winxp install op nieuwe pc wil niet

Pagina: 1
Acties:

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik heb een nieuwe pc gekocht, zelf in elkaar gezet, alles werk enzo, ik wil windows xp installeren, geeft ie bij heel veel bestanden een foutmelding dat ie dat bestand niet kan kopieren, dus ik denk na aantal keer proberen zal wel slechte rip zijn. Dus ik probeer windows me te installeren krijg ik weer allerlei fouten met dll bestanden, krijg hem er uiteindelijk wel op, maar kan dan niks installeren omdat die dll bestanden niet goed zijn. Waar kan dit gedoe aan liggen, het is net of de cd-rom speler en ook de brander niet zuiver in verbinding staan met de hd's.
Wie weet wat ik kan proberen?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
check je bios instellingen , je kabel en jumper instellingen van master/ slave enzo

Tweakers Discord

• JustMe
Alles doet het wel, maar niet goed dus. master slave staat wel goed, maakt het nog wat uit dan hoe de kabels precies zitten? Misschien cd-rom en hd op 1 kabel en dan kijken of het installeren beter gaat?
Moet gewoon toch ook wel willen.
In bios staat alles gewoon op auto en standaard enzo.

Verwijderd

een legale versie?

Verwijderd

Misschien ligt het aan je geheugen. Dit heb ik zelf ook al bij een aantal mensen meegemaakt.
Als je er twee modules in hebt zitten, eentje er uit halen en dan kijken wat er gebeurt.
Of anders eens een andere module van iemand proberen...

• JustMe
Op zondag 24 maart 2002 14:39 schreef toffenboy het volgende:
een legale versie?
Nee, misschien ligt het daar idd aan, slechte rip zoals ik al zei, maar waarom doet die andere dan ook zo vaag. Beide deden het tot voor gister altijd wel.

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 14:40 schreef JustMe_ het volgende:
Nee, misschien ligt het daar idd aan, slechte rip zoals ik al zei, maar waarom doet die andere dan ook zo vaag. Beide deden het tot voor gister altijd wel.
tja

• JustMe
Op zondag 24 maart 2002 14:39 schreef brambo9000 het volgende:
Misschien ligt het aan je geheugen. Dit heb ik zelf ook al bij een aantal mensen meegemaakt.
Als je er twee modules in hebt zitten, eentje er uit halen en dan kijken wat er gebeurt.
Of anders eens een andere module van iemand proberen...
Ik heb 1 reepje 256 ddr, ken niemand zo direct die ook ddr heeft. (vrienden met oude pc's :P)
Maar bij sommige foutmeldingen was er wel iets met memm dump oid nou je het zegt.

Verwijderd

Misschien kan je t reepje ff omruilen?
Heb je je memory timings e.d. in je bios goed staan?

• JustMe
Op zondag 24 maart 2002 14:44 schreef brambo9000 het volgende:
Misschien kan je t reepje ff omruilen?
Heb je je memory timings e.d. in je bios goed staan?
Ik zal straks ff in een ander bankje proberen, goed idee.
Wat zijn memory timings e.d.?

Verwijderd

cas 2 of cas 3 maar als je beetje fatsoenlijk spul hebt is wel cas 2

Verwijderd

Ik zou gewoon met de minst snelle instellingen beginnen, maar weet zo natuurlijk niet hoe je bios eruit ziet dus...
Iig CAS3 ipv CAS2, fast R-W turn around disablen en verder :?

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Heb je een redelijk nieuwe bios?
Bios-update hielp bij mijn bordje (ECS K7S5A).

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• JustMe
Op zondag 24 maart 2002 14:52 schreef Mr_Blue het volgende:
cas 2 of cas 3 maar als je beetje fatsoenlijk spul hebt is wel cas 2
cas, wat is cas? :P
ik heb wel redelijk spul hoop ik, tis tenminste stuk beter als waar ik nu achter zit :)
Op zondag 24 maart 2002 14:54 schreef asmoday het volgende:
Heb je een redelijk nieuwe bios?
Bios-update hielp bij mijn bordje (ECS K7S5A).
Bios updaten bij dit bordje schijnt niet zo verstandig te zijn, heb al vaker hiero gelezen dat ie daarna vaag deed.

• JustMe
Toch handig die search, ik zal zo eens naar mijn cas kijken :P
Maar kan het ook zijn dat mijn IDE kabels niet goed zijn oid, er zaten wel wat 'putjes' in. Met andere kabels deed ie het eerst niet, maar toen ik het even later goed wou proberen deed ie het wel weer.
Hij deed het toen niet bij fat32 maar wel bij ntfs oid, kan dat ook nog uitmaken?
oja, ik heb raid trouwens uit staan, anders zat ie daar ook nog over te zeuren :P

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 14:33 schreef tweakduke het volgende:
check je bios instellingen , je kabel en jumper instellingen van master/ slave enzo
precies ja. Zet de HD('s) op 1 kabel en de cdroms op de andere kabel.

Dus HD: primary master
2de HD: primary slave

CD-r : secondery master
cd-rom : secondary slave

Dit is de optimale setting voor je pc. Dit omdat de HD's sneller werken dan de CD-roms.

Succes!

• JustMe
Zo had ik het staan, ik weet dat dat het beste is.
Maar ik ga het toch maar even anders proberen :P
dankje!

• JustMe
Hmmm, op dit moment krijg ik hem niet eens meer met cdrom ondersteuning met opstartdiskette opgestart, het wordt er niet beter op :P

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Heb een abit kt7-raid gehad die dezelfde probs had. Had 1,3 Gb intern en moest er een gig uithalen om 2K/XP te kunnen installeren (via RIS overigens nergens last van).
Ook last van extreem veel hangups in 2K/XP ... nieuw bordje gekocht en probs weg.

• JustMe
Op zondag 24 maart 2002 17:50 schreef Raziel het volgende:
Heb een abit kt7-raid gehad die dezelfde probs had. Had 1,3 Gb intern en moest er een gig uithalen om 2K/XP te kunnen installeren (via RIS overigens nergens last van).
Ook last van extreem veel hangups in 2K/XP ... nieuw bordje gekocht en probs weg.
Ik heb een msi k7t raid, dus wel ongeveer hetzelfde, misschien moet ik toch eens ander geheugen proberen, wie weet.
dankje

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
probeer ander dit ff memtest86 handig programmatje. het test je mem (duh) maar het duurt wel lang

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Verwijderd

Lees mijn reactie in [topic=448400] maar eens door.

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 15:23 schreef solofonz het volgende:

[..]

Dus HD: primary master
2de HD: primary slave

CD-r : secondery master
cd-rom : secondary slave

Dit is de optimale setting voor je pc. Dit omdat de HD's sneller werken dan de CD-roms.

Succes!
Ik ben het hier TOTAAL (=100%) niet mee eens. :)

Als je het namelijk zo doet:

primary master : HD
primary slave : cdrom

secondary master : HD
secondary slave : cdrom

Besturen je hd's de cdrom's. Definitie van slave is namelijk:

Any device that is controlled by another device, called the master. (www.webopedia.com)

En aangezien ik de prioriteit = performance van mijn twee hd's belangrijker vind dan mijn cdrom/dvd zet ik ze als primary.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 13:15 schreef LineS het volgende:

[..]

En aangezien ik de prioriteit = performance van mijn twee hd's belangrijker vind dan mijn cdrom/dvd zet ik ze als primary.
Bij een master/slave aansluiting wordt de snelheid op de
interface bepaald door het langzaamste apparaat.

Any time one connects two IDE drives with different ATA modes on the same cable, the speed is limited by the slower of the two.
[ http://mall.eyo.com.au/tech-forum/archive/245691.html ]

When connecting hard drives and CDROM drives to EIDE controllers you have several options in configuration. For example if you have one hard drive and one CDROM drive you could connect them both to channel one with the hard drive as the master and the CDROM as a slave.

This configuration has the disadvantage of the slowest device, the CDROM drive, slowing down the access to the fastest device, the hard drive. It is better to connect hard drives to the primary channel and the CDROM, as a master, to the secondary channel.

[ http://members.iweb.net.au/~pstorr/pcbook/book4/eide.htm ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah, aangezien het probleem zowel bij XP als bij ME voorkomt denk ik meer aan een hardware matige probleem.

--> [forum=6]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 13:15 schreef LineS het volgende:

[..]

Ik ben het hier TOTAAL (=100%) niet mee eens. :)
jaja lees dat bericht van pir-p3 maar eens goed (8>.

He Just-Me, tip voor je:
haal alles uit je PC wat je niet nodig heb om WinXP te installeren zoals geluidskaart, netwerkkaart, etc.. Doe alleen de basis in je PC. Als dit helpt dan ga je, wanneer Windows is geinstalleert, de hardware er weer terug in doen.

Verwijderd

Dit lijkt me echt geen hardwareprobleem; gooi de inhoud van de installatie-cd nou eens op een andere partitie en installeer daar vandaan :{
Pagina: 1