Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Verwijderd
Wachten op Clay dus
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Intentionally left blank
hey thanx, ik begrijp nu het principe... maar... weet iemand heel toevallig aan welke functie van het Beehives script ik het event moet koppelen?
Ik ben geen die-hard JavaScripter, dus tips zijn erg welkom...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function dynScrollSetupElm(elm, x, y, w, h, mouseFunction, img) {
elm.setProperties(x, y, w, h, 'visible');
elm.clipTo(0,w,h,0);
elm.css.visibility = "inherit";
elm.scrollbar = this;
elm.css.cursor = "hand";
elm.attachEvent('onmousedown', 'dynGetScrollbar()');
elm.attachEvent('onmouseup', 'dynStopScroll()');
if(is.NS4) elm.setBackground(img); else elm.createImage(img, 0, w, h);
if(mouseFunction) elm.attachEvent('onmousedown', mouseFunction);
} |
if (is.IE55) elm.attachEvent('onmousewheel', 'dynGetScrollbar()');
of zoiets toevoegen, maar zal wel niet zo eenvoudig wezen
//edit: weet niet meer of het vanaf IE55 ondersteund werd, klein gokje..
IE6 pas...Op zondag 24 maart 2002 22:19 schreef r0bert het volgende:
//edit: weet niet meer of het vanaf IE55 ondersteund werd, klein gokje..
Intentionally left blank
Maar het kan inderdaad wel, vanaf IE6 zowieso. Niet getest op andere/oudere browsers.
Verwijderd
Denk dat hij hem het beste zelf kan beantwoorden, maar ik denk aan:
A. Het onmouseover event wat aan de layer kan worden gekoppeld, zie:
1
| MijnLayer.attachEvent('onmouseover','captureScroll()'); |
of aan:
B. een nieuw event attachen aan het layer, maar weet niet of dat het scroll event ook aan een DIV kan worden gekoppeld
1
| MijnLayer.attachEvent('onmousewheel','DoSomethingWithScroll()'); |
Clay misschien in de buurt?
Ik heb idd al wel een versie liggen waar je met wieltje kan scrollen, pijltjes kan gebruiken, page up, page down en in de track kan klikken, een flinke update dus.
Maar daar zit 1 haak aan, namelijk dat het script het mogelijk maakt dat je op 1 page meerdere bars kan zetten, en als jij dan je wielje beweegt, hoe weet het script dan welke bar die bewegen moet?
Ik zal de dl op mijn site van het weekend updaten.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Verwijderd
misschien kun je dat ondervangen door eerst op de layer te klikken die je wil scrollen, misschien een id-tje?Op vrijdag 29 maart 2002 10:20 schreef Clay het volgende:
hey
Maar daar zit 1 haak aan, namelijk dat het script het mogelijk maakt dat je op 1 page meerdere bars kan zetten, en als jij dan je wielje beweegt, hoe weet het script dan welke bar die bewegen moet?
Yup.. en als je een scrollelement gebruik in een pagina die zelf ook scrollt.. Je zult de focus bij moeten houden van je scrollvensters, zo werken de adnere controls ook.Op vrijdag 29 maart 2002 10:20 schreef Clay het volgende:
hey
Ik heb idd al wel een versie liggen waar je met wieltje kan scrollen, pijltjes kan gebruiken, page up, page down en in de track kan klikken, een flinke update dus.
Dus dat wheelen en pijltjes/page zal met een instelling aan en uit kunnen, en ik ga idd kijken of een content area automagisch de scrollbar kan "focussen" en anders bouw ik wel een soort "preferred" bar in, die dus als enige op die nieuwe events reageert als er meerdere bars zijn.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
http://bosmonster.b2f.nl/scroll
Tenminste truc.. tis een workaround voor een vand e vele Mozilla performance bugs..
Toen wastie 'klaar' en haalde ik die weg en maakte er een wat bruikbaarder voorbeeld van en was de performance ineens bagger in Mozilla
Maar goed.. er zitten wat DHTML betreft een aantal enorme performance bugs in Mozilla. Ook setTimeout is buggy als wat en houdt zich gewoon voor geen meter aan de tijd die je opgeeft (in Bugzilla staan daar leuke testen mee).
Verwijderd
Op vrijdag 29 maart 2002 11:54 schreef Clay het volgende:
ik kende hem niet neemaar het is ook wel erg lomp als je performance kan winnen door elke keer een loze waarde naar een hidden formveld te stauen...
Hier moet ik tegelijkertijd van
thanx man! ik gebruik maar 1 layer dus dat zal wel lukken...Op vrijdag 29 maart 2002 10:20 schreef Clay het volgende:
hey
Verwijderd
volg deze link maar eens, dan kan je precies zien hoeveel bugs er zijn m.b.t. DHTML performance, de meeste zijn wel bekend en hebben te maken met, zoals Bosmonster al aangaf SetTimeOut & Reflow van elementen.Op vrijdag 29 maart 2002 13:35 schreef Blues het volgende:
Hier moet ik tegelijkertijd vanen van
. Ik heb echt vertrouwen in die mensen achter Mozilla, maar als dit soort toevoegingen een bizarre performance winst opleveren, dan is er toch iets grandioos mis met de engine?
hm, volgens mij staat er nog steeds de oude versie ZONDER scrollwheel functie... nfiOp vrijdag 29 maart 2002 10:20 schreef Clay het volgende:
hey