Ik heb een 17" monitor op 1024x786 op 75 Hertz. Deze is nu een jaar oud, maar ik krijg de laatste tijd een irritante hoge piep in verschillende spelletjes zoals Counter Strike. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Is het toevallig een Compaq P70? Heb precies hetzelfde probleem op 75hz. Harde klap op de bovenkant is bij mij de enige remedie.
Je resolutie aanpassen in windows wil ook nog eens helpen, ik had eerst een monitor die op te hoge resoluties een vervelende piep voortbracht
too fly for a white guy
dan is je resolutie te hoog denk ik. Ik heb dit probleem (zelfs in Windows) als ik op mijn 14 inch monitor een resolutie heb van 1024*768.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Ik heb een Liftec monitor. Was bij de Aldi te koop (zeg nou niet dat het daar aan ligt). Maar als ik de resolutie laag zet dan gaat ie ook piepen. Ook als ik de Hertz hoger zet dan blijft t doorgaan..Soms helpt het om een paar tikken te geven op dat ding, maar meestal gaat ie lekker door.
Heb ik ook gehad met een Philips monitor, (was nog in de monogrone tijd 100 jaar geleden).
Er zat een hoogspanningstrafo in waarvan de kern met twee lange bouten tegen elkaar werd gehouden.
Een van die bouten zat los zodat de kern kon rezoneren en dat veroorzaakte de hoge pieptoon bij mijn monitor.
Boutjes vastgedraaid en verzegeld met nagellak en het probleem was weg.
Dit is heel lang geleden maar in principe zijn de monitoren qua opbouw niets veranderd.
Er zat een hoogspanningstrafo in waarvan de kern met twee lange bouten tegen elkaar werd gehouden.
Een van die bouten zat los zodat de kern kon rezoneren en dat veroorzaakte de hoge pieptoon bij mijn monitor.
Boutjes vastgedraaid en verzegeld met nagellak en het probleem was weg.
Dit is heel lang geleden maar in principe zijn de monitoren qua opbouw niets veranderd.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Maar wat zou ik er tegen kunnen doen? Ik ben bang als ik er teveel op ga slaan, dat ik dan strax het beeldkanon op m'n toetsenbord heb liggen...
Uh, ik heb een keer te hard op m'n monitor geslagen. Kreeg ik allemaal leuke kleurtjes op het beeld, was weer goed nadat de monitor een poosje had uitgestaan.Op zondag 24 maart 2002 14:21 schreef mr_x_maker het volgende:
Maar wat zou ik er tegen kunnen doen? Ik ben bang als ik er teveel op ga slaan, dat ik dan strax het beeldkanon op m'n toetsenbord heb liggen...
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
Ik had het ook, inderdaad ff je frequentie opschroeven of resolutie veranderen hielp......
Ik heb het probleem ook gehad bij het spelen bij RTCW op een 17 Inch. Als ik de kast aan de achterkant iets indrukte hield het gepiep op.. heel raar.
Het heeft idd met de resolutie te maken.
Het heeft idd met de resolutie te maken.
Mijn 17" (Samsung SyncMaster 750s) had dat in het begin ook altijd. t'Gekke was dattie dat alleen had op 1024*768...
Ik draai nu 1152 @ 75Hz en het is weg...
Ik denk toch dat het iets met refresh te maken had...
Ik draai nu 1152 @ 75Hz en het is weg...
Ik denk toch dat het iets met refresh te maken had...
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Ik heb het met mijn philips op 1280x1024 @ 85 hz niet, maar wel op 1280x960 @ 85hz. Echt heel vreemd en erg irritant.
Pagina: 1