Tektronix Network Computers en het booten daarvan

Pagina: 1
Acties:

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Ik heb van school een stapeltje NC's meegekregen, van het type NC217. Het zijn WinCE compatible Terminals, die altijd bij ons op school op de Administratie hebben gedraaid. Op school draaide ze een versie van Solaris, maar ik wilde ze hier thuis graag aan de praat krijgen. Na wat research te hebben gepleegd kwam ik op het volgende.

1. Ze booten vanaf NFS of TFTP
2. Ze hebben een ingebouwd Internet browsertje, Navio
3. Er zit in de software om op te starten diverse clients, zoals Windows Terminal Service, ICA, WinDD en meer van dat.

Ik ben al zover dat ik ze via het netwerk krijg opgestart. Ik heb software ged/l van www.ncd.com, het bedrijf dat het NC gedeelte van Tektronix heeft over genomen. In een map gegooid, geexport.... Ze booten dan en ik krijg het "lege" X-windows te zien. Als ik vervolgens ctrl+pause doe krijg ik een menutje, waar ik onder andere naar setup kan gaan, kan kiezen met wat voor Terminal hij opstart, resolutie, en meer van dat. Maar als ik dan op de console kijk dan krijg ik elke keer dat hij een bestand niet kan lezen, COFF fout. Ik heb al verschillende versies geprobeerd, maar hij weigert verder te komen dan dat. Ook heb ik geprobeerd om ze op WinCE te laten booten, maar dan crashed de terminal bij het opstarten al. Op school heb ik al geinformeerd, maar het is geinstalleerd toen der tijd door een bedrijf, en dat wil er nu geen informatie meer over geven. De Sysop van school (een goede kennis) mag er niet eens aankomen, omdat het een apart netwerk is, dat officieel niet eens van school is. Wel vindt hij het een goed plan om die dingen op school te gaan gebruiken, met name op de openbare plaatsen, omdat er heel weinig aan kapot kan (t'Zijn pizzadozen) Ze moeten niet veel meer kunnen dan browsen.
Technisch moet het heel goed mogelijk zijn, maar ik kan er gewoon NIETS over vinden.
Heeft iemand een suggestie of meer verstand van die dingen? Moet ik gewoon een computer op het Administratie netwerk hangen en de software van de NFS server "stelen"?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wow, dat zouden wel handige dingetjes voor bij ons op school zijn... :D

Maareh, deel ff die grote lap tekst wat beter in... Best kloten lezen zo...

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 16:22 schreef Osiris het volgende:
Wow, dat zouden wel handige dingetjes voor bij ons op school zijn... :D

Maareh, deel ff die grote lap tekst wat beter in... Best kloten lezen zo...
Heb je ook nog iets te blaten wat mij helpt met dit probleem? Alvast bedankt

<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Heb je ook iets beters te doen dan users afzeiken en je topic na 2 uur omhoog te schoppen :?</font><hr color="FF0000" size="1">

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 16:23 schreef koffie het volgende:
[*knip HTML*]
Modbreak

Heb je ook iets beters te doen dan users afzeiken en je topic na 2 uur omhoog te schoppen :?

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
* Corn houdt ook van Osiris >:)

Ik was gewoon een beetje pissig omdat niemand reageert, mijn fout
Iemand een oplossing?

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Mag ik hem dan nu astublieft omhoog schoppen? Heeft iemand hier verstand van? Zo niet, dan slot :'(

Verwijderd

Uit de pdf

World-Class Technical Support
NCD and NCD Technology Certified Resellers have
a decade of experience in thin client computing.
Backed by formal service level agreements with
Microsoft and Citrix,a range of support services are
available.
Volgens de pdf zou er support moeten wezen...

Enne heel misschien is dit wat.
Pagina: 1