Nieuwe PC weigerd windows the installeren

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:10

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb vrijdag mijn nieuwe PC opgehaald en na een eerste check van de bios settings [die bijna allemaal al goed stonden] direct maar de windows CD erin. FF windows installen en dan 3Dmarks doen.. Niet dus!

Win2K Setup Bleef eerst hangen bij "Setup is starting sindows" , na een andere videokaart erin gedaan te hebben kwam hij daar wel voorbij [schijnt een bekend probleem te zijn] maar bleef hij later op de setup hangen [verdere details zie: [topic=448573]]
WinXP setup was exact hetzelfde...

Win98SE hing bij het detecteren van de plug en play hardware, na wat reboots etc uiteindelijk voorbj de setup gekomen.
Maar zogauw ik win98 opstart hangt hij binnen 1 minuut [meestal binnen 5 secs]
In veilige modus kom ik WEL in windows, maar dan zonder cd-rom/netwerk/whatever support.

Win2K safe mode gaf blijf scherm met een missende DLL, XP setup is nog niet zover gekomen.

Heeft iemand ENIG ID waar ik dit moet gaan zoeken. Ik heb me BIOS al ge-reset [zowel in BIOS als via de jumer]
Ik word nu echt wanhopig aangezien ik al vanaf zaterdagmiddag bezig ben met het [tevergeeft] installeren van windows :(

Hier ff de specs:
Auas A7V266-E
Athlon XP 1900+
512 MB DDR ram
ProLink GeForce3ti500
60 GB Maxtor HD
LiteOn 16X DVD speler
3Com 3C905CX-TXM [zit er nog niet in]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Volgens mij zit er iets fout in je geheugen of mobo.
Wat misschien ook een klein foutje kan zijn . is in de onboard geluids kaart als je die heb zet die eens uit.
Ik heb er toen ook veel probs met W2K gehad

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Onboard sound zal ik es uitzetten.

Ik ga zo s ff een geheugen reepje druit halen en wat vasn bakjes wisselen, misshien dat gewoon een module stuk is :/
Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb zeg :/

Ik heb net ff gevoeld en het ene reepje lijkt idd loser te zitten dan de ander :/

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 18:46 schreef -=!ME!=- het volgende:
Onboard sound zal ik es uitzetten.

Ik ga zo s ff een geheugen reepje druit halen en wat vasn bakjes wisselen, misshien dat gewoon een module stuk is :/
Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb zeg :/

Ik heb net ff gevoeld en het ene reepje lijkt idd loser te zitten dan de ander :/
percies het zelfde met me onboard gehad die moet uit

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 17:46

zAb

Net

Een nieuwe machine? Linearecta retour.. Eerst fixen dan pas betalen.

.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Dus " onboard PCI Sound device" moet op "disabled" staan?

\o/

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Welke bios versie heb je? Er zijn nog al wat updates geweest voor dat mobo.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 18:53 schreef zAb het volgende:
Een nieuwe machine? Linearecta retour.. Eerst fixen dan pas betalen.
Ik probeer het liever zelf te fixen, aangezien er geen O/S install bij de installatie zit en ik de PC dan weer 4 weken kwijt ben [als ze het probleem tenminste direct vinden]

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Wat ook zo vreemd is dat hij soms op willekeurige punten schijnt te blijven hangen.
Net bleef hij bijv hangen bij "Checking drive c:" Na een reboot gaat hij daar probleemloos voorbij.
En nu hangt hij weer bij "Creating list of files to be copied" terwijl hij daar normaal probleemloos voorbij gaat :(

Bio rev 1004B
11/07/2001-VT8633A-A7V266-E

Ik kan me voorstellen dat een BIOSupdate kleine stabiliteitsproblemen oplost, maar dat het zorgt dat windows gewoon NIET wil isntalleren?
Het zou kunnen en ik ga het zeker proberen, maar ik ga eerst wat andere dingen proberen.

\o/

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op zondag 24 maart 2002 18:58 schreef -=!ME!=- het volgende:
Wat ook zo vreemd is dat hij soms op willekeurige punten schijnt te blijven hangen.
Net bleef hij bijv hangen bij "Checking drive c:" Na een reboot gaat hij daar probleemloos voorbij.
En nu hangt hij weer bij "Creating list of files to be copied" terwijl hij daar normaal probleemloos voorbij gaat :(
Klinkt als brak ram....trouwens we hebben een edit functie op GoT

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zondag 24 maart 2002 18:54 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Ik probeer het liever zelf te fixen, aangezien er geen O/S install bij de installatie zit en ik de PC dan weer 4 weken kwijt ben [als ze het probleem tenminste direct vinden]
Als je em vrijdag gekocht hebt ben je em echt geen 4 weken kwijt denk ik zo hoor.
Dit is nog gewoon omruilgarantie.
Gewoon de kast bij de winkel dumpen en zeggen dat je em graag binnen enkele dagen terug wilt hebben, laat hun maar lekker testen en klooien.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 19:02 schreef sjuk het volgende:

[..]

Als je em vrijdag gekocht hebt ben je em echt geen 4 weken kwijt denk ik zo hoor.
Dit is nog gewoon omruilgarantie.
Gewoon de kast bij de winkel dumpen en zeggen dat je em graag binnen enkele dagen terug wilt hebben, laat hun maar lekker testen en klooien.
De NoRRoD is niet zo snel hoor :(
Het heeft 2 maand geduurd voordat ik hem kreeg...

\o/

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
woeiee 2 maanden?? dan zal de prijs wel lekker zijn gekelderd tussentijds!

btw. ik wil best wat op je 'forumpje' posten <zie sig>, maar hij doet het niet :7

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 19:16 schreef Icey het volgende:
woeiee 2 maanden?? dan zal de prijs wel lekker zijn gekelderd tussentijds!

btw. ik wil best wat op je 'forumpje' posten <zie sig>, maar hij doet het niet :7
Ik weet het, me windows server is nu een linux bak geworden,
en ik heb nog geen tijd gehad om Apache aan te zwengelen :/

BTW: Is het normaal dat me bios ge-reset word als ik er een andere geheugen module in zet?

\o/

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tja, ik mag het hier niet zeggen want dan valt iedereen over me heen, maar ik verdenk het asus moederbord. als er 1 bord is waar ik veel gezeik mee gehad heb dan is het wel alle soorten asus athlon bordjes. vreselijk echt waar. ik had me laatst weer gewaagd aan zo'n apparaat, niet werken, toen een jetway 867 er in, en alles loopt perfect. die jetway kost de helft en doet het wel.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb nu ook de sterke drang om dat asus kreng in te wisselen voor de MSI plank.
Hij hangt nu weer constant bij "Checking drive c:"
Ik heb alle mogelijke geheugen combinaties al gehad :(

\o/

Verwijderd

Upgrade eerst eens je bios naar 1007.
had ook allemaal vastlopers in 1004 maar in 1007 beta was het perfect.

O ja, je HD is wel goed he

probeer daar eens een andere kan misschien ook het probleem zijn.:?

heb ik ook gehad maar dan bij Redhat Linux 7.2

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 20:18 schreef jopie2 het volgende:
Upgrade eerst eens je bios naar 1007.
had ook allemaal vastlopers in 1004 maar in 1007 beta was het perfect.

O ja, je HD is wel goed he

probeer daar eens een andere kan misschien ook het probleem zijn.:?

heb ik ook gehad maar dan bij Redhat Linux 7.2
Ik heb de HD nu in me oude PC hangen, ik ga s ff kijken of windoos DAN wel wil installen.

Ik heb nu echt alle geheugen mogelijkheden gehad [elk reempje in elk banje etc] maar het probleem blijft, dus OF het ligt ergens anders aan, OF beiden reepjes hebben hetzelfde defect...
Als ik er niet uitkom laat ik Memtest86 er 's overheen gaan vann8.

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Strax ook maar 's ff nieuwe BIOS downloaden dan...

edit:

Oops d8 dat dit edit was ipv nieuw post... |:(
Ik ben er niet echt bij met me hoofd op dit moment, ik wil gewoon me PCtje aan de praat hebben :(

Nog ff een gedachtenkronkel...
Het lijkt wel alsof veel files van de installatie corrupt zijn, zou dat kunnen komen door een bug in de ata/100 controller ofzow?
Ik meen me wel iets vaags te herrineren over Via sjipsets en bug bij het kopieren van veel/grote files van een tijdje terug.
In dat geval zou een BIOS update wel kunnen helpen...

* StarLite gaat zo s ff ze bios dan maar 's flashen ...

[edit 2]
btw: ik heb die HD in me ouwe PC gehangen en de windoos setup loopt in 1 keer zonder fouten of wat dan ok door, en een stuk sneller ook nog!
[/edit 2]

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Kep windows op me andere PC geinstalleerd en teruggehangen.
Nu krijg ik bij het booten een blauw scherm met
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
Wat kan dr fout zijn?

\o/

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 24 maart 2002 20:56 schreef -=!ME!=- het volgende:
Wat kan dr fout zijn?
Dat de windows install op die schijf rekent op een compleet andere configuratie :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 21:13 schreef brammus het volgende:

[..]

Dat de windows install op die schijf rekent op een compleet andere configuratie :?
Kep me antwoord al gevonden [lang leve google! ;)]
Ik moet ff me ata 100 drivers laden aant begin van de setup...
Nu maar hopen dat het dan wel werkt.

update:
Bios is geflasht naar 1007 [de nieuwste volgens de meuktracker] nu maar hopen dat de install stabiel genoeg draait om de Repair functie te halen. :o

\o/

• Baumans
  • Laatst online: 21:29
Ik heb vorige week ook een PC voor mijn neus gekregen die tijdens het installeren van Windhoos op de vreemdste plaatsen bleef hangen.

Uit eindelijk bleek het bij die PC, met een ASAS A7v133, aand e USB poorten die nogal brak bleken te zijn. Vervolgens die krengen uitgeschakeld en de pc liep weer als een trein.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 22:03 schreef Baumans het volgende:
Ik heb vorige week ook een PC voor mijn neus gekregen die tijdens het installeren van Windhoos op de vreemdste plaatsen bleef hangen.

Uit eindelijk bleek het bij die PC, met een ASAS A7v133, aand e USB poorten die nogal brak bleken te zijn. Vervolgens die krengen uitgeschakeld en de pc liep weer als een trein.
Waar in de BIOS kan ik die krengen uitzetten dan?

\o/

• Baumans
  • Laatst online: 21:29
Ik weet zo snel ff niet meer waar je ze precies kon uitzetten, maar ik kan me nog herinneren dat deze instelling ergens goed verstopt zat. Maar als ik jouw was, en omdat het een nieuwe pc betreft, zou ik morgen terug gaan naar de winkel met die handel.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 22:46 schreef Baumans het volgende:
Ik weet zo snel ff niet meer waar je ze precies kon uitzetten, maar ik kan me nog herinneren dat deze instelling ergens goed verstopt zat. Maar als ik jouw was, en omdat het een nieuwe pc betreft, zou ik morgen terug gaan naar de winkel met die handel.
Ga ik ook zeker doen!
Wat me ook opvalt is dattie redelijk warm word [CPU word zon 53-65 graden]
Ik kom nu wel in windows, maar hij loopt altijd erg snel vast enzo, ik ga nog snel proberen die 4-in-1 drivers erop te zetten voordat hij vast loopt, maar de kans dat dat snel geboeg gaat is klein :(

\o/

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 24 maart 2002 23:56 schreef -=!ME!=- het volgende:
Wat me ook opvalt is dattie redelijk warm word [CPU word zon 53-65 graden]
Voltage is wel goed ingesteld voor de proc. :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35

GaMbiNo

1337

Op maandag 25 maart 2002 00:51 schreef brammus het volgende:

[..]

Voltage is wel goed ingesteld voor de proc. :?
En koeler juist geinstalleerd?
Ook het plakkertje van de koeler getrokken? :)

Je weet het maar nooit. :)

Verwijderd

Heb je windows NT4????

Zo ja, installeer dit eens, dit doet het waarschijnlijk wel.
Ik heb hetzelfde gehad op mijn IBM-PCserver720
Win98 hangt bij het welkomsscherm, en bij windows XP in het DOS gedeelte (starting windows) en als je op dat punt erg lang wacht zegt hij op den duur dat hij geen toetsenbord kan detecteren.

Wat jij moet doen is ff winNT4 proberen, en vanuit daar een upgrade doen, werkt dit niet --->terug gaan naar die computer boer..

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 18:53 schreef -=!ME!=- het volgende:
Dus " onboard PCI Sound device" moet op "disabled" staan?
Enabled betenkend AAN
Disabled betenkend UIT

Disabled dus

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb het probleem ook gehad bij de installatie van XP bij een vriend van me. We hebben echt alles geprobeerd, op een gegeven moment bleek dat de videokaart het probleem was, die omgeruild..... XP geïnstalleerd en het werkte..... eigen videokaart er weer in en het bleef werken. Op de een of andere manier wil XP (heb ik gehoord dus pin me er niet op vast) maar met een aantal videokaarten geinstalleerd worden.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• orca
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

Volgens mij heb jij een z.g. Linux pc gekregen hihihi

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

ligt aan het geuegen, zet het eens op 100mhz kijken of dat scheelt

...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wat is asus toch een waar voor je geld he.
ik snap niet dat het geaccepteerd wordt dat je zo lang moet pielen om zulk duur spul aan de praat te krijgen.
ik zweer nog steeds bij de jetway 867: moederbord in kast schroeven en meteen stabiel draaien.
Pagina: 1