[PHP] Directory vragen...

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Oke, ik heb een directory listening gemaakt, en het werkt naar behoren.

Nou zijn er 2 dingen die ik wil weten:
1. Welke mogelijk heden kan ik checken? Ik heb op dit moment: Filename, Filesize, Filedate. Gelieve ook de funcite ervoor bij zetten ;)

2. Ik heb gedaan dat als je op een filename klikt info over de file ziet, nou heb ik bij een plaatje ook gedaan dat je het plaatje ziet, maar als ik naar een htl file ga zie ik een rood kruisje. Hoe kan ik doen dat bij een .gif, .jpg, .png of iets anders een plaatje laat zien en bij andere bestanden include of iets anders mee doet?

Ik kon dit niet in de search vinden, en hoop dat jullie me kunnen en willen helpen.

Alvast erg bedankt!

http://flickr.com/photos/itommy/

Verwijderd

"Gelieve ook het script ervoor bij zetten"

he?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 00:14

DizzyWeb

Ondertiteld

Je kan toch ff de extensie van het bestand af rossen?
PHP:
1
<?$length = strlen($filename);$ext = substr($filename, $length - 3, 3);if($ext == "png" || $ext == "jpg" || $ext == "gif"){print "[img]\"$filename\">";}?[/img]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op zondag 24 maart 2002 17:38 schreef Exercy het volgende:
1. Welke mogelijk heden kan ik checken? Ik heb op dit moment: Filename, Filesize, Filedate. Gelieve ook het script ervoor bij zetten ;)
http://www.php.net/stat

En hoe durf je mij te vragen om dat voor je uit te werken?!
2. Ik heb gedaan dat als je op een filename klikt info over de file ziet, nou heb ik bij een plaatje ook gedaan dat je het plaatje ziet, maar als ik naar een htl file ga zie ik een rood kruisje. Hoe kan ik doen dat bij een .gif, .jpg, .png of iets anders een plaatje laat zien en bij andere bestanden include of iets anders mee doet?
Ik heb een poging gedaan deze alinea door mijn Nederlandse parser te halen maar zelfs na je tekst zo aan te passen dat de lexicale analyse er niet meer op stukloopt, kan ik er nog geen chocola van maken.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Soultaker:

Je MAG antwoorden...
Op zondag 24 maart 2002 17:45 schreef Soultaker het volgende:
Hij vraagt het jou helemaal niet.

En ja, ik weet dat de topicstarter nogal lui overkomt, maar jij hoeft je niet elke keer zo te gedragen, daar wordt het iig ook niks beter van.

<hr>

Topicstarter: De vragen die je stelt zijn allemaal, imho, na wat nadenken wel te achterhalen.
Een image kan je niet inline in een file plakken, maar je kan natuurlijk wel bekijken welke image je browser probeert te bekijken.

Vragen voor uitgewerkte scripts kan je beter achterwege laten. Die krijg je toch niet, daarnaar ga je zelf maar op zoek.

• T. van Beek
ACM: Voor mijn gevoel vraag ik geen script, maar als ik vraag welke dingen ik uit een directory nog meer kan halen heb ik niks aan het antwoord: Breedte van het plaatje, maar moet ik natuurlijk ook weten via welk script.

Voor op halen van filesize: <?php print filesize($direcoty . $filename); ?> Dat zoek ik dus. en dan vraag ik dus een antwoord zoals: Ja de width door: (hier dan zoiets als <?php print filesize($direcoty . $filename); ?>)...

Ik hoop hierbij genoeg geinformeerd te hebben...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je zult eerst moeten achterhalen of het een plaatje is, evt kan dat met:
http://www.php.net/get_imagesize

En dat is een functie, niet een script.

• T. van Beek
Oke heb script vervangven door functie, en ik hoop dat het nu weer goed is :D

• Soultaker
Op zondag 24 maart 2002 17:49 schreef ACM het volgende:
Hij vraagt het jou helemaal niet.
Nou dat stond er toch wel letterlijk hoor. (Voor de edit).
En ja, ik weet dat de topicstarter nogal lui overkomt, maar jij hoeft je niet elke keer zo te gedragen, daar wordt het iig ook niks beter van.
Het was de bedoeling om enigszins 'grappig verontwaardig' over te komen en tegelijkertijd te laten doorschemeren dat ik niet van plan was kant-en-klare code aan te leveren, maar dat soort subtiele dingen komen in tekst helaas niet zo goed over als ik bedoelde (wat in feite overeenkwam met wat je zelf zei). Volgende keer nog wat meer hoofdletters en leestekens dan maar.

Verder word ik inderdaad wel moe van dit soort luie mensen, die niet eens hun stukje tekst na willen lezen op eventueel onbegrijpelijke taal, laat staan moeite doen om zelf in de manual te zoeken. Als die manier van denken onder ongewenst gedrag valt ben ik misschien niet op m'n plaats op dit forum, maar ik denk zelf toch dat het niet minder dan redelijk is.

Overigens vond ik dit bericht nog wel acceptabel, vandaar dat ik ook een poging deed om de topicstarter te helpen. Wanner het de spuigaten uitloopt beperk ik me tot op zijn best een niet-inhoudelijke reactie of vaak genoeg ook helemaal geen. Door mensen wel en passent op hun (naar mijn mening) 'fouten' (al klinkt dat gelijk weer zo zwaar) te wijzen hoop ik juist WEL het nivo te verbeteren. Of het ook zo werkt is natuurlijk moeilijk te bewijzen maar dat jij niet in het effect daarvan gelooft, vind ik maar een slechte reden om mij de les te lezen.

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 18:03 schreef Exercy het volgende:
Oke heb script vervangven door functie, en ik hoop dat het nu weer goed is :D
Mijn excuses dan voor de te impulsieve reactie op de woordjes "script erbij zetten"!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op zondag 24 maart 2002 18:17 schreef Soultaker het volgende:
Nou dat stond er toch wel letterlijk hoor. (Voor de edit).
nee dat stond er niet
Ik kon dit niet in de search vinden, en hoop dat jullie me kunnen <h3>en willen</h3> helpen.
lijkt mij duidelijk
Het was de bedoeling om enigszins 'grappig verontwaardig' over te komen en tegelijkertijd te laten doorschemeren dat ik niet van plan was kant-en-klare code aan te leveren, maar dat soort subtiele dingen komen in tekst helaas niet zo goed over als ik bedoelde (wat in feite overeenkwam met wat je zelf zei). Volgende keer nog wat meer hoofdletters en leestekens dan maar.
das dan flink mislukt
je was mij al eerder negatief opgevallen en op mijn verzoek heeft ACM bovenstaande post dan ook gedaan
Verder word ik inderdaad wel moe van dit soort luie mensen, die niet eens hun stukje tekst na willen lezen op eventueel onbegrijpelijke taal, laat staan moeite doen om zelf in de manual te zoeken. Als die manier van denken onder ongewenst gedrag valt ben ik misschien niet op m'n plaats op dit forum, maar ik denk zelf toch dat het niet minder dan redelijk is.
achteraan aansluiten :{
negeren is het devies (als in niet replyen) en gewoon een post in SU en dan kijken "wij" ernaar. (en believe me wij zijn vrij streng). ivm de griep heb ik de afgelopen dagen niet alles meegelezen en dus zijn er wat topics van twijfelachtige inhoud blijven staan. Maar daarover zijn ook geen meldingen naar ons geweest, dus kan de rest daar ook niets aan doen
Overigens vond ik dit bericht nog wel acceptabel, vandaar dat ik ook een poging deed om de topicstarter te helpen. Wanner het de spuigaten uitloopt beperk ik me tot op zijn best een niet-inhoudelijke reactie of vaak genoeg ook helemaal geen. Door mensen wel en passent op hun (naar mijn mening) 'fouten' (al klinkt dat gelijk weer zo zwaar) te wijzen hoop ik juist WEL het nivo te verbeteren. Of het ook zo werkt is natuurlijk moeilijk te bewijzen maar dat jij niet in het effect daarvan gelooft, vind ik maar een slechte reden om mij de les te lezen.
als je dat irl tegen me zegt kan ik er de intonatie uithalen (hopelijk) en je zo een klap voor je bek besparen. Op een forum werkt dat niet zo. Dan wordt het opgevat zoals het er staat (meestal) en dan is dit absoluut niet correct.
het niveau verhogen is een streven van allemaal maar dit soort replys draagt daar maar deels aan bij. zonder de sneer of gewoon een SU post zorgt ervoor dat degenen die topics een zwengel kunnen geven er iig naar kijken.
</ot>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Soultaker
Op zondag 24 maart 2002 22:22 schreef D2k het volgende:
nee dat stond er niet
Er stond iets van "Graag een volledig/werkend script" ofzo (ik kan de letterlijke tekst nu niet meer construeren). Dat lees ik als een verzoek om complete code te posten. Lijkt me niet zo zinnig om dat neer te zetten als je dat niet bedoelt.
das dan flink mislukt
je was mij al eerder negatief opgevallen en op mijn verzoek heeft ACM bovenstaande post dan ook gedaan
Als het om mij persoonlijk ging had je me ook wel een persoonlijk bericht mogen sturen. Dan heb je ook gelijk de garantie dat ik 't lees en het komt ook wat sympatieker over.
als je dat irl tegen me zegt kan ik er de intonatie uithalen (hopelijk) en je zo een klap voor je bek besparen. Op een forum werkt dat niet zo. Dan wordt het opgevat zoals het er staat (meestal) en dan is dit absoluut niet correct.
Ach, als ik het goed opschrijf komt 't meestal wel over. Dit geval was inderdaad niet zo sterk (zoals ik al eerder heb gezegd), maar een goed verstaander heeft doorgaans maar een half woord nodig.
het niveau verhogen is een streven van allemaal maar dit soort replys draagt daar maar deels aan bij. zonder de sneer of gewoon een SU post zorgt ervoor dat degenen die topics een zwengel kunnen geven er iig naar kijken.
Tja, als ik alleen maar hulp mag bieden en geen kritiek geven op sommige berichten dan kan ik net zo goed bij een helpdesk gaan werken ofzo. Word ik er tenminste voor betaald om stomme opmerkingen te tolereren.
Sorry als mijn commentaar tot zover erg negatief is. Ik heb niets meer dan respect en begrip voor het werk en de beslissingen van jou en de andere (lite) mods. Toch verwacht ik dat ik als actief deelnemer op dit forum ook enige inspraak heb in de gang van zaken. Als we deze discussie doorzetten, mag dat van mij trouwens wel in een nieuwe thread of via email.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gatverdamme .. luiheid ten top dit

en dan vooral de modjes die er dusdanig licht over doen .. sorry .. dit is FOUT ..

linkje naar de manual .. misschien zelfs al naar www.php.net/stat en www.php.net/imagesize en dan gewoon snoeihard een slotje erop ...

deze post bruist over van 'doe het even voor me'/'ik heb er geen zin in'/'bah ik wil niet nadenken' houding .. en zeker omdat je alles met minder dan 10 minuten zoeken op php.net kan vinden (in de manual), vind ik et toch wel gek dat dit nog steeds open is ...

:( / :'( richting ACM en een beetje richting D2k ...

slotje zou niet misplaatst zijn.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 24 maart 2002 22:43 schreef Soultaker het volgende:
Er stond iets van "Graag een volledig/werkend script" ofzo (ik kan de letterlijke tekst nu niet meer construeren).
Daar was ook het deel onder de
voor in mijn posting :)
Toch verwacht ik dat ik als actief deelnemer op dit forum ook enige inspraak heb in de gang van zaken. Als we deze discussie doorzetten, mag dat van mij trouwens wel in een nieuwe thread of via email.
Als laatste nog even dan, verder mag je altijd mailen natuurlijk, je hebt uiteraard enige inspraak. Graag zelfs.

Maar om daar nou "steeds" (is niet steeds, maar ook niet de eerste keer dat je erg onbeleefd overkomt) newbe's voor af te afsnauwen maak je de sfeer er iig niet beter op.

Kritiek mag je best leveren, maar dat kan als altijd op meerdere manieren.
En als je niet wilt helpen, doe je dat lekker niet :) Als je alleen aan discussies mee wilt doen en af en toe es iemand helpt (of zelfs nooit) is dat ook goed.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

om niet nog verder offtopic te gaan en het topic had al veel eerder dicht gemoeten...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.