Midi Drum ?

Pagina: 1
Acties:

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Hallo,

zoals jullie misschien al weten ben ik drummer,nu had ik het idee om elektrisch drumstel te maken ,
maar ik weet helemaal niet hoe te beginnen ,er zouden een soort van rubberen platen moeten zijn die fungeren als knoppen ofzo ,en telkens je erop slaat je een (midi) geluid hoort,weet er iemand een schema ofzo hiervoor (aan de midipoort ?)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zover ik weet.. (vind ik) is dat midi apparatuur vervelend is om te maken..
ik weet niet emer wel merk precies..d8 roland. die heeft "d-drum" module met 2 mogelijkehden.. of de "pads" die plastic schijven waar jij het over hebt, of de triggers die je op je echte vellen zet...

thats all i know.. (sorry)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Djeen
zo had ik gedacht om een piano ofzo ,de toetsen te vervangen door druknoppen ,die onder een rubber ofzo zitte,...

• Djeen
zoiets he :p
Afbeeldingslocatie: http://www.rolandus.com/PRODUCTS/IMAGES/V-Custom_Set.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.rolandus.com/PRODUCTS/MI/2001/IMAGES/v-clubset.jpg

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

hmm, wil je hem dan ook aanslag/locatie gevoelig maken?

Succes dan, tzal niet meevallen (en waarschijnlijk duurder zijn dan een setje kopen)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

et veriest uiterste handigheid en precisie om dat te maken..kopen is idd beter.. (et gaat heir namelijk ook in princiepe om pro-audio)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:30

Tweaker.nu

we all float down here

kijk eens hier

http://www.zzounds.com/love.music?p=c.D,EDRUM&z=1333696006233

ik heb zelf zo'n yamaha-ding, doe er alleen weinig mee, kan niet zo goed live drummen

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Verwijderd

Clavia (van de bekende Nord synthesizer-serie) maakt ook digitale drum-dingesen (ben geen drummer, heb er dus ook geen verstand van ;) ) maar ze hebben wel een goede naam watr dat betreft...

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Je kan beginnen om een module te vinden die voor elke trommel of bekken (base, snare, hihat enz) een aparte ingang heeft.
Het werkt m.b.v. pulsjes die naar de module gestuurd wordt. Meestal sluit je die aan met jackpluggen.

Ik zelf heb een roland TR626. Het is een simpele, digitale module, maar je kunt er wel lekker mee expirimenteren. Je moet er ook voor zorgen dat je aan sensors komt die aanslaggevoelig zijn.
Gewoon een kwestie van expirimenteren. Het belangrijkste is om eerst een module te hebben en
deze aan te kunnen sturen op de verschillende ingangen met behulp van pulsjes en daarop verder bouwen.. ;)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

• Djeen
Duur ???

• pilo2710
  • Laatst online: 20:22

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Ligt eraan wat voor module je neemt natuurlijk. Zo'n vdrum kost wel geloof ik iets van E 1000,-
Beetje veel geld als het niet gaat lukken. die TR-626 kan je misschien voor E 150 - 200,- op de kop tikken.
Zit midi in/out op en aparte ingangen voor alle trommels en bekkens.Je kunt natuurlijk ook een andere module nemen.
Het is niet the real thing, maar misschien een goedkoop en goed uitgangspunt om vanuit te bouwen.
;)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

Verwijderd

Ik ben (hoe kan het anders) zelf ook drummer en beschik over een Clavia DDRUM4 System 1 Kit (www.ddrum.com of www.ddrums.com). Deze e-drums hebben inderdaad een zeer goede reputatie en benaderen de akoestische drums het best(veel beter dan Roland stuff imo). Wil je een E-drum aanschaffen dan kan je dit best doen in Duitsland dit scheelt meestal enkele honderden Euro's (vb. Musicstore Koeln) www.musicstorekoeln.de

Zelf een E-drum maken (pads) hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn ! Ik heb het (10-15) jaren terug ook gedaan, zelfs met echte vellen (gewoon een dikke basisplank (6 hoekig) netjes afgewerkt een ring erop, foam ertussen een alu plaat erin en een piezo erop, vervolgens vel erop spannen met een hoop. Deze spullen kan je allemaal tegen schappelijke prijzen online kopen nu (destijds nog niet en het is mij toen ook gelukt). Zulke pads zullen trouwens zelfs aanslaggevoelig en zelfs positie gevoelig zijn voor zover uw module dit ondersteunt natuurlijk.

Er zijn ook fabrikanten in NL (Marcel bv) welke zeer goedkope padsets leveren, die je ook zelf kunt assembleren.
http://www.building.nl/marcel.ep/index.html

Ik heb een originele CLAVIA set en heb deze pads eens opengeschroeft en eigenlijk is het schandalig dat men er zoveel geld durft voor vragen want in feite stelt zo'n pad weinig voor.

Ook voor de symbalen zijn er heel veel oplossingen in de aanbieding :

http://www.visu-lite.com/

Prijzen vanaf 35-40 €

Ik denk zelfs dat ik de Clavia pads ga vervangen door zulke "Cymbalen", ze lijken er allezins meer op.

Succes !!!!

• arpie
  • Laatst online: 25-01-2022
Op zondag 24 maart 2002 22:08 schreef Tweaker.nu het volgende:
ik heb zelf zo'n yamaha-ding, doe er alleen weinig mee, kan niet zo goed live drummen
offtopic:
als je hem kwijt moet. dan mail je me maar ff

Maar het is wel een leuk idee (wel moeilijk denk ik), laat het ff weten als het gelukt Pics! :D

• Maarten
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 09:45 schreef arpie het volgende:

[..]

offtopic:
als je hem kwijt moet. dan mail je me maar ff

Maar het is wel een leuk idee (wel moeilijk denk ik), laat het ff weten als het gelukt Pics! :D
* AMD_er heeft de macht om te posten onder ARPIE's profile zonder dat hij het weet :D
sorry, ik heb het dus gepost

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Je zou een Alesis DM4 of DM5 kunnen kopen, dit is een midi percussie apparaat. Tweede hands voor een prikkie te krijgen.

Pads kun je zelf maken door een sloop drumstel te kopen en deze uit te rusten met gaasvellen en goedkope piezo triggers - van die dingen uit pratende ansichtkaarten bijvoorbeeld. Of kant en klare triggers van ddrum.

Rest dan nog een hihat, ik weet niet welke types op een alesis aangesloten kunnen worden. Misschien is dat ook wel zelf te bouwen, maar dat lijkt me een stuk lastiger dan simpele toms en cymbals.

Op zich is dit allemaal wel te doen, ware het niet dat het resultaat kan tegen vallen, iets wat met zelfbouw nou eenmaal het geval is.

Kijk ook eens op marktplaats.nl voor tweede hands ddrum4's, ik zie ze er welleens staan (heb er zelf m'n 2e module er vandaan gehaald). Dit zijn wel de betere modules 8-)

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ik denk dat je beter iets (2e hands) kunt kopen dan het zelf maken. de productie kosten om het te maken voor jou zijn meer dan dat je ze koopt.. al helemaal als je kwaliteit mee laat spelen...

• Djeen
en weet er iemand hoe ik die midi poort kan gebruiken ?Dat lijkt me wel leuk....

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

midi poort uit je computer..?

hangt er vanaf wat je ermee wil doen.. er zijn in het verleden wel wat midi topics geweest over gamepoort midi enzo..
misschien dat je ff de search moet gebruiken of in google midi basics moet zoeken.
suxes :)
Pagina: 1