One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
Waarschijnlijk worden die instellingen alleen geladen wanneer explorer wordt opgestart
Was ik ook bang voor.Op zondag 24 maart 2002 16:25 schreef BurningSheep het volgende:
Waarschijnlijk worden die instellingen alleen geladen wanneer explorer wordt opgestart
Is er geen argument line voor explorer.exe om een soort van refresh te doen?
de registerkey voor de mapopties:
HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS/EXPLORER/ADVANCED
One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
Stuur alle explorer instanties een refresh message (WM_?? , geen idee welke).Op zondag 24 maart 2002 16:27 schreef cobratbq het volgende:
[..]
Was ik ook bang voor.
Is er geen argument line voor explorer.exe om een soort van refresh te doen?
de registerkey voor de mapopties:
HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS/EXPLORER/ADVANCED
Zo goed ben ik nog niet met C++.Op zondag 24 maart 2002 16:42 schreef Sponz het volgende:
[..]
Stuur alle explorer instanties een refresh message (WM_?? , geen idee welke).
Kun je een voorbeeld geven hoe dat moet?
TnX
Je zou eventueel met Spy++ kunnen kijken of er een (speciale) window message wordt verstuurd. Wat ook nog zou kunnen is dat er zo'n message wordt gestuurd zoals in de vorm van zo'n "taskbar_created" message.
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Je moet je dan toch eens gaan verdiepen in de Win32 API. Dat is altijd handig (misschien zelfs wel noodzakelijk) als je dingen in Windows wilt gaan 'tweaken'.
Indeed, met 2 leading capitals zelfs:Op maandag 25 maart 2002 02:32 schreef DiFool het volgende:
Volgens mij moet je ShChangeNotify gebruiken.
code:
1
2
3
4
5
| VOID SHChangeNotify(
LONG wEventId,
UINT uFlags,
LPCVOID dwItem1,
LPCVOID dwItem2); |
Voor de betekenis van de parameters moet je maar ff in de MSDN Library graven.
Op zich kan je probleem overigens ook nog aan iets anders liggen, dat kan ik aan je omschrijving niet precies afleiden. De Registry functies van Windows zijn namelijk lazy, oftewel changes worden pas gecommit in de echte registry op het moment dat je de key sluit met RegCloseKey. Dit kun je eventueel ook afstoppen door na je writes en voor de SHChangeNotify een call te doen naar RegFlushKey.
Pagina: 1