Toon posts:

[Upgrade] Vraagje? beste combo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop een beetje rond te dwalen in mobo land :Z

Nu wil ik mijn huidige PC even een flinke boost in de nieuwere generatie geven.

Dit is wat ik heb:
Asus A7V / AMD dondervogel 800 / 512 ( 2*128 + 256 ) Dimm (100 of 133 MhZ ik heb echt geen id ;))
IBM 7200RPM 20GB / Maxtor 5400RPM 80GB / Plextor 12/10/32A
FDD (al dik 6 maanden idle ofzo, maar misschien ooit handig)
SB Life! Player (een v.d. eerste) / Cambridge kraakboxjes
2* 10/100 3com nic / Hercules All-In-Wonder Radeon 7500 @ AGP4speed
een of ander onbepaalde Groottoren, en pakweg 200 meter aan kabel

Dit is mijn nieuwe ideale systeem:
Nieuw mobo (welke?)
AMD AthlonXP 2000
Minimaal 512MB (nieuw kopen of niet?)
IBM 7200RPM 20GB (OS)
Diskarray of 2*80GB (1 heb ik al) (misschien ook een van 120GB erbij pluggen ipv 80)
Philips 208K DVD bakkerij (een v.d. beteren hoor ik)
dezelfde Plextor 12/10/32A (om me DVD fikker te ontzien van CDs fikken, vind ik alleen maar zonde v.d. levensduur)
SB Platinum (lijkt me enigsinds overbodig aangezien ik vaak met headset opzit, en voor MP3z het me pure overkill lijkt)
Nieuwe boxies (als er maar GOED geluid uit komt (ik wordt doodziek van dat gekraak bij een goeie MP3) (Note: ik heb buren en enkelglas ... both wich i dont care about) (misschien zelf iets in elkaar mikken uit JBL boxen oid.?))
Andere kast - liefst BigTower met 300Watt voeding, en RUIMTE voor tweaken, en uiteraard: het oog wilt ook wat

Iemand enig leuke suggestie ??
(met name mobo + sound)

Verwijderd

iig een extra 80GB disk ipv een 120GB, dan kun je die samen met de 80GB die je al hebt in Raid-0 zetten voor snelheidswinst.

Goed moederbord met sound (nee, onboard sound is geen rommel meer) & raid: Asus AtV266-E Raid/Sound

Met nieuw geheugen, want DDR is sneller dan SDRam :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
ik heb veel gelezen in deze forums dat een Mobo met VIA chipset nogal problemen wil geven in combiniatie met een SB Live/Audigy geluidskaart.

En wat voor een videokaart heb je?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
Aangezien je budjet toch redelijk hoog is

MOBO: ASUS A7V333 (of ander mobo met KT333-chipset)
Geluidskaart: SB Audigy
Boxen: Creative Inspire 5300
Geheugen: Samsung DDR SD-ram 2700

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
MREn: Thnx ;-)

Nitrox_Infinity: Like ... "Hercules All-In-Wonder Radeon 7500 @ AGP4speed" <== das dus me videokaart

Ik las idd ook dat b.v. zo'n Abit plank met VIA chipset nogal ruzie heeft met SoundBlaster kaarten.

Maarja, nu heb ik een Promise controller op die A7V zitten, en die vind het ook weer niet leuk dat ik alle vier de IDE poorten gebruik. (windows booten duurt pakweg 30 seconde langer) (daarna overigens perfect draaiend)

inquestos: Budget komt als laatste ;-)

Verwijderd

Koop de ASUS A7V333 RAID/SOUND
met PC2700 512mb geheugen GEEN ECC

Die asus A7V333 levert prachtig geluid ik merk geen verschil tussen mijn LIVE 5.1 kaartje op mijn intel systeem en de onboard sound van C-media met EAX Dolby Dig. a3d etc.

Duidelijke overkill om een audiy/audigy platinium te kopen als je er toch geen gebruik van maakt.
Pagina: 1