UT met 3 man via @Home == Troubles..?

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Ik wou met 2 anderen UT-en via internet (@Home), alleen met 2 man gaat dit prima, de ping blijft onder de 100 en alles zonder enige hapering, alsof het een LAN is ;)

Maar, wanneer de 3rde man erbij komt schiet de ping naar boven (tot wel 6000+) en de boel is onspeelbaar, zodra er iemand er dan uit gaat gaat het weer normaal (ping +/- 60). :?

Ik moet erbij zeggen dat we alle 3 op @Home zitten, allemaal thuis (dus niet in een LAN) en allemaal op een andere gateway (file-transfer en pingen naar elkaar is mogelijk). Zijn dit soms rotgeintjes van @Home?

• Sponge
  • Laatst online: 04-11 18:00

Sponge

Serious Game Developer

Hmm, dus ik neem aan dat een van jullie een server is?

Als je op F6 drukt zie je (realtime) statistieken van het netwerk verkeer. er staat waarscuhijnklijk iets van 4-5kb in (en waarschijnlijk uit) per seconde.

@Home heeft een maximum van 16kb/s up (byte, niet bit). HEt leuke van deze upstream is dat hoe meer je upload, des te langzamer je internet gaan (verstuur maar eens een mailtje met een attachment, en kijk naar je ping in UT..schiet meteen naar 1sec+)

Oftewel, als een een server is op @Home, moet diegene veel data verzenden, (van 3 spelers) en data van 2 andere ontvangen (want een is een speler en een server), dat wordt niet verstuurd. Oftewel, het is nogal problematisch =-)

Je kunt echter de server instellingen tweaken (minder data/seconde), door de tickrate te veranderen.

http://www.clanvikings.org/tnse/utstuff.html voor de exacte details van het probleem.

Op unrealtournament.org /planetunreal.com zijn wel tweaks te vinden hoe je dit allemaal precies veranderd.

Ook zou je je snelheid naar ISDN kunnen veranderen in de opties van UT, wordt er minder data verzonden, en moet de server dus minder versturen, waardoor het voor iedereen beter wordt.

Je kunt uiteraard ook op vote servers gaan spelen, zodat je totaal geen problemen hebt.

hth :)

• pSycho-Y2K
  • Laatst online: 01-04 08:17
Thanx :)

Precies wat ik zocht!