[BIOS] Toshiba Boot Password (pw bekend)

Pagina: 1
Acties:

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020
Ik heb hier een Toshiba 300 CDS staan met een power-on password.
Het password weet ik!
Nu wil ik graag dit password eruit halen zodat hij weer normaal, zonder password, doorstart.

Ik kan dus gewoon in het BIOS komen. Nogmaals het password is bekend!!

In het BIOS staat een optie 'Password' met daaronder 'Registered', door op de spatiebalk te drukken kan ik daar een nieuw password opgeven. Alleen.... hoe krijg ik daar een 'leeg' password in? Gewoon spaties pakt'ie niet.

Het is de bedoeling dat dit laptopje als FreeSCO router in de meterkast verdwijnt. Dan wil ik dus via telnet kunnen rebooten (de enkele keren dat dat nodig is ;) ) zonder eerst in de meterkast een power-on password in te voeren. Snapez vous

~~ meesterprutser ~~

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je kunt natuurlijk ook je complete cmos clearen dmv debug.
o70 16
o71 16
q

• enter.nu
Dat zijn oplossingen die ik ook tegenkwam via de search... maareh dat vind ik eigenlijk idioot. Ik weet het password, ik kan gewoon het BIOS in. Dan moet ik toch zo'n boot password kunnen uitschakelen :?

~~ meesterprutser ~~

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

om je password te verwijderen druk je eerst een spatie(balk) in. Dan vraagt ie om je huidige password. Eenmaal ingevoerd dan zal je password gewist zijn (net getest op een Portege 320CT).

suc6

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• enter.nu
Op zondag 24 maart 2002 13:53 schreef loquitos het volgende:
om je password te verwijderen druk je eerst een spatie(balk) in. Dan vraagt ie om je huidige password. Eenmaal ingevoerd dan zal je password gewist zijn (net getest op een Portege 320CT).

suc6
Als ik in het BIOS op de spatiebalk druk (op de selectie password), dan vraagt hij niet naar mijn huidige password. Of zou die optie alleen voor het BIOS password zijn?

Zit er trouwens verschil tussen een Power-on password en een BIOS password?

~~ meesterprutser ~~

• enter.nu
Ik zit net zelf nog even te testen... maar alles wat ik in het BIOS invoer onder 'Password' lijkt helemaal geen invloed te hebben. Niet op het power-on password (die blijft nog altijd het oude) en ook niet om het BIOS in te komen.

'k snap er geen hout van :?

~~ meesterprutser ~~

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
HAhaha, die genter, ik wil wel ff voor je kijken, moet je hem een keer meenemen. :)

gr. gvdkolk

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• enter.nu
Op zondag 24 maart 2002 14:00 schreef hightower het volgende:
HAhaha, die genter, ik wil wel ff voor je kijken, moet je hem een keer meenemen. :)

gr. gvdkolk
He prutser... probeer ik hier anoniem te blijven 8-) :) kom jij weer langs ;)

Heb je geen oplossing voor me? Het dingetje moet eind deze week bij een vriend van me gaan draaien.

~~ meesterprutser ~~

Pagina: 1