Ik ga kijken of ik de Sun certificaten kan krijgen omdat het vooral leuk staat op je cv en ik vraag me af in hoeverre mijn werkgever verplicht is om dit te betalen. Ik wil graag weten wat mijn rechten en plichten op dat gebied zijn.
Inderdaad, dit is een zeer goede beweegreden ...Op zondag 24 maart 2002 14:31 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik ga kijken of ik de Sun certificaten kan krijgen omdat het vooral leuk staat op je cv
Je werkgever is niet verplicht om dit te betalen. De enige reden dat je werkgever zou betalen is als hij/zij het nodig vind dat je deze cursus volgt om je werkzaamheden te kunnen doen.en ik vraag me af in hoeverre mijn werkgever verplicht is om dit te betalen. Ik wil graag weten wat mijn rechten en plichten op dat gebied zijn.
-
Wel als je daardoor standaard al een hoger loon krijgtOp zondag 24 maart 2002 14:34 schreef Juicy het volgende:
Inderdaad, dit is een zeer goede beweegreden ...
Ik neem idd aan dat een werkgever alleen verplicht is die cursussen te betalen die hij jou verplicht te volgen.Je werkgever is niet verplicht om dit te betalen. De enige reden dat je werkgever zou betalen is als hij/zij het nodig vind dat je deze cursus volgt om je werkzaamheden te kunnen doen.
En hij mag de andere cursussen betalen als ie dat nuttig vindt.
Wat je natuurlijk wel altijd mag doen is dat soort cursussen van je belasting aftrekken zodat je op dat vlak iig nog wat voordeel behaalt als je het zelf allemaal moet lappen.
Ik denk dat het voor een groot deel van je contract afhangt.ACM: Ik neem idd aan dat een werkgever alleen verplicht is die cursussen te betalen die hij jou verplicht te volgen. En hij mag de andere cursussen betalen als ie dat nuttig vindt.
Vaak zijn daar tegenwoordig wel wat onderdelen in opgenomen die te maken hebben met het up-to-date houden van je kennis door middel van cursussen of conferenties.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Ik bezit behoorlijk wat programmeer kennis en de 1e cursus wordt door de meeste beginners al gehaald. De rest van de cursussen ben ik verder niet in thuis.Op zondag 24 maart 2002 14:34 schreef Juicy het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is een zeer goede beweegreden ...
Het staat gewoon goed op je cv om een paar papiertjes te hebben. Je kan bij een bedrijf moeilijk binnen komen met alle boeken die je binnenste buiten kent en alle technieken die je beheerst (en vooral de mate van ervaring daarin). Dit zou voor een werkgever ook een onmogelijke taak zijn. En dan heb je voordeel als je die certificaten hebt.
Je komt door die papieren gewoon beter op de arbeidsmarkt terecht, alhoewel ze niet altijd zoveel zeggend zijn.
Zoals ACM al zei:
De werkgever is helemaal niks verplicht om te betalen, tenzij hij jouw verplicht om een bepaalde cursus te volgen.
Maar veel werkgevers geven cursussen aan werknemers als middel om je te binden aan de werkgever. Dus zij betalen de cursus en dan ben je verwachten ze van jouw dat je minimaal x maanden bij de werkgever blijft werken. Als je binnen die x maanden weg gaat moet je de cursus zelf terug betalen aan de werkgever.
Maar de enige die echt antwoord kan geven is jouw werkgever zelf. Informeer eens bij Personeel Zaken (als je die hebt) anders bij je Manager/Chef/Directeur
De werkgever is helemaal niks verplicht om te betalen, tenzij hij jouw verplicht om een bepaalde cursus te volgen.
Maar veel werkgevers geven cursussen aan werknemers als middel om je te binden aan de werkgever. Dus zij betalen de cursus en dan ben je verwachten ze van jouw dat je minimaal x maanden bij de werkgever blijft werken. Als je binnen die x maanden weg gaat moet je de cursus zelf terug betalen aan de werkgever.
Maar de enige die echt antwoord kan geven is jouw werkgever zelf. Informeer eens bij Personeel Zaken (als je die hebt) anders bij je Manager/Chef/Directeur
Programmer - an organism that turns coffee into software.
uhm (domme vraag?), vragen zijn natuurlijk niet dom. Nee je werkgever is niet verplicht je cursus te betalen. Sterker nog hij is helemaal niets verplicht t.o.v. scholen tenzij anders opgenomen in je contract.
En natuurlijk wel uitkijken dat je werkgever geen eisen gaat stellen als je naar een door hem betaalde cursus gaat.
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
wat ik zal doen in jouw situatie is bekijken waarom die cursus voor je huidige werkgever belangrijk zal zijn (als jij die dus zal volgen). en hem/haar dat dan vertellen.
Zo is het een win-win situatie voor jullie allebei!!
Suc6 Trouwens, er zijn ook genoeg websites waar ze dit soort dingen aanbieden. Ik heb het ooit eens via een website gedaan, ff voor je zoeken!
Suc6 Trouwens, er zijn ook genoeg websites waar ze dit soort dingen aanbieden. Ik heb het ooit eens via een website gedaan, ff voor je zoeken!
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
http://www.netg.com/us/flash.asp deze dus. Super goede CBT's en ook erg, erg veel info. Ik heb thuis cd's vol met hun software (vroeger kon je die via je werkgever nog als copietje krijgen, was ingewikkelde bedoeling maar alles doet 't).
[edit]
Hey, ik kan zo 1-2-3 niet vinden of ze nog online cursussen aanbieden ??
[edit]
Hey, ik kan zo 1-2-3 niet vinden of ze nog online cursussen aanbieden ??
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
Verwijderd
wat zouden van mij uit goede argumenten zijn naar een bedrijf? ivm met stage lopen, dus wat zou ik tegen zo'n bedrijf kunnen zeggen waardoor zij mijn cursus betalen?Op zondag 24 maart 2002 16:26 schreef jonggoud.nl het volgende:
...
....
en dat het alsnog wel win-win is?
ik zit er namelijk ook al een tijdje over te denken dat het leuk zou zijn om tijdens een stage ook nog cursus te doen binnen het stagebedrijf om op die manier nog meer te leren, maar ik had nog niet bedacht wat ik nou als goede argumenten kan geven om zo'n stageadres over te halen.
Verwijderd
die post hierboven is van /me.
maar k-mile stond nog op deze pc ingelogged en daar had ik niet op gelet..
maar k-mile stond nog op deze pc ingelogged en daar had ik niet op gelet..
Geen. Als stagiere zit je daar hoogstens 6 maanden, dan moet je met wel verdomd goede redenen komen om jou op de kosten van de werkgever naar een cursus te gaan.Op zondag 24 maart 2002 18:25 schreef K-Mile het volgende:
[..]
wat zouden van mij uit goede argumenten zijn naar een bedrijf? ivm met stage lopen, dus wat zou ik tegen zo'n bedrijf kunnen zeggen waardoor zij mijn cursus betalen?
en dat het alsnog wel win-win is?
In principe ben jij een goedkope kracht, als jij laat zien als stagiere dat je goed je best doet, dan willen ze je waarschijnlijk wel aannemen en dan hangt het van je contract af of je naar een cursus mag. Ik heb het pas een keer meegemaakt dat een stagiere op een echte cursus ging omdat hij specifieke kennis moest hebben op erg korte termijn.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Ik heb daar gewoon een jaar contract en ben geen stagaire. En ze zijn erg blij met mij en het is vrijwel zeker dat ik weer een jaar contract krijgt. (Er zijn zelfs al plannen voor over veel langere termijn).
Ik ga morgen even informeren en ik ga ook even kijken wat die cursussen totaal kosten en in hoeverre ik het van de belasting af kan trekken. Thanx voor de replies..
Ik ga morgen even informeren en ik ga ook even kijken wat die cursussen totaal kosten en in hoeverre ik het van de belasting af kan trekken. Thanx voor de replies..
Verwijderd
Een werkgever is verplicht te doen wat is vastgelegd in je arbeidscontract, dus het nakomen van het betalen van een vergoeding voor geleverde arbeid en eventueel het inwilligen van secundaire arbeidsvoorwaarden.Op zondag 24 maart 2002 14:31 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik ga kijken of ik de Sun certificaten kan krijgen omdat het vooral leuk staat op je cv en ik vraag me af in hoeverre mijn werkgever verplicht is om dit te betalen. Ik wil graag weten wat mijn rechten en plichten op dat gebied zijn.
Als jij in je arbeidsovereenkomst hebt laten opnemen dat je werkgever per jaar voor een X bedrag aan cursussen betaalt aan jou, plus dat jij voor een X aantal uur naar cursussen mag, en er verder geen regels aan zijn verbonden, dan heb je in theorie recht op die cursus. Maar heb je zo'n bepaling niet, dan is de werkgever niets verplicht aan jou op het gebied van het verschaffen van vergoedingen op het gebied van cursussen.
Verwijderd
Als het zo goed gaat, waarom zou je dan je werkgever dwingen te betalenOp zondag 24 maart 2002 21:20 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik heb daar gewoon een jaar contract en ben geen stagaire. En ze zijn erg blij met mij en het is vrijwel zeker dat ik weer een jaar contract krijgt. (Er zijn zelfs al plannen voor over veel langere termijn).
Je zou het kunnen proberen om dit in je volgende contract te krijgen, maar het lijkt me dat als je op je strepen gaat staan dat het feest snel voorbij is
Pagina: 1