Toon posts:

nog meer flat-rate perikelen!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op de site www.go-free.nl (onderdeel van Internet Online, www.io.nl) staat het volgende:

En mochten de telefoonkosten je iets te hoog worden, dan kun je er straks gewoon voor kiezen om over te gaan op GO-FLAT, onze flat-rate dienst. Is 64 Kb/sec niet snel genoeg voor je? Dan stap je straks net zo gemakkelijk over op GO-DSL, onze razendsnelle ADSL dienst.

Reden voor mij om te achterhalen wat Go-Flat in gaat houden en wanneer deze dienst van start gaat.

Een mail (waar snelle reactie op kwam) leert me het volgende:

Hallo,

is er al wat meer bekend over deze dienst en de termijn
waarop deze abonnementsvorm van start gaat?

De planning is 15 Mei a.s. alles zal vanaf +/- 15 April op de website worden gepubliceerd!

Harry Dijkstra
Internet Online bv
http://www.io.nl

goed nieuws dus! :D

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:25

slaay

Natuurbeleven.com

Wordt het net zoals Xs4all 24/7 op Fair Use policy basis.
Maar niet 24 uur per dan online.

Met de hoge kosten van teleoontikken van KPN is het vor nog geen een bedrijf mogelijk om voor consumentenprijzen een 24/7 abo te leveren!

Dich bis echt unne foëzen haas

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 24 maart 2002 18:25 schreef slaay het volgende:
Wordt het net zoals Xs4all 24/7 op Fair Use policy basis.
Maar niet 24 uur per dan online.

Met de hoge kosten van teleoontikken van KPN is het vor nog geen een bedrijf mogelijk om voor consumentenprijzen een 24/7 abo te leveren!
24/7 is maar voor weinig mensen nodig. 10 uur lijkt me voor elke internetter wel voldoende niet dan?

Verwijderd

10 uur per dag gemiddeld is inderdaad meer dan genoeg. Dat haal je alleen als je de verbinding 's nachts aan laat staan maar dat doe ik dus niet aangezien de pc in mijn kamer staat en ik wil ook een goede nachtrust hebben :)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:25

slaay

Natuurbeleven.com

Maar het probleem voor de provider is dat je lijn naar internet toe dus 14 uur ongebruikt wordt.
Stel dat je internet van 14.00 tot 24.00 uur.
Dan staat je lijn van 24.00 tot 14.00 ongebruikt te kijken, terwijl de provider er wel de telefoontikken en kosten van die lijn voor moet betalen.
Waarom over die uren ook telefoontikken? Nou, omdat het mogelijk is dat je de verbinding ipv van 14.00 tot 24.00 uur ook een andere dag opeens van 10.00 tot 20.00 uur kan gebruiken.

Dus als je maar 10 uur wilt, betaald de provider wel evengoed 24 uur voor je.
Vandaar dat de kosten zo hoog blijven. Of je moet bereid zijn om vaak in gesprek te krijgen als je in wilt bellen, omdat je de lijn met andere moet delen.

Ik hoop dat het duidelijk maakt dat het 24 uur per dag wordt of het wordt aantal uur per dag met gedeelde lijn en mogelijk bij behorende inbel problemen!

Dich bis echt unne foëzen haas

• xxxMaverick
Op zondag 24 maart 2002 19:52 schreef slaay het volgende:
Maar het probleem voor de provider is dat je lijn naar internet toe dus 14 uur ongebruikt wordt.
Stel dat je internet van 14.00 tot 24.00 uur.
Dan staat je lijn van 24.00 tot 14.00 ongebruikt te kijken, terwijl de provider er wel de telefoontikken en kosten van die lijn voor moet betalen.
Waarom over die uren ook telefoontikken? Nou, omdat het mogelijk is dat je de verbinding ipv van 14.00 tot 24.00 uur ook een andere dag opeens van 10.00 tot 20.00 uur kan gebruiken.

Dus als je maar 10 uur wilt, betaald de provider wel evengoed 24 uur voor je.
Vandaar dat de kosten zo hoog blijven. Of je moet bereid zijn om vaak in gesprek te krijgen als je in wilt bellen, omdat je de lijn met andere moet delen.

Ik hoop dat het duidelijk maakt dat het 24 uur per dag wordt of het wordt aantal uur per dag met gedeelde lijn en mogelijk bij behorende inbel problemen!
we zullen zien wat het wordt. Friaco probeerde het met een zakennet/homenet combi, en dat werkt dus niet :)

Verwijderd

Topicstarter
update:

Klopt. Er komt een fair use policy, waarbij je moet rekenen op een gemiddeld gebruik van 4 uur per dag.

• xxxMaverick
Op zondag 24 maart 2002 23:08 schreef the_undertaker het volgende:
update:

Klopt. Er komt een fair use policy, waarbij je moet rekenen op een gemiddeld gebruik van 4 uur per dag.
en dat is dus go free??? ok, maar uh, hoeveel gaat dat kosten dan?
Pagina: 1