bezig geweest, heb er ooit een mailtje (met bovenstaande link :+ ) naar Clay over gestuurd...

Denk dat hij hem het beste zelf kan beantwoorden, maar ik denk aan:

A. Het onmouseover event wat aan de layer kan worden gekoppeld, zie:
code:
1
MijnLayer.attachEvent('onmouseover','captureScroll()');

of aan:

B. een nieuw event attachen aan het layer, maar weet niet of dat het scroll event ook aan een DIV kan worden gekoppeld :?
code:
1
MijnLayer.attachEvent('onmousewheel','DoSomethingWithScroll()');

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
het ligt vast aan mij... maar ik snap hem niet... Ik heb wat dingen geprobeerd, maar kom er dus echt niet uit..

Clay misschien in de buurt?

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

hey :)

Ik heb idd al wel een versie liggen waar je met wieltje kan scrollen, pijltjes kan gebruiken, page up, page down en in de track kan klikken, een flinke update dus.
Maar daar zit 1 haak aan, namelijk dat het script het mogelijk maakt dat je op 1 page meerdere bars kan zetten, en als jij dan je wielje beweegt, hoe weet het script dan welke bar die bewegen moet? :)

Ik zal de dl op mijn site van het weekend updaten.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 10:20 schreef Clay het volgende:

Maar daar zit 1 haak aan, namelijk dat het script het mogelijk maakt dat je op 1 page meerdere bars kan zetten, en als jij dan je wielje beweegt, hoe weet het script dan welke bar die bewegen moet? :)

misschien kun je dat ondervangen door eerst op de layer te klikken die je wil scrollen, misschien een id-tje?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Ik heb idd al wel een versie liggen waar je met wieltje kan scrollen, pijltjes kan gebruiken, page up, page down en in de track kan klikken, een flinke update dus.

Yup.. en als je een scrollelement gebruik in een pagina die zelf ook scrollt.. Je zult de focus bij moeten houden van je scrollvensters, zo werken de adnere controls ook.

• Clay

Clay

cookie erbij?

da's idd ook weer zoiets ja. moet je events gaan cancelen om je dhtml spul naar behoren te laten werken :{ ...

Dus dat wheelen en pijltjes/page zal met een instelling aan en uit kunnen, en ik ga idd kijken of een content area automagisch de scrollbar kan "focussen" en anders bouw ik wel een soort "preferred" bar in, die dus als enige op die nieuwe events reageert als er meerdere bars zijn.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Had je deze Mozilla performance truc al gezien trouwens:

http://bosmonster.b2f.nl/scroll

Tenminste truc.. tis een workaround voor een vand e vele Mozilla performance bugs.. :P

• Clay

Clay

cookie erbij?

Dat is ZOOO TRIEST.

ik kende hem niet nee :) maar het is ook wel erg lomp als je performance kan winnen door elke keer een loze waarde naar een hidden formveld te stauen...

en het werkt ook nog gewoon Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/frown.gif

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Best wel ff mee bezig geweest voordat ik daar achter was :P Was die scrollbar aan het testen en zette daarbij enkele waardes in inputboxes om beetje te debuggen.

Toen wastie 'klaar' en haalde ik die weg en maakte er een wat bruikbaarder voorbeeld van en was de performance ineens bagger in Mozilla :P Bedenk dan maar eens dat het aan die inputboxes ligt...

Maar goed.. er zitten wat DHTML betreft een aantal enorme performance bugs in Mozilla. Ook setTimeout is buggy als wat en houdt zich gewoon voor geen meter aan de tijd die je opgeeft (in Bugzilla staan daar leuke testen mee).

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 11:54 schreef Clay het volgende:
ik kende hem niet nee :) maar het is ook wel erg lomp als je performance kan winnen door elke keer een loze waarde naar een hidden formveld te stauen...
|:(
Hier moet ik tegelijkertijd van :D en van :'(. Ik heb echt vertrouwen in die mensen achter Mozilla, maar als dit soort toevoegingen een bizarre performance winst opleveren, dan is er toch iets grandioos mis met de engine?

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter

thanx man! ik gebruik maar 1 layer dus dat zal wel lukken...

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 13:35 schreef Blues het volgende:

|:(
Hier moet ik tegelijkertijd van :D en van :'(. Ik heb echt vertrouwen in die mensen achter Mozilla, maar als dit soort toevoegingen een bizarre performance winst opleveren, dan is er toch iets grandioos mis met de engine?
volg deze link maar eens, dan kan je precies zien hoeveel bugs er zijn m.b.t. DHTML performance, de meeste zijn wel bekend en hebben te maken met, zoals Bosmonster al aangaf SetTimeOut & Reflow van elementen.

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter

hm, volgens mij staat er nog steeds de oude versie ZONDER scrollwheel functie... nfi

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ja, ben sinds vorige week donderdag ziek geweest.

Pagina: 1