Toon posts:

Alleen cd/RW vcd in standalone dvd speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een thuisbioscoop gekocht(sony DAV-s500), maar hij leest geen vcd, terwijl hij DVD, SACD, VCD(ver. 1 en 2) hoort te kunnen spelen. Ik las ergens dat sommige spelers alleen vcds op een cd/rw kunnen lezen, omdat cd/rws beter reflecteren dan cd/r s. Is dit onzin of moet ik toch maar cd/rw's gaan aanschaffen?
alredy tanx

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 10:31

_nethack

We're all MAD here

Sommige DVD spelers kunnen geen cd-r en cd-rw lezen, maar die kunnen dan best ondersteuning hebben voor vcd. Een vcd is normaal gesproken 'gewoon' een geperste cdrom, met een bepaalde indeling. Dat staat volledig los van het al dan niet kunnen lezen van zelfgebrande cd's door die speler (en dus eventueel zelf op cd-r gebrande vcd's)

Overigens lijkt het wel zo te zijn dat iig mijn DVD speler (Samsung DVD-909) met cd-rw's iets minder moeite heeft dan met cd-r's.
Als ik een op cd-r gebrande audio cd erin stop dan moet ie even heel diep nadenken voor ie 'no disc' roept, en als ik er een op cd-rw gebrande audio cd instop, dan ziet ie wel de tracks, maar afspelen wil ie niet (bij een high-speed cd-rw helemaal niet, en bij een normale cd-rw probeert ie het een paar seconden maar dan is ie alsnog het spoor bijster)

Misschien dat een cd-rw qua opbouw en uitlezen iets meer op een dvd lijkt dan een cd-r?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is dus dat ie wel audiocd's op een cd/r daait. Dus hij speelt wel cd/r's.
Kun je zo'n vcd ergens kopen of huren ofzo? zodat ik hem kan testen.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een cd/rw reflecteerd juist minder.

Probeer eens een cdr op 4x of 2x te branden. Met zo'n snelheid geeft een cd de meeste reflectie, en dus de beste kwaliteit.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:35

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

weet je zeker dat je hem niet in SVCD heb gebrand dat had ik namelijk gedaan.En op mijn werk staan die dingen >:) dus heb ik het daar geprobeerd maar deed het niet. Terwijl hij wel cd-r pakt met vcd bij mij....

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o