Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Ziet er redelijk k
Heb hiergeen PC om te testen.
Volgens mij alleen nog geschikt als sleutelhanger.
Ik zou het in indergeval niet meer in mijn dure mobo stoppen, straks is er meer kapot dan die CPU. Maar als je ergens nog een oud socketA mobo'tje hebt kan je het altijd proberen.
Verwijderd
ben echt bang dat die het niet gaat doen, hij is behoorlijl diep naar het midden toe van de core gebrokkeld.
de proc`s met een klein hoekje eruit enz, zijn twijfel gevallen, dus ik denk dat dit niet gaat werken, helaas!
Verwijderd
hmmz, het moederbord gaat er niet kapot van hoor, hij start op en windows is rete-onstabiel of de pc start gewoon niet op.Op zondag 24 maart 2002 14:40 schreef Libido het volgende:
Lijkt me haast onmogelijk. Is echt een grote lomperik mee in de weer geweest. Zou de vorige eigenaar een hamer als koelblok gebruikt hebben.
Ik zou het in indergeval niet meer in mijn dure mobo stoppen, straks is er meer kapot dan die CPU. Maar als je ergens nog een oud socketA mobo'tje hebt kan je het altijd proberen.
Verwijderd
ik kan er wel wat mee!
ik spaar die oude/kapotte processors.
slijmbal dat je bentOp zondag 24 maart 2002 14:50 schreef Allanzoet het volgende:
Zou je de proc aan mij willen geven?
ik kan er wel wat mee!
ik spaar die oude/kapotte processors.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
nee, ik meen het, ik heb al verchillende kapotte processors!Op zondag 24 maart 2002 14:56 schreef P5ycho het volgende:
[..]
slijmbal dat je bent
ik wil hem echt graag hebben hoor!
/me slijmt niet!!!
mooie en dure mobo te stoppen.?
Verwijderd
volgens mij niet.Op zondag 24 maart 2002 15:00 schreef dirkdirk het volgende:
De vraag blijft: is het risicovol om zo'n ding in je
mooie en dure mobo te stoppen.?
Verwijderd
die athlons (Tb) staan er om bekent dat ze veel sneller stuk gaan
de nieuwe XP schijnt iets sterker te zijn.
Verwijderd
ik heb er namelijk een athlon xp 2000+ ( toen nog 450euro
tís dat ik net vandaag nieuwe pc heb besteld... maar anders...
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Ik heb weleens de koeler van me cpu er verkeerdom opgezet, heel schuin randje eraan maar hij werkt nog perfect hoor.Op zondag 24 maart 2002 15:25 schreef DARKNOAH een heel verhaal
Het kraken van een core is een heel vervelend geluid
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Das wel erg bikkel!Op zondag 24 maart 2002 14:40 schreef Libido het volgende:
too fly for a white guy
Verwijderd
Jeuzes dus jij hebt gewoon effe zo'n 1500 gulden weg kunnen gooien?Op zondag 24 maart 2002 15:25 schreef DARKNOAH het volgende:
hahahaha iets sterker....?? dacht het toch echt niet!!!!! ik heb nooit met een duron of ouder athlon gewerkt maar ik kan je verzekeren dat als er maar een zeer klein stukje van een athlon xp core af is kan je hem gelijk als steutelhanger gebruiken, hoef je hem niet eens meer te testen.
ik heb er namelijk een athlon xp 2000+ ( toen nog 450euro) en een unlockte athlon xp 1800+ mee gemold alleen al omdat er een zeer klein stukje van de core af was door een zalman cooler. bij bijde gevallen!!!! dus als ik jou was zou ik er niet eens meer de moeite voor nemen om hem te testen ..... ik vind het jammer voor je
En je blijft bij AMD? Ik zou direct weer aan de Intel gaan. Ik heb ook een kartelrandje aan me XP1800+ (zowat over de hele lengte van 1 zijde), het blijven slappe rotdingen die AMD's blijkbaar. Ik was ook flink bang dat ik die 600 gulden direct in de prullebak kon gooien maar gelukkig doet ie het nog. Volgende keer weer Intel he.
Verwijderd
Dan zou je die mooi zonder gevaar kunnen breken enzo
Verwijderd
Omdat dat heeel erg duur is, boven op het feit dat het idee loos is (je moet er gewoon goed mee omgaan) kunnen er minder cores in één wafer, dus worden ze duurder..Op zondag 24 maart 2002 16:13 schreef Silicon Error het volgende:
Ik vraag me af wrom ze bij AMD niet gewoon standaard een 1 mm brede "loze" rand aan die cores maken.
Dan zou je die mooi zonder gevaar kunnen breken enzo
Ik heb al tientallen keren koelers gemonteerd, en nog nooit 1 core gebroken (ja, zelfs TT koelers
Verwijderd
ik schrok me kapot toen dat was.
maar weetje hij dee het gewoon perfect.
dus ik zeg gewoon proberen!!
Verwijderd
Sowieso als je core afgebrokkeld is krijg je geen garantie, dus als je dan een reandje hebt wat niks doet en die is afgebrokkeld, heb je nog geen garantie
Verwijderd
Je mag ook naar DEn Haag komen, testen we m even
Nee, maar wel een cpu die het nog doetOp zondag 24 maart 2002 16:28 schreef Blokkie het volgende:
Sowieso als je core afgebrokkeld is krijg je geen garantie, dus als je dan een reandje hebt wat niks doet en die is afgebrokkeld, heb je nog geen garantie
Verwijderd
dan heb je echt vet geluk gehad....!! helaas ik nietOp zondag 24 maart 2002 15:30 schreef bobo1on1 het volgende:
[..]
Ik heb weleens de koeler van me cpu er verkeerdom opgezet, heel schuin randje eraan maar hij werkt nog perfect hoor.
Het kraken van een core is een heel vervelend geluid
ja je hebt gelijk dat is een zeer irritant geluidje en dat mocht ik wel 2x horen
Verwijderd
nou mijn moederbord moest ik later ook wegpleurenOp zondag 24 maart 2002 15:50 schreef SALLY het volgende:
[..]
Jeuzes dus jij hebt gewoon effe zo'n 1500 gulden weg kunnen gooien?
En je blijft bij AMD? Ik zou direct weer aan de Intel gaan. Ik heb ook een kartelrandje aan me XP1800+ (zowat over de hele lengte van 1 zijde), het blijven slappe rotdingen die AMD's blijkbaar. Ik was ook flink bang dat ik die 600 gulden direct in de prullebak kon gooien maar gelukkig doet ie het nog. Volgende keer weer Intel he.Maar het is dus niet waar dat ze het helemaal niet meer doen, dus zoals hierboven al meer gezegd "gewoon proberen"!
Verwijderd
Na die KRAK volgde ng velen krakjes en KRAAKjes voor dat ik die k@n.er*&#$ blower los kreeg, allemmal core stof zat er in de cool pasta.
Nu een half jaar later draait hij prima op 1420Mhz
Duzz hij zou het best wel kunnen doen.(neem idd witte pasta)
Verwijderd
HaHa, zo iets jaOp zondag 24 maart 2002 23:31 schreef Gianni Rombios het volgende:
Jij hebt dus een Thunderbird cabriolet zeg maar

gelukkig doet hij het nog.
Ze moeten eens na gaan denken bij AMD, wat ik wordt hier
van
We zullen zien wie hier gelijk had
Ik geef mezelf 10% kans
Ik heb wel eens verhalen gehoord van behoorlijk afgebrokkelde cores (maar idd meer op de hoekjes) die nog prima werkten.
Hoeveel heb je eigenlijk betaald voor deze CPU?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Jah, tuurlijk. Moet je meer foto's? Mail effe, dan start ik me webcam weer op (is Intel webcam, LOLOp zondag 24 maart 2002 22:06 schreef superbikkel het volgende:
En zoals altijd ben ik weer hier om toestemming te vragen om de foto's op Twisted Hardware te zetten.
Niets, hij lag in een doos vol rommel. En waarsch is dit ook rommelOp maandag 25 maart 2002 20:51 schreef budi het volgende:
Ik kan niet wachten.....
Hoeveel heb je eigenlijk betaald voor deze CPU?
Verwijderd
Gewoon proberen. Misschien komtie wel van een brakke plank en hebben ze verondersteld dat ook de T'bird dood was.
Och, je weet nooit hoe een koe een haas vangt...
Een K7S5A is niet duur maar toch altijd nog 75 Euro.
Duz.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Je wilt toch niet zeggen dat je al een bordje gekocht hebt voor deze cpuOp dinsdag 26 maart 2002 11:01 schreef dirkdirk het volgende:
Hmz, ik ga em er zo inprikken. Gezien de reacties hierboven toch wel wat beangst
Duz.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
En?? IK ben benieuwd?Op dinsdag 26 maart 2002 11:01 schreef dirkdirk het volgende:
Hmz, ik ga em er zo inprikken. Gezien de reacties hierboven toch wel wat beangst
Duz.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
dood.
Tot zo
Voor zolang het duurt natuurlijk, want ik kreeg bij het opstarten van XP wel een beschermingsfout en dat heb ik nooit
Ach, tis meer dan ik verwacht had.
Ik heb wel een beetje snel de koelprut gesmeerd: proc is nu al 65 graden
Is normaal, bij 1333Op dinsdag 26 maart 2002 18:51 schreef dirkdirk het volgende:
Het is niet te gelove: Hij doet ut nog!
!
Voor zolang het duurt natuurlijk, want ik kreeg bij het opstarten van XP wel een beschermingsfout en dat heb ik nooit
Ach, tis meer dan ik verwacht had.
Ik heb wel een beetje snel de koelprut gesmeerd: proc is nu al 65 graden
Verwijderd
maar verder brute actie
Nope, alleen de Tb 1200 door de 1333 vervangen. Duz daar kan ut niet aal liggenOp dinsdag 26 maart 2002 19:52 schreef SySTeRRoR het volgende:
Heb je een ander mobo gebruikt bij die test winxp pikt het namelijk niet als je een ander mobo inbouwt met een ander merk chipset vb van intel naar via je moet dan winxp herinstalleren (2x gehad) dan wordt die blauw bij boot
maar verder brute actie
Verwijderd
Xp is veeeel erger als een Tbird of duron....Op zondag 24 maart 2002 15:15 schreef Allanzoet het volgende:
durons kunnen veeeel meer hebben dan een athlon, tb dus.
die athlons (Tb) staan er om bekent dat ze veel sneller stuk gaan
de nieuwe XP schijnt iets sterker te zijn.
bij mijn 1600+ was 1 super inimini klein stukje eraf...bijna niet met blote oog te zien...deed het al niet meer. Vriend van mij heeft een haast ovale Tbird1.0Ghz@1400Mhz...doet het nog perfect
Hmmm, dit is de eerste keer dat ik wat lees over een kapotte XP core. Heb je er toevallig pics van?Op dinsdag 26 maart 2002 19:56 schreef NoStra het volgende:
[..]
Xp is veeeel erger als een Tbird of duron....
bij mijn 1600+ was 1 super inimini klein stukje eraf...bijna niet met blote oog te zien...deed het al niet meer. Vriend van mij heeft een haast ovale Tbird1.0Ghz@1400Mhz...doet het nog perfect
[ontopic]
Leuk dat hij het nog doet, als je er verder niks meer mee doet wil ik hem wel voor een leuke prijs overnemen om met een peltier te gaan testen enzo.
[/ontopic]
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Is het een cruciaal stukje of niet simpel
Verwijderd
Eerste keer? Gebeurd wel vaker hoor, als je mijn stukje had gelezen was het dus de 2e keer dat je daar wat over lasOp woensdag 27 maart 2002 13:49 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Hmmm, dit is de eerste keer dat ik wat lees over een kapotte XP core. Heb je er toevallig pics van?
[ontopic]
Leuk dat hij het nog doet, als je er verder niks meer mee doet wil ik hem wel voor een leuke prijs overnemen om met een peltier te gaan testen enzo.
[/ontopic]
Verwijderd
Nee geen foto van...maar er was maar echt een super mini stukje af gebrokkeld, ik zag het eerst niet eens. Meteen de XP dood...Op woensdag 27 maart 2002 13:49 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Hmmm, dit is de eerste keer dat ik wat lees over een kapotte XP core. Heb je er toevallig pics van?
[ontopic]
[/ontopic]
Ennuh...die Tbird 1.0Ghz beruikt hij nog
Verwijderd
Loze opmerking, en je blijft bij AMD, ik zou zeggen, en je blijft bij Zalman, het merk dat blijkbaar al je cores moltOp zondag 24 maart 2002 15:50 schreef SALLY het volgende:
[..]
Jeuzes dus jij hebt gewoon effe zo'n 1500 gulden weg kunnen gooien?
En je blijft bij AMD? Ik zou direct weer aan de Intel gaan. Ik heb ook een kartelrandje aan me XP1800+ (zowat over de hele lengte van 1 zijde), het blijven slappe rotdingen die AMD's blijkbaar. Ik was ook flink bang dat ik die 600 gulden direct in de prullebak kon gooien maar gelukkig doet ie het nog. Volgende keer weer Intel he.Maar het is dus niet waar dat ze het helemaal niet meer doen, dus zoals hierboven al meer gezegd "gewoon proberen"!
P.s. heb zelf afgelopen weken 2 Tt coolers geintalled (mini super orb en nu volcano 7) en gelukkig nog nooit problemen mee gehad, ookal staan ze nogal berucht als core crackers. P.s. 2: gebruik een spacer/shim!
Op donderdag 28 maart 2002 14:20 schreef TonD het volgende:
P.s. 2: gebruik een spacer/shim!
je kan ook gewoon voorzichtig doen en geen prut coolers gebruiken zoals superorbs...Op donderdag 28 maart 2002 18:58 schreef TonD het volgende:
Dan mol je je core niet als je je koeler van je CPU af probeert te halen..
Maarreuhh werkt ie nou of niet? Of is ie nog steeds onstabiel? Probeer anders ff je CPU te onderklokken, lijkt me toch dat als ie het dan wel doet, het niet aan de CPU ligt? Die CPU doet het of doet het niet, of is dat toch te simpel gedacht?Op donderdag 28 maart 2002 20:51 schreef dirkdirk het volgende:
tnx
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Ja.Op donderdag 28 maart 2002 22:30 schreef budi het volgende:
of is dat toch te simpel gedacht?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
oOp vrijdag 29 maart 2002 23:33 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Ja.
Temp stressed nu 65 graden en dan komen de vastlopers
en foutmeldingen.
Ligt dat aan de core of de temperatuur
Verwijderd
Nou en het lukt niet en je kan je test pc weg gooien, je kan wel zeggen dat je geleefd hebt!!! Gaat het leven daar niet om?
Verwijderd
Ooit problemen gehad met warmte bij die Mini Super Orb?Op donderdag 28 maart 2002 14:20 schreef TonD het volgende:
[..]
Loze opmerking, en je blijft bij AMD, ik zou zeggen, en je blijft bij Zalman, het merk dat blijkbaar al je cores molt
P.s. heb zelf afgelopen weken 2 Tt coolers geintalled (mini super orb en nu volcano 7) en gelukkig nog nooit problemen mee gehad, ookal staan ze nogal berucht als core crackers. P.s. 2: gebruik een spacer/shim!
mazzel, die athlons zijn toch vrij gevoelligOp zaterdag 30 maart 2002 01:42 schreef Bamibal het volgende:
heb toevallig vorige week mijn eerste core gekraakt van mijn eigen athlon 1200, klein randje eraf (lijkt wel een zand tussen je pasta geluid) ding werkt nog perfect
geen ervaring hoor
Koste wel een lieve duit maar dan heb je ook wat
Verwijderd
ik wil wel als prullebak dienen voor de tb met broken core of als koper die niet te veel geld uit geeft...Op woensdag 10 april 2002 21:13 schreef dirkdirk het volgende:
Hmmm, nu een xp 1800 @ 1900+ met een zalman koeler.
Koste wel een lieve duit maar dan heb je ook wat
(HINT)
en?
te slecht voor m'n naam
Verwijderd
Heb m maar kort gehad, was vergeleken met mn Coolermaster echt een super cooler, maarja, daar zeg je ook wat....Coolermaster...:SOp woensdag 10 april 2002 16:20 schreef HardTrance het volgende:
[..]
Ooit problemen gehad met warmte bij die Mini Super Orb?
Eerst m'n athlon 65 graden
nu een zalman op silent mode: 45 graden en OC!