Mac moet internet via pc netwerkje ( kabel )

Pagina: 1
Acties:

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hallo!

Ik heb hier 2 pc`s via een server en hub met elkander verbonden. Dit is voor internet te delen enzo. Nu is er een huisgenoot die een MAC heeft en ook braaf op de hub aangesloten kan worden maar kan ik zo de mac internet geven en zo ja...HOE ? :D
Enige hulp is zeer gewaardeerd.
Alvast bedankt..

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-08 15:52

peace, love & linux

ik neem aan dat je nu internet op die 2e pc via een proxie op de eerste?

dan kun je toch gewoon die proxyinstellingen in je browser invullen?

Verwijderd

Je hoeft, voor zover ik et begrepen heb (heb geen ervaring met mac's) alleen zelf de nodige info in te vullen op de mac, dus het ipadres+gateway+dns zelf invullen. (gateway en dns gewoon intern ip adres van de proxy pc invullen)

Verwijderd

Het boeit toch niet wat voor bak je er aan hangt, als het protocol maar klopt. :)

• Agent-X
  • Niet online
Nee,..Stranger heeft het aardig door :]
De instellingen va nde Mac zijn mij niet bekend en aangezien ik dhcp heb aanstaan vroeg ik me af of het kan en dan hoe ?
Ik ga inderdaad even kijken of ik de server handmatig als proxy kan instellen.
Dank voor de reply`s :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-08 08:40

Boss

+1 Overgewaardeerd

En daarna ka nje op die Mc gewoon bij Internet Explorer / NEtscape / watdanook het ip adres van die server als proxy / gateway instellen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Agent-X
  • Niet online
FYI

Handmatig instellen tcp op de mac en netscape op -direct con to i-net werkt braaf,..nogmaals dank
Pagina: 1