Toon posts:

geen netstat -M met iptables?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb recent ipchains vervangen door iptables maar ik kan daarna geen netstat -M meer doen wat me toch wel verbaasde eigenlijk.

error: netstat: no support for `ip_masquerade' on this system., wat best raar is aangezien masquerading op ons LAN prima werkt... :?

anyway: klopt dat, dat netstat -M niet werkt met iptables, en is er een ander commando de hetzelfde info geeft?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat heb ik ook ;)

Met 'iptables -t nat -L' kun je de nat-table bekijken. En aangezien ik met 'iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE' masquerade, staat het er dan bij. Maar bekijk die tables dus maar even. Je kunt met 'iptables -t filter -L' ook de filter-table bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dat bridging verhaal is me nog niet geheel duidelijk. Daar verdiep ik me later nog wel een keer in...

kwam na nog eens zoeken via via uit bij een tip dat het in /proc/net/ip_conntrack te vinden moet is. Dat lijkt idd wel op de info die netstat -M voorheen leverde.

kan ik voorlopig mee vooruit. Was toch meer uit nieuwsgierigheid dan noodzaak. :P

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 17:02 schreef exparrot het volgende:
hmm, dat bridging verhaal is me nog niet geheel duidelijk. Daar verdiep ik me later nog wel een keer in...

kwam na nog eens zoeken via via uit bij een tip dat het in /proc/net/ip_conntrack te vinden moet is. Dat lijkt idd wel op de info die netstat -M voorheen leverde.

kan ik voorlopig mee vooruit. Was toch meer uit nieuwsgierigheid dan noodzaak. :P
Mjah, ik had het topic eigenlijk willens sluiten met mijn link :{

Dat is gewoon de info die netstat -M teruggaf vroeger met ipchains. Staat dus letterlijk in de iptables faq!!!