Toon posts:

probleem met cdwritter maakt cd's niet af!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een samsung cd writter sw208, van ongeveer 1,5 jaar oud, hij heeft tot voor kort altijd goed gewerkt, maar sinds ik mijn pc opnieuw heb geinstalleerd krijg ik hem niet goed meer aan de praat.

hij begint gewoon met branden, alsof er niets aan de hand is, maar aan het einde van de cd slaat hij vast, hij kan hem niet meer afsluiten, als ik dan via de explorer of een brand programma op de cd kijk is die gewoon leeg, maar als ik de cd eruit haal zie ik dat er wel degelijk iets op staat.

dit gebeurd met alle bekende brand programma's, heeft iemand dit weleens meegemaakt, of weet iemand hier een oplossing voor?

Nieuwe firmware kan ik ook niet installeren, tijdens de installatie daarvan loopt hij vast.

Mijn specs:

Abit KT7
1000mhz athlon TB
256mb Ram

HELP!!!!!!!!!!!!!!!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Heb het wel eens mee gemaakt ja, met mijn Philips CDD3610 :)

Die was dus ook gewoon dood.
Misschien tijd voor nieuwe fikker? Zo duur zijn ze tegenwoordig gelukkig niet meer :)

fotoblog

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 14:50 schreef ViolatoR het volgende:
Heb het wel eens mee gemaakt ja, met mijn Philips CDD3610 :)

Die was dus ook gewoon dood.
Misschien tijd voor nieuwe fikker? Zo duur zijn ze tegenwoordig gelukkig niet meer :)
Nah een echte tweaker probeert het toch te fixen?
[topic=443266] (doe ik ook)

freggelj: Je hebt je pc opnieuw geinstalleerd, heb je er een ander OS op gezet? Welk OS draai je nu?

'aan het eind van de cd slaat hij vast' -> Krijg je een foutmelding of kapt hij er gewoon mee

'tijdens de installatie daarvan loopt hij vast' -> loopt je hele OS vast, of alleen de software? Probeer het anders met een andere windows versie.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ViolatoR
Op zondag 24 maart 2002 14:54 schreef blackd het volgende:

[..]

Nah een echte tweaker probeert het toch te fixen?
[topic=443266] (doe ik ook)

freggelj: Je hebt je pc opnieuw geinstalleerd, heb je er een ander OS op gezet? Welk OS draai je nu?

'aan het eind van de cd slaat hij vast' -> Krijg je een foutmelding of kapt hij er gewoon mee

'tijdens de installatie daarvan loopt hij vast' -> loopt je hele OS vast, of alleen de software? Probeer het anders met een andere windows versie.
Ja, maar dit klinkt wel erg hardware matig als hij al verschillende proggy's heeft geprobeerd. En aangezien een nieuwe firmare installeren ook al niet wil :S

Misschien ff nieuwe ASPI drivers installeren?

fotoblog

Verwijderd

zet hem eens in een andere computer, als je die hebt dan he. En probeer et daar gewoon ff.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA->OM..
ga maar bij Twynn spelen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 15:00 schreef ViolatoR het volgende:

[..]

Ja, maar dit klinkt wel erg hardware matig als hij al verschillende proggy's heeft geprobeerd. En aangezien een nieuwe firmare installeren ook al niet wil :S

Misschien ff nieuwe ASPI drivers installeren?
Als hij na een reinstall deze fouten heeft, lijkt me dat het een software probleem is. Vandaar mijn vraag welke Windows versie hij nu heeft.

Ik kon ook met WinXP de firmware van mijn Philips brander niet updaten, dus misschien heeft freggelj ook XP en lukt het dus ook niet. Onder Windows 98 ging het wel gewoon.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon windows me, waaronder het altijd heeft gewerkt.

ik krijg helemaal geen foutmeldingen, anders had ik misschien wel geweten in welke richting ik moest zoeken.

• ViolatoR
Ja het is altijd vaag als iets het zomaar begeeft. Kan aan van alles liggen lijkt mij.

Maar kun je je writer niet eens in een andere comp hangen om te kijken of ie het daar wel in doet? Dit lijkt mij wel de beste manier om uit te vinden of het aan de writer of software ligt.

fotoblog

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

big_clarence

wat kan het schele

Ik heb ook gedacht dat mijn brander kapot was, toevallig net overgestapt op XP, maar wat bleek: ik had een hele doos That's write cd's gekocht (eerder altijd andere merken gehad)en die willen als enige merk niet in mijn brander. Ben je toevallig ook net veranderd van merk?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net even getest met de pio instelling op 2 ipv 4 en op 4 speed gebrand met nero, hij zegt dan gewoon burnprocces succesfully done, maar de cd blijft leeg en volgens de explorer heb ik 648 mb vrij op de cd. terwijl ik er toch echt 400 mb op heb geprobeerd te zetten.

ik gebruik verschillende soorten cd's, merken die het tot voor kort in deze brander gewoon deden, maar het is bij allemaal hetzelfde.
Pagina: 1