[java || C || C++] logfiles kleinhouden

Pagina: 1
Acties:

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:30
In de meeste configuratiefiles van linuxprogramma's kan je instellen hoeveel kb de logfile maximaal mag worden.
Wordt het groter dan dat, dan verwijderd het programma de oudste regel, en voegt een nieuwe toe.

Mijn vraag; hoe kan je zoiets doen in java of C ?

Verwijderd

Grootte van het bestand checken. Te groot -> Oudste (meestal bovenste) regel er uit gooien.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Java die heeft een volledig log systeem (vanaf 1.4 geintegreerd). Daar moet je even kijken als je er meer over wilt weten.

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:30
hmz..
ik doe het toch liever met C.
en wat het eerste antwoord betreft;
ik snap wel HOE het moet (staat ook in mijn vraag),
maar de uitvoering is dus het probleem.

Ik bedoel; hoe check ik een bestandsgrootte,
en hoe gooi ik een eerste regel eruit.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Is wel een beetje een scriptrequest, imo (maar dat schijn ik niet te mogen zeggen - jaja, even natrappen ;)).

Het controleren van de bestandsgrote kan met 'stat'.

Om een eerste regel te verwijderen zal je eigenlijk altijd het hele bestand opnieuw moeten schrijven. Je kan het oude bestand daarvoor inlezen en opnieuw schrijven, hoewel het in theorie beter is om het bestand op een tijdelijke plaats te reconstrueren tijdens het lezen. Dit brengt echter wat lastige dingen met zich mee, zoals het maken van een tijdelijk bestand e.d. (zie hiervoor 'mkstemp'), dus als je het geheugen kan missen, kun je beter het hele bestand inlezen.

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op zondag 24 maart 2002 16:58 schreef Zynth het volgende:

Mijn vraag; hoe kan je zoiets doen in java of C ?
Alweer een antwoord dat niet direct zal helpen, maar goed. Als je Java gebruikt is het handig om naar Log4J te kijken. Logging is nog nooit zo gemakkelijk geweest :)

With the light in our eyes, it's hard to see.

Pagina: 1