digitale uitgang A3d-kaart stoort

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Ik heb een Aureal vortex 2 kaart (8830) 4 spk en optische digitale uitgang. Deze uitgang gaat naar mijn Yamaha rx-v396 Dolby digital versterker.

Nu is het geluid dat ik uit de geluidskaart krijg niet zuiver. Ik heb de uitgang eerder gebruikt en daarna weer netjes met zo'n dopje afgesloten. Voor de zekerheid heb ik ook nog even de stofzuiger op de uitgang gezet, voor als er stof in zou zitten.

Als ik de kabel aansluit op de digitale uitgang van mijn cd-speler is het geluid wel zuiver

Waar kan dit aan liggen

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 09:45

Willem2

Ω is futile

define zuiver...

- kraken/tikken
- vervorming
- ruis

???

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• arjandijk162
beetje vervormt, had wat weg van een stel boxen die teveel vermogen krijgen of een versterker die bij hoge volumes gaat vervormen

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 09:45

Willem2

Ω is futile

en doet hij dit op alle volumes (van je volume paneel in windhoos), of alleen op de hoogste stand? heb hetzelfde eens gehad op mijn sblive toen ik bas en volume maximaal had staan! vond mijn digitale uitgang maar nix...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• arjandijk162
ik had m eerst volgens mij op de helft staan, maar dat moet ik idd nog ff uitzoeken. Het is trouwens wel zuiver geweest

• arjandijk162
heb het inmiddels opgelost, frequentie van geluidskaart van 44.1 naar 48 khz gezet en het geluid is weer toppie
Pagina: 1