freeze / nieuwe voeding???

Pagina: 1
Acties:

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25
Mijn PC wil tijdens een potje UT'en nogal snel hangen. Volgens mij trekt mijn 235W power supply het niet echt meer.

Ik heb verder:

Athlon 1.2Ghz (TB)
MSI k7t turbo (met o.b. AC97 sound)
384MB RAM
VooDoo3 PCI
GeForce2ti AGP
Sounblaster Audigy
Realtek Netwerkkaartje

Als ik een spelletje speel hangt ie vrij snel. Soms (meestal als ie ff uit heeft gestaan) dan kan ik wel een tijdje spelen, maar daarna gaat ie toch weer op z'n bek.

Het ligt (denk ik) niet aan de drivers, die heb ik al vaak genoeg gewisseld.

Als hij vastloopt dan bevriest het beeld gewoon, of loopt hij een laatste stukje. (1 a 2 seconden) Hij reboot niet spontaan.

Hij hangt alleen tijdens spelletjes spelen.

Ik keek even naar een nieuwe power supply, en zag toen de Enermax EG365AX-VE FMA. Wel een mooi dingetje, maar vrij prijzig: 99 EURO. Zijn er nog andere power supplies (stille :)) die ik zou kunnen overwegen?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Tjah een athlon met een voeding van 235 Watt is niet echt aan te raden. Als ge daarbij dan nog wa andere dingen hebt hangen...

Hetgeen wat je ook kan doen is een goedkopere voeding kopen van 300 of 330 Watt en daarin het ventilatorke vervangen door een stiller model. Ge kunt et ook op 7 volt laten draaien i.p.v. 12 V dat scheelt veel lawaai.
Hoe dat moet staat allemaal in de search (ook veel voorbeelden van voedingen te vinden in de search).

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25
M'n CPU voltage bleek nogal laag te staan: 1.650 v voor m'n Athlon 1200. :o
Nu staat ie weer op Default, en UT lijkt goed te runnen. 'k Had 'em lager gezet omdat die MSI borden (iig vroeger) teveel spanning gaven. Met een BIOS update is dat blijkbaar gefixt. :D

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Sorry maar DOH :P