[OC] Voltage vraag ivm L7 bruggen...

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Omdat mijn pc niet meer fatsoenlijk boot in XP wanneer ik mijn CPU op 1200 MHz gooi(Op geen enkel voltage, 1.75-1.85) (AMD Athlon T-Bird 1000MHz) ben ik eens gaan kijken waar het aan kon liggen. "Verbinden van de L7 bruggen zorgt voor meer stabiliteit" lees ik ergens. Ik kan de Multiplier van mijn CPU in de bios van mijn 'Abit KT7-Raid' prima veranderen en het voltage ook, dus ik neem aan dat de L1 bruggen nog steeds goed verbonden zijn.

Dit zijn de L7 bruggen:

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/images/bridges.jpg
Het plaatje rechtsonder moet dus van toepassing zijn bij mijn CPU

Nu las ik ergens dat dit de instellingen zijn van de L7 bruggen:
code:
1
2
3
|:::|. wordt 1.60 volt
||||. wordt 1.85 volt
|||:|. wordt 1.80 volt

Nu is mijn grote vraag, klopt de bovenstaande code?

Onderstaand nog even wat info over hoe mijn systeem nu prima draait:
code:
1
2
CPU 1000 MHz@1.80V stressed: 43 Graden
CPU 1000 MHz@1.80V idle: 39 Graden

• F0kke
* F0kke kickt*

• monkel
  • Laatst online: 22:35
mooi plaatje hoor
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/images/bridges.jpg

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

l7 bruggen zorgen er alleen voor dat je je voltage van de cpu kan aanpassen naar bijv 1.85V (en daardoor meer stabiliteit), als deze optie al in je bios zit (zoals meestal het geval is) bied het verder niks extra.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 19:03 schreef cosmoOo het volgende:
l7 bruggen zorgen er alleen voor dat je je voltage van de cpu kan aanpassen naar bijv 1.85V (en daardoor meer stabiliteit), als deze optie al in je bios zit (zoals meestal het geval is) bied het verder niks extra.
Juist... Je gaat door voor de koelkast !

Wat ik mij nu ff zat af te vragen is het volgende.. Je kan de cpu voorzien van 1,85V door alle l7 bruggen te sluiten of dit in te stellen op je mobo (jumper of in bios).

In feite kan je dan dus ook de L1 bruggen waarmee je de multiplier kan instellen ook via het mobo instellen. Waarom werkt dit niet als de cpu nog gelocked is ?

Of zit ik nu krom te denken ?

oftwel mobo sluit eigenlijk de l7 bruggen dus 1,85V
Dus mobo sluit eigenlijk de L1 bruggen dus athlon unlocked :)

Verwijderd

Pfffff |:( Er zit verschil of je het in je BIOS doet of op via de L7 bruggen. Kleur alle L7 bruggen in voor de maximale voltage. 1,85V. De BIOS voltage heeft geen zin bij het opstarten.

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10-2025

TricTrac

=;-)

Op zondag 24 maart 2002 19:12 schreef jhead22 het volgende:
Juist... Je gaat door voor de koelkast !
Wat ik mij nu ff zat af te vragen is het volgende.. Je kan de cpu voorzien van 1,85V door alle l7 bruggen te sluiten of dit in te stellen op je mobo (jumper of in bios).

In feite kan je dan dus ook de L1 bruggen waarmee je de multiplier kan instellen ook via het mobo instellen. Waarom werkt dit niet als de cpu nog gelocked is ?

Of zit ik nu krom te denken ?

oftwel mobo sluit eigenlijk de l7 bruggen dus 1,85V
Dus mobo sluit eigenlijk de L1 bruggen dus athlon unlocked
Met de L1 bruggen is de multiplier niet in te stellen... Daar kan je dus echt alleen de lock ermee afhalen.. Dat is dus gewoon locked of unlocked

bij de L7 bruggen is dit anders... zie dat als jumpers op je moederboard die je elke keer kan veranderen om je voltage te veranderen... Daar kan je dus ook meerdere instellingen mee verkrijgen

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op zondag 24 maart 2002 19:40 schreef Aico het volgende:
Pfffff |:( Er zit verschil of je het in je BIOS doet of op via de L7 bruggen. Kleur alle L7 bruggen in voor de maximale voltage. 1,85V. De BIOS voltage heeft geen zin bij het opstarten.
waar haal je dat vandaan ? volgens mij klopt dat niet. of je nu in het bios instelt dat hij op 1.85V moet lopen of via jumpers of L7/L11 bruggen het komt allemaal op het zelfde neer en er is verder geen verschil.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Begin een beetje ziek te worden van n00bs die volledig achter iets staan terwijl dat finaal fout is.

L7=hardwarematig
BIOS=softwarematig.

Geen zin om het verder uit te leggen. Ga maar searchen ofzo.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:55

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

ga hier eens kijken 8-)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Moet je wel duits kunnen lezen natuurlijk :+

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 00:25 schreef Aico het volgende:
Begin een beetje ziek te worden van n00bs die volledig achter iets staan terwijl dat finaal fout is.

L7=hardwarematig
BIOS=softwarematig.

Geen zin om het verder uit te leggen. Ga maar searchen ofzo.
Bepaalde mobo's starten altijd met het default(dus op de chip ingestelde) voltage op, totdat hij post en dan kijkt hij pas bij in de bios wat er is ingesteld(MSI K7T Turbo), maar de meeste mobo's pakken bij het opstarten gewoon het in de bios ingestelde voltage.

Verwijderd

kom je hardwarematig verder dan softwarematig :?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
ja dus ... want daar start hij mee op ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• F0kke
Op maandag 25 maart 2002 00:31 schreef W1LL3M het volgende:
ga hier eens kijken 8-)
Thanx!
Pagina: 1