[N00b] voeding vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Stimp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik heb voor mijn oude pc een nieuw moederbord gekocht. De nieuwe is dus een ATX moederbord terwijl de oude een AT model was. Nu zit ik in de problemen met de voeding aangezien die nu niet in het moederbord pas. Is dit omtebouwen of moet ik hiervoor een hele nieuwe voeding kopen?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Nieuwe voeding :)

• Stimp
okee :) duidelijk..

dat wordt sparen.. :'(

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 17:38
Op zondag 24 maart 2002 17:49 schreef Nightelf het volgende:
okee :) duidelijk..

dat wordt sparen.. :'(
Sparen? Zo duur zijn die dingen toch niet? :?

• Go0s
Zijn niet zo duur hoor, 70 gulden ofzo :?

• Stimp
tja.. 70 gulden..(kep t nagekeken: 20 euro) is voor mij toch veel geld, aangezien ik uit ben gegaan van alleen t moederbord |:(

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024

too fly for a white guy

• Go0s
wat maakt die 20 euro nou nog uit :? Je moederbord in de kast leggen omdat je geen voeding hebt is nog duurder!!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 24 maart 2002 17:51 schreef Go0s het volgende:
Zijn niet zo duur hoor, 70 gulden ofzo :?
Ik zou toch liever iets meer geld aan een voeding spenderen, want als je een slechte voeding koopt kan je de meest rare problemen krijgen en dat wil je natuurlijk niet.

Dus koop een Powerman voeding o.i.d. bij Mycom voor rond de €50, dan weet je zeker dat je een redelijk goede voeding koopt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Stimp
ja dat weet ik.. ik ga het ook zeker niet niet doen ( :? zinsconstructie :P ) maar ik kan het dus niet op korte termijn kopen, omdat ik het geld gewoon nu op dit moment niet heb..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Dan heb je toch ook een nieuwe kast nodig :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• diertje
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Misschien nog een kennis die nog ergens een voeding heeft liggen? Gewoon ff rondvragen kan best helpen zodat je 'm voor een prikkie kan overnemen

Ik, geheel anders

• Go0s
Op zondag 24 maart 2002 18:09 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Mja misschien wel :9

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 18:09 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Bij sommige AT cases (vooral de AT-mini-towers) kan er nog niet eens een ATX mobo in nee :o.
Op zondag 24 maart 2002 18:13 schreef LegalAlien het volgende:
Misschien nog een kennis die nog ergens een voeding heeft liggen? Gewoon ff rondvragen kan best helpen zodat je 'm voor een prikkie kan overnemen
Anders gewoon even een kijkje nemen in de Tweakers.net V&A, daar staat ongetwijfeld ATX voedingen tussen.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 24 maart 2002 18:19 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Bij sommige AT cases (vooral de AT-mini-towers) kan er nog niet eens een ATX mobo in nee :o.
De aansluitingen (en volgens mij zelfs de schroefgaten) zitten totaal ergens anders bij AT, dat wordt ophangen met plakband en tape (iets wat voor de die-hard tweakers natuurlijk niet onmogelijk is >:))

Verwijderd

Nieuwe voeding/kast/cpu/geheugen ? Past je oude geheugen en cpu op de nieuwe plank ?

• Stimp
nieuwe atx case heb ik ook gekocht. Nu ga ik dus heel hard hopen dat er een voeding bij de kast zit inbegrepen. Kan ik me niet voorstellen want de kast koste 20 euro. Maarja wie weet.. 2e hands 8-), en ja t geheugen en de processor is geen probleem. Die zitten er nu ook al op.

• Go0s
Op zondag 24 maart 2002 19:02 schreef Nightelf het volgende:
nieuwe atx case heb ik ook gekocht. Nu ga ik dus heel hard hopen dat er een voeding bij de kast zit inbegrepen. Kan ik me niet voorstellen want de kast koste 20 euro. Maarja wie weet.. 2e hands 8-), en ja t geheugen en de processor is geen probleem. Die zitten er nu ook al op.
Zal wel geen voeding in zitten...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er waren toch wel manier om met een AT voeding een ATX te poweren. hoewel dit niet echt geweldig ging draaide het wel.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

tweakerbee

dus..?

Kom op... Je hoeft er maar een paar uur voor te werken / een weekje voor te sparen en je kunt een voeding kopen. Dat mag echt geen probleem zijn.

Voor de volgende keer: Zorg dat je wat geld over houdt voor dit soort 'noodgevalletjes'. Onverwachte uitgaven heb je altijd. Je zou maar vergeten dat je vader jarig is of zo >:)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

zag laatst bij de Vobis voedingen voor 5 euro in de uitverkoop, maar ik zou 'm niet voor nop willen

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 25 maart 2002 18:56 schreef Drone60 het volgende:
zag laatst bij de Vobis voedingen voor 5 euro in de uitverkoop, maar ik zou 'm niet voor nop willen
ATX? Hoeveel watt?

Pagina: 1