Toon posts:

Wat is verschil tussen orginele en backup cd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt heel vaak dat een backup cd bij games etc een no-cd-error geeft.

Dus dat je het spel gewoon installeert met backup-cd, maar als je het spel (of programma) start, dan krijg je ineens de error dat de cd er niet inzit.

Hoe zit dit eigenlijk, want een cd-r (backup) ziet de pc toch hetzelfde als een geperste orginele cd :?

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

iets waar ik ook wel nieuwgierig naar ben

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zondag 24 maart 2002 13:26 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Je hebt heel vaak dat een backup cd bij games etc een no-cd-error geeft.

Dus dat je het spel gewoon installeert met backup-cd, maar als je het spel (of programma) start, dan krijg je ineens de error dat de cd er niet inzit.

Hoe zit dit eigenlijk, want een cd-r (backup) ziet de pc toch hetzelfde als een geperste orginele cd :?
Legal?!?!?
Nou ja: het zijn kopierbeveiligingen....die zijn op een andere manier gemaakt zodat er wel verschillen zitten met de kopie en het orgineel.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

D'r zijn games die een kopieer beveiliging hebben, zodat een normale kopie inderdaad niet (goed) werkt.
De meeste beveiligingen kunnen gekopieerd worden met bijvoorbeeld CloneCD of dd, maar de nieuwste SafeDisc2 beveilging is alleen goed te kopieren als je een bepaalde CD writer hebt.
Kortom, niet in alle gevallen is een kopie een exacte kopie.
Op bijvoorbeeld www.cdmediaworld.com is meer informatie hierover te vinden.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

op deze site kan je van heel veel spellen vinden hoe je je pc moet instellen om het zo te maken dat je een exacte kopie hebt
staat ook een legal notice op dat je mag kopieren als het voor back-up is dus ik denk niet dat ik hier een regel overtreedt, otherwise sorry :'( en edit em maar

Verwijderd

Topicstarter
Ah, moet idd maar vaker backups met clonecd maken ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

soms zitten er ook lege stukken opde CD. dan wordt er een CRCtje gestart bij het starten van de cd die de grootte controleert.
komt deze niet overeen heb je een error
Pagina: 1