Plexiglas in rekenmachine

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik wil in mn rekenmachine (TI 30X IIB) een vierkant gat aan de achterkant maken, en er dan een stukje plexiglas in gaan zetten:
| | | |
| | | |
| | <glas> | |
| | | |
| | | |
| |__________| |
| |
| |
|______________|
[achterkant]

Dat is namelijk wel lache want er zit aan de achterkant een ledje dat heel licht brand als de rekenmachine aan het rekenen is, en ik dacht dat het wel leuk zou wezen als je dat zo zou kunnen zien.
Alleen hou maak je dat raampje vast? Lijmen wordt lastig denk ik. Het is gewoon plexiglas, of doorzichtig plastic, ik weet het niet precies. In ieder geval jat ik het uit het techniek-lokaal :+ . Het is niet dik (+/- 2 mm). Als ze het bij de praxis ook in kleinere formaten verkochten... :(
maarja. Weet iemand het antwoord op deze simpele vraag?

(8>

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
je 'tekening' is erg onduidelijk...

• Kraanwater
  • Laatst online: 08-08 21:08
heej cewl idee man :D

• JER00N
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 14:05 schreef Icey het volgende:
je 'tekening' is erg onduidelijk...
Ja ik ben bezig om gewoon een tekeningetje te uploaden, maar het gaat niet zo snel.. :(

edit:

OK hier is ie dan:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famlukas/rekenmachine.jpg

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
hoezo wordt lijmen lastig?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| |   | |
| |   | |
| | <glas> | |
| |   | |
| |   | |
| |________| |
| |   | |
| |   | |
|____________|
[achterkant]

zo bedoeld denk ik?

misschien met dubbelzijdige tape (als die niet te dik is..)

• JER00N
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 14:07 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
hoezo wordt lijmen lastig?
Nou omdat het raampje dan misschien scheeft komt te liggen.
Ik gebruik het er wel bij denk ik, voor meer stevig heid, maar ik heb iets nodig waardoor ie a.h.w klem wordt gehouden, bijvoorbeeld het raampje tussen 2 plasticjes klemmen ofzo ?

(8>

• JER00N
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 14:10 schreef LAuWe het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| |   | |
| |   | |
| | <glas> | |
| |   | |
| |   | |
| |________| |
| |   | |
| |   | |
|____________|
[achterkant]

zo bedoeld denk ik?

misschien met dubbelzijdige tape (als die niet te dik is..)
Ja zo ja ongeveer.
Kan ook wel met tape ja, maar dan iets stevigers. btw waarom dubbelzijdig?

Verwijderd

tzou wel gaaf zijn

Verwijderd

ik heb ook ooit een stuk uit mn rekenmachine gehaald en dat ging wel OK maar er iets in zetten was baleh nou ik d8 op een gegeven moment goh dan doe ik lekker aluminiumfolie das wel mooi.
jah een leuk idee maar het maakt krtsluiting als de ***.
hier dees heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/texas%20instr..gif
maar dan net ff anders gemod:
*groen display
*gat 8erin
edit:
ff een piccie geplaatst

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Op zondag 24 maart 2002 14:13 schreef Silvermonkey123 het volgende:

[..]

Ja zo ja ongeveer.
Kan ook wel met tape ja, maar dan iets stevigers. btw waarom dubbelzijdig?
omdat je het plakband dan op de rekenmachine plakt en daar het raampje op legt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• JER00N
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 14:14 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

[..]

omdat je het plakband dan op de rekenmachine plakt en daar het raampje op legt.
Ja, maar ik blijf liever van de rekenmachine zelf af (van de ingewanden dan). Ik dacht aan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famlukas/rekenmachine2.jpg

• JER00N
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 14:14 schreef GuusD het volgende:
[...]
hier dees heb ik:
[afbeelding]
*groen display
*gat 8erin
edit:
ff een piccie geplaatst
Die heb ik ook ja. Ik heb em alleen helemaal zwart geverft, behalve het display natuurlijk, hoe maak je die groen? gewoon er overheen verven ofzo?

Verwijderd

Gewoon lijmen. Als je de juiste lijm gebruikt zit het muur vast.

Verwijderd

waar komt je ledje dan?

• JER00N
  • Niet online
Bisonkit bedoel je? Ik heb ook modelbouw-lijm, maar dat duurt lang voordat het droog is en voor grote stukken is het niet echt handig.

• JER00N
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 14:25 schreef Emphelator het volgende:
waar komt je ledje dan?
Die zat er al gewoon in! :P waarom weet ik ook niet, maar het is wel geinig, hoewel hij heel zwak brandt.

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 14:23 schreef Silvermonkey123 het volgende:

[..]

Die heb ik ook ja. Ik heb em alleen helemaal zwart geverft, behalve het display natuurlijk, hoe maak je die groen? gewoon er overheen verven ofzo?
jah een lang verhaal iig NIET VERVEN!
ik schroef altijd dat ding open :P
en dan kan je op gegeven moment het display pakken als je dan heel goed kijkt dan zie je een plastic laagie over het display zitten, die mol je ervan af, zodra je dat gedaan hebt dan moet je ff met stickeroplosser dat ding plak-vrij maken.
dan doe je alles weer terug waar het zat BEHALVE DAT BESCHERMLAAGJE! dan zie je nix als je hem aan doet dat klopt!
alles dicht! en dan aan de bovenkant dat beschermlaagie erop plakken :P je kan diverse kleuren krijgen.

maar jij hebt duzz dezelfde ? waarom kan ik dan geen ledje vinden?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op zondag 24 maart 2002 14:14 schreef GuusD het volgende:
ik heb ook ooit een stuk uit mn rekenmachine gehaald en dat ging wel OK maar er iets in zetten was baleh nou ik d8 op een gegeven moment goh dan doe ik lekker aluminiumfolie das wel mooi.
jah een leuk idee maar het maakt krtsluiting als de ***.
hier dees heb ik:
[afbeelding]
*groen display
*gat 8erin
edit:
ff een piccie geplaatst
Hoe heb je die backlight erin gemaakt?

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 14:29 schreef sebastius het volgende:

[..]

Hoe heb je die backlight erin gemaakt?
nee geen backlight boven je reply heb ik het uitgelegd.

• JER00N
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 14:27 schreef GuusD het volgende:

[..]

Maar jij hebt duzz dezelfde ? waarom kan ik dan geen ledje vinden?
Er zitten 2 printplaten in. 1 Grote voor de knopjes, en 1 kleine die al het rekenwerk doet en het display bestuurd enzo. Dat ledje zit in het midden van die kleine, het is een vierkante oranje.

Verwijderd

Gebruik 10 sec lijm, dat is voor PMMA het best.

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 14:31 schreef Silvermonkey123 het volgende:

[..]

Er zitten 2 printplaten in. 1 Grote voor de knopjes, en 1 kleine die al het rekenwerk doet en het display bestuurd enzo. Dat ledje zit in het midden van die kleine, het is een vierkante oranje.
ow jah k ziet hem maar als je daar al die moeite voor gaat doen JE ZIET BIJNA NIX!!! sonde van je machine joh als je het ecxht alleen voor dat ledje doet.

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
Haha cool idee, als je helemaal ruig bent zor je ervoor dat je een soort glowpad achtig iets maakt van je plexiglasplaatje zodat er een ruig logotje ofzo opligt als je TI wordt gebruikt. Je hebt je TI toch wel overgeclocked he?

too fly for a white guy

• JER00N
  • Niet online
Ja maar ik doe het niet alleen voor dat ledje... ook gewoon dat je zn binnenkant kan zien. moet je eens doen: sin(cos(tan(sin(cos(tan... etc en dat een paar keer herhalen en dan .....tan{9} doen. Dan duurt het ongeveer 3 sec. om het uit te rekenen! :p

• JER00N
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 14:36 schreef ntsx het volgende:
Haha cool idee, als je helemaal ruig bent zor je ervoor dat je een soort glowpad achtig iets maakt van je plexiglasplaatje zodat er een ruig logotje ofzo opligt als je TI wordt gebruikt. Je hebt je TI toch wel overgeclocked he?
Ja maar dan moet je toch genoeg stroom hebben voor die lampjes bij de glowpad, want er zit alleen maar een simpele grote knoopcel in. ;(
Ik heb em trouwens niet overgeclocked, ik zou niet weten hoe ik het zou moeten doen met dat ding... zou wel cool wezen, in de klas doen we altijd een wedstrijdje wie het snelst een formule heeft uitgerekend :)

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 14:38 schreef Silvermonkey123 het volgende:
Ja maar ik doe het niet alleen voor dat ledje... ook gewoon dat je zn binnenkant kan zien. moet je eens doen: sin(cos(tan(sin(cos(tan... etc en dat een paar keer herhalen en dan .....tan{9} doen. Dan duurt het ongeveer 3 sec. om het uit te rekenen! :p
denk je dat ik DAT nog niet wist :?

• JER00N
  • Niet online
Maar iig, is die batterij genoeg voor nog een (aantal) led(s)? want het zou wel cool wezen als er nog een in zat.

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 14:49 schreef Silvermonkey123 het volgende:
Maar iig, is die batterij genoeg voor nog een (aantal) led(s)? want het zou wel cool wezen als er nog een in zat.
TUURLIJK kan dat als je er nog 1 bij wil maar dat verkort de levensduur van de batterij ;)

• JER00N
  • Niet online
Misschien zou ik er nóg een batterij in kunnen doen, die niet in verbinding staat met de rest van de rekenmachine, maar die alleen lampjes en evt. de backlight aandrijft. Ik weet alleen niet hoe ik die aan- en uit moet doen. hm.. schakelaartje? :7 :9~

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 15:18 schreef Silvermonkey123 het volgende:
Misschien zou ik er nóg een batterij in kunnen doen, die niet in verbinding staat met de rest van de rekenmachine, maar die alleen lampjes en evt. de backlight aandrijft. Ik weet alleen niet hoe ik die aan- en uit moet doen. hm.. schakelaartje? :7 :9~
tuurlijk kan dat gewoon een super vet schakelaartje inbouwen dat is makkelijk te doen iemand die ik ken heeft ooit zelfs een geluidje ingebouwd (ook dezelfde rekenmachine) was wel leuk maar je kent op een gegeven moment het melodietje wel :Z

• JER00N
  • Niet online
... ik weet alleen nog niet wat voor'n schakelaartje erin moet, het ding moet natuurlijk wel vlak op de tafel/bureau kunnen liggen :) Maar die knoopcellen zijn volgens mij wel %!#$@%@^$# Duur!

• JER00N
  • Niet online
Ok, ik heb nu het plexiglas voor de rekenmachine, 2 mm dik.
Ik denk dat ik maar een klein stukje bovenin doe, want de achterkant van de rekenmachien is zeg maar zo:

-------.______________

Dus schuin, en dat wordt een beetje rottig om er plexiglas in te doen, of je wilt het gaan buigen ofzo, maar dan is het ook niet sterk meer.
Bovendien zit dat 'denk'-ledje bovenin, dus dat zie je zowieso.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| |_________| |
|        |
|        |
|        | < achterkant
|        |
|        |
|        |
|_____________|

Zo wil ik het dus nu doen.

• JER00N
  • Niet online
OK!!! De operatie is uitgevoerd en geslaagd! Helaas heb ik geen webcam ofzo, maar hij ziet er wel cool uit! Nu nog casebadges van Tweakers.net en Pentium 4 erop :p
Pagina: 1