[ADSL] Cistron howto?

Pagina: 1
Acties:

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
Ik had Mxstream, dat is nu opgezegd en werkt niet meer.

Mijn modem (Alcatel Speedtouch Home) geeft nu al wel Line Sync aan en af en toe springt Line RX ff aan.

De aanpassingen die op de Cistron site staan vermeld, heb ik al gedaan, maar dit is natuurlijk alleen voor de modem.
Verder hangt de modem op een ethernetkaartje die op DHCP staat.

Wat moet ik verder nog aanpassen? (zodat ik meteen weet als ik een aansluiting heb en niet op post van Cistron hoef te wachten). Ik kan er nergens iets over vinden nl (Cistron, groups.google en GoT al geprobeerd...)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op zondag 24 maart 2002 15:11 schreef Willem2 het volgende:
De aanpassingen die op de Cistron site staan vermeld, heb ik al gedaan, maar dit is natuurlijk alleen voor de modem.
Verder hangt de modem op een ethernetkaartje die op DHCP staat.

Wat moet ik verder nog aanpassen?
Niets. Waarom zouden ze het moeilijker maken dan het is?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
true! :)

dus geen gateway, dns servers etc?

Verwijderd

En bij internet opties nooit een verbinding kiezen. Je kan dan kijken of je al verbinding hebt. Ik heb het nou al meer dan een week, werkt perfect!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
jaha, maak me maar lekker... zit ik hier op mijn 56k... ;)

Verwijderd

Heb ik 6 weken gehad, hoor, weer werken met 56k, ik weet hoe je je voelt. Heb je er al aangedacht om Cistron Helpdesk te bellen voor de porteringsdatum? Die kun je namelijk niet op de site vinden, maar die hebben zij wel. Meestal een dag daarna kun je internetten, was bij in ieder geval wel.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Je moet wel degelijk DNS servers instellen.
Staat ook op de cistron site. Je IP adres enzo moet je wel 'automatically' obtainen. Maar volgens mij moest je ook wat ip's invullen in de velden eronder.

Dit dus.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

DNS hoeft zeker NIET ingesteld te worden.

Ik draai al 2 weken met Cistron en het gaat als de brandweer :)

Gewoon niets instellen (alleen je modem naturlijk, kijk daarvoor bij hun site), en als je wilt weten of je online bent gewoon helpdesk ff bellen.
Je krijgt meteen te horen of alles hoort te werken, zoniet dan zal het wel aan KPN leggen want die staan er om bekend alles een beetje te vertragen. :(

iRacing Profile Flickr

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 25 maart 2002 10:57 schreef FunkyTrip het volgende:
Je moet wel degelijk DNS servers instellen.
Staat ook op de cistron site. Je IP adres enzo moet je wel 'automatically' obtainen. Maar volgens mij moest je ook wat ip's invullen in de velden eronder.
Nee hoor je hoeft helemaal niks in te stellen. Tenminste, ik sloot m'n modem aan en ff ipconfig /renew gedaan en ik had alles wat ik nodig had om snel te surfen :)

Exact expert nodig?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
ok, heb ik allemaal gedaan! nu dus ff wachten tot KPN door de bocht komt... wacht al vanaf 10 januari... :-/

Pagina: 1