Overlay tv-kaart draait niet lekker

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46
Ik heb gisteren mijn oude moederbord (Via693A northbridge, Via 686A southbridge) vervangen voor een ander mobo, omdat de oude niet goed met mijn cpu overweg kon. Het nieuwe mobo had een Via693A chipset en Via 596B southbridge. Alles werkt wel lekker, alleen de tv-kaart (pinnacle PCTV Rave)geeft in overlay vervelende strepen, wat betekend dat de PCI performance dus niet tof is (logisch, ik heb nu een nog oudere southbridge, en de southbridge regelt de PCI nu eenmaal). Alleen zou het mits goed geconfigureert toch wel goed moeten werken, en ik heb nu volgens mij alles al geprobeerd ;( :

• Tv-kaart eigen IRQ geven, het werd beter maar nog lang niet opgelost
• Ander pci slot : helpt niet
• Pinnacle PPE Pci Performance Enhancer proggie, hielp met mijn oude mobo wel maar doet nu gewoon niks
• 16 Bits kleuren op de desktop : geen verschil
• Alle andere pci kaarten er even uithalen : no difference at all

Ik heb de pinnacle support al bekeken en de GoT search, maar het wil dus niet lukken..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

het is mogelijk dat je kaart niet samengaat met mobo/sjipset
heb het zelf gehad op een I815 bord en een Miro kaartje, werkte gewoon niet, terwijl het op een BX goed ging.

• Mentalist
Op zondag 24 maart 2002 18:03 schreef Terw_Dan het volgende:
het is mogelijk dat je kaart niet samengaat met mobo/sjipset
heb het zelf gehad op een I815 bord en een Miro kaartje, werkte gewoon niet, terwijl het op een BX goed ging.
Sjit, daar begon ik ook een beetje aan te denken ;(

Ben bang dat ik met zoiets niet voor garantie hoef aan te kloppen :X

Ik heb zo onderhand genoeg van al die Via crap, 815's die niet met een beetje geheugen overweg kunnen en volgens jouw bericht dus ook niet met sommige tv-kaarten werken, en al die andere zooi. Ik ben bang dat ik maar een 440BXje ga zoeken... Die werken tenminste. En die videokaart moet er dan maar aan geloven op de wat hogere AGP bus ;(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 24 maart 2002 18:43 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Sjit, daar begon ik ook een beetje aan te denken ;(

Ben bang dat ik met zoiets niet voor garantie hoef aan te kloppen :X

Ik heb zo onderhand genoeg van al die Via crap, 815's die niet met een beetje geheugen overweg kunnen en volgens jouw bericht dus ook niet met sommige tv-kaarten werken, en al die andere zooi. Ik ben bang dat ik maar een 440BXje ga zoeken... Die werken tenminste. En die videokaart moet er dan maar aan geloven op de wat hogere AGP bus ;(
vreemde is wel dat ik systemen met een i815 heb gezien en een tvkaart die werkte (ook een BT848).

maar iig BXje heeft me nog nooit in de steek gelaten.

• Mentalist
Op zondag 24 maart 2002 19:15 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

vreemde is wel dat ik systemen met een i815 heb gezien en een tvkaart die werkte (ook een BT848).

maar iig BXje heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Alleen ga ik met m'n videokaart dan waarschijnlijk niet de volle 133 Mhz fsb halen... Maar ik kom wel een eindje.

Met een Pentium 3 proc op 133 Mhz fsb ben ik behoorlijk de lul...m'n eerste mobo had een slot1+socket 370 en dan kon die laatste niet op 133 Mhz werken. Dag mobo. Nieuw mobo dat dat wel kan, zit ik met die gare southbridge en het geheel zodat ik geen tv-kaart meer kan gebruiken. Een 815 met z'n gare geheugen limits en mogelijk zelfs weer probs, het enige wat overblijft is de BX. En die gaat de volle 133 weer niet halen door de videokaart ben ik bang...

* Mentalist wil weten waarom Intel in plaats van moeite te steken in RDram, 815 chipsets en andere crap niet gewoon een 440BX heeft gemaakt met 1/2 agp divider ;(