Toon posts:

[soundcard] Philips Acoustic Edge doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus de Philips Acoustic Edge. Deze kaart zit in mijn P4-bak (Asus P4T-E), maar had op een P3-bak hetzelfde probleem. Het ligt vrijwel zeker aan de drivers, aangezien ik al veel geprobeerd heb.
Het probleem is, dat wanneer de kaart wat langer gebruikt wordt, deze raar gaat doen. SPDIF-output gaat haperen, en ik krijg allemaal testtonen in oplopende toonladders en allerlei verschillende (MIDI- :?) instrumenten door mijn achterspeakers heen tetteren |:(

Kent iemand dit probleem :? Ik gebruik de laatste drivers (http://www.pcsound.philips.com/driverfiles/english/PSC706_WDM_ENG_V157.exe) en het treedt op in Windows 2000, echter ik dacht het ook eens in XP gemerkt te hebben.

Wat is hiertegen te doen :?

Verwijderd

ook al op de forums van 3dsoundsurge.com gekeken?
Ze hebben daar echt veel verstand van die soundcard van jou...
Zelfs een speciaal subforum voor gemaakt.

Verwijderd

Geen problemen met diezelfde versie en win2000. Werkt al maanden perfect stabiel. Kijk idd eens op 3dsoundsurge.com voor nieuwere drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ben even op http://www.3dsoundsurge.com/cgi-bin/wwwthreads/postlist.pl?Cat=&Board=Forum18&page=0&view=collapsed&sb=5&o=31 geweest en daar de beta 1.84 drivers gehaald en geinstalleerd.

Even uitproberen maar weer, zoals gezegd ik kan het pas over een tijdje merken, als het niet werkt kick ik 'm wel weer ;)

Verwijderd

Suc6 ermee !!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Heej, die site van 3dsoundsurge is echt geweldig... met de nieuwe driver zijn ook al mijn problemen opgelost (oa. dat ik geen s/pdif output had voor ac3/dts signalen onder win2000).

Verder zijn er een aantal kleine kraak probleempjes opgelost, perfect :)

Ik scrobbel ook audio

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is uiteindelijk opgelost nadat ik de kaart in een ander slot heb gestoken ! Zover mogelijk van je AGP poort heb ik wel door, want ik had al eerder een ander slot geprobeerd. :)

o wat hou ik van deze kaart, wat een heerlijk geluid :7 O+

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 20:33 schreef Courage het volgende:
o wat hou ik van deze kaart, wat een heerlijk geluid :7 O+
Cool dat het opgelost is en dat je zo enthousiast bent over deze kaart. Soms als ik al die mensen met een Creative kaart zie, denk ik wel eens dat ik de enige ben die de AE weet te waarderen. Nog veel plezier er mee :7 !

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 19:49
Nee je bent niet de enige! maar ja ik heb er niet zoveel aan: Laat ik em uit de VS naar nl komen ga ik er zelf weer 5450 Km vandaan zitten met een stomme laptop!
Tja nu zit m'n vriendon ermee en die waardeerd dat kaartje niet echt.
Als ik terugkom dan komt er een mooi 5.1 setje aan! Heeftie wel verdient!

Wat ik merkte is dat de kaart best heet wordt. Zelf ga ik er dan ook een koelblokje op lijmen (koelpasta in het midden en sec.lijm op de hoeken werkt erg goed!)

Over die storingen: Creative heeft met hun nieuwe externe kaart wel iets begrepen: Een hifi geluidskaart hoort niet in een PC!
Het beste wat je kunt doen om zo min mogelijk invlieden te krijgen is em in het onderste PCI-slot te plaatsen, zovermogelijk van videokaart en processor. Trouwens modems kunnen ook hele verveldende bijgeluiden aan je gel.kaart geven! Zoals met alles gewoon zoveel mogelijk proberen!

diskeltische lurker

Verwijderd

Dan heb je iets om naar uit te kijken als je terug komt (naast je vriendin dan). Ik heb de mijne op een 4.1 PC-speakerset aan gesloten (voor games en soms ook muziek) en 5.0 op m'n dolby prologic stereo voor muziek, Divx en natuurlijk DVD. Vooral met het afspelen van muziek valt mij vaak op hoe goed geluid de kaart produceert (bij DVD verwacht ik niet anders, dus bij MP3 valt het des te meer op).

Ik heb na maanden wachten de kaart direct gekocht toen hij in Nederland verkrijgbaar was en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Die temperatuur heb ik nog nooit gemerkt, maar zolang dit geen problemen geeft ga ik er niet aan klooien. (waar zit je nu trouwens en wat ben je daar aan het doen als ik vragen mag?)
Pagina: 1