[TV] Eindversterker (UHF, zenden)

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Ik heb hier een kleine UHF TV modulator liggen.
Hierop komt voeding en een composite videosignaal in, aan de uitgang staat een UHF tv signaal. (+/- kanaal 37 UHF)

Deze modulator komt uit een oude homecomputer, en is bedoeld om op een TV aan te sluiten via een coaxkabeltje.

Nu wil ik deze coaxkabel vervangen voor een draadloze oplossing.
Een simpele antenne op de uitgang van de modulator, en een antenne op de TV en ik heb beeld.. Alleen dit is maar heeeel zwak. (lees: 5 M ofzo), omdat die modulator eik geen vermogen geeft.

Onze bedoeling is om deze modulator, tesamen met een versterkertje en een CCD cameratje in een modelvliegtuig te bouwen.

Heeft hier iemand ervaring mee? Goeie schema's om een beetje power te krijgen? (Een bereik van een meter of 200-300), of van mijn part een complete zenderschema, zolang ie maar die afstand haalt?

Verwijderd

lekker ilegaal :P
maar bij velleman hebben ze een soort zender die dacht ik 100 meter haalde ,en dat was nog legaal
maar dat is zeker te weinig

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
in elektuur hebben ze een keer een schakeling gehad waarmee je een camera in een modelbaan (Fleismann ofzo) locomotief kon stoppen. Deze gaf het signaal door aan een marmitek gigivideo 50 (draadloos en legaal dus) misschien is het een beetje zwaar, maar het is iig een bruikbare oplossing