Koeler Radeon 7500

Pagina: 1
Acties:

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:44

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Zo beste mede-tweakers, heb een probleem met de koeler op mijn Radeon, dat ding maakt een geluid alsof die aanloopt, doet die al een tijdje maar de kaart werkt nog goed.
Maaar ik vertrouw het niet helemaal meer.
Ik wil graag weten of ik er een nieuwe koeler op kan zetten zo ja hoe en uit welke kan ik allemaal kiezen.
Ik hoef hem niet persee te gaan overclocken wil hem gewoon stil hebben.
En heb er niet veel meer dan 30 euro voor over.
Moet ik dan meteen een nieuwe heatsink en koeler kopen ? Of alleen een koeler zelf.
En weet iemand in Amsterdam waar je die Silver koelpasta gedoe(kom ff niet op de naam) kan kopen ? Thx.

PS. Sinterklaas sorry van die vorige topic of Mohaa, had toch niet goed genoeg gezocht, ik moest mijn 2e monitor gewoon uitschakelen.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Als je hem niet oc zet er dan een grote heatsink op met arctic silver adhesive, een fan is niet echt nodig op de standaardsnelheid, een coolermastertje kopen en adhesive kost ongeveer €30 en voldoen prima, kijk eens in de pricewatch voor winkels waar je ASAD kan bestellen.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Op zondag 24 maart 2002 17:32 schreef corpseflayer het volgende:
Als je hem niet oc zet er dan een grote heatsink op met arctic silver adhesive, een fan is niet echt nodig op de standaardsnelheid, een coolermastertje kopen en adhesive kost ongeveer €30 en voldoen prima, kijk eens in de pricewatch voor winkels waar je ASAD kan bestellen.
P.S. de oude heatsink krijg je er het beste af door
1 je kaart eerst in antistatisch zakje te stoppen en dichmaken
2 12 min ongeveer in de vriezer stoppen, dan komt het heatsinkje er makkellijk af, voorzichtig afhalen wel, zodat je de core heel houd :P

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:44

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Aha...maar ik moet toch ook op de grote van dat koelblok letten ?
Wat er zitten veel van die dopjes zeg maar op die kaart rond de core. Een soort condensators ofzo. En zijn der nog ander soort koelers die ik kan gebruiken ?
ZIjn der speciale koelers voor ofzo ?