Toon posts:

Onderklokken AMD Duron, levensduur langer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik mij afvroeg mensen, is de levensduur van een processor langer als ik hem ipv overklok onderklok?
Hoe zit dat precies? Bedankt

Verwijderd

volgens mij is daar nooit op getest dus echte feiten kun je volgens mij niet krijgen :)

(je kunt'm gewoon altijd uitlaten, dan hoef je nooit een nieuwe te kopen :+ )

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:39
De levensduur van een proc. is lang genoeg als je hem op de normale snelheid laat lopen :9

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31
ik denk dat je hem om die reden neit moet onderklokken

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:51
volgens mij is de gemiddelde levensduur van een proc 30 jaar ofzo... dus als je over 60 jaar nog met je Duron wil werken moet je 'm zeker onderclocken :+

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Volgens mij is de economische levensduur van een processor bij normaal gebruik veel korter dan de fysieke levensduur. Voordat ie stuk is, heb je hem dus waarschijnlijk al een keer vervangen voor een snellere.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Ik heb nog nooit gehoord dat een processor spontaan doodging, vanwege leeftijd. Ik heb hier machines uit 84 staan die nog steeds 1337 werken

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Op zondag 24 maart 2002 13:20 schreef Vimana het volgende:
volgens mij is de gemiddelde levensduur van een proc 30 jaar ofzo... dus als je over 60 jaar nog met je Duron wil werken moet je 'm zeker onderclocken :+
tja.... als je ergens in een atoomkelder met eigen dieselgenerator een servertje wil hebben staan is het misschien slim..... :? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• De_Bastaard
  • Laatst online: 09:26
Wat boeit die levensduur eigenlijk? ookal is die maar 3 jaar ofzo dan heb je toch allang weer 'n nieuwe >:)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zondag 24 maart 2002 14:46 schreef De_Bastaard het volgende:
Wat boeit die levensduur eigenlijk? ookal is die maar 3 jaar ofzo dan heb je toch allang weer 'n nieuwe >:)
In een servertje thuis is het wel handig als ie 10 jaar ofzo meegaat ,anders moet ik er telkens een nieuwe in stoppen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39
Op zondag 24 maart 2002 14:46 schreef De_Bastaard het volgende:
yeah right. Ik zit hier al zo'n 4 jaar met een Celeron300aMHz.
3 jaar my ass, niet iedereen heeft zoveel geld.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Is juist

• NitroX infinity
Op zondag 24 maart 2002 14:51 schreef toffenboy het volgende:
Is juist
Wat is juist? Wat de topicstarter verondersteld? Waar heb jij dan dat wetenschappelijk artikel/rapport gezien?

Zolang je een processor normaal behandeld kan ie in theorie voor altijd goed blijven.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:32
Op zondag 24 maart 2002 14:49 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

In een servertje thuis is het wel handig als ie 10 jaar ofzo meegaat ,anders moet ik er telkens een nieuwe in stoppen.
alsof je servertje van nu over 10 jaar nog steeds aan dezelfde eisen voldoet

en dan is de cpu nog niet eens het belangrijkste

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Een groffe stelregel is dat elke graad dat je CPU koeler is, zijn levensduur verdubbelt. Uiteraard is dit een slechts zeer ruwe schatting... dus een goede koeling is veel effectiever dan onderclocken.
Beste manier om kouder te krijgen is te kijken op welk voltage hij nog stabiel loopt.

• NitroX infinity
Op zondag 24 maart 2002 15:02 schreef XTerm89D het volgende:
Een groffe stelregel is dat elke graad dat je CPU koeler is, zijn levensduur verdubbelt. Uiteraard is dit een slechts zeer ruwe schatting...
Waar heb jij dat gelezen?

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
Op zondag 24 maart 2002 15:02 schreef XTerm89D het volgende:
Een groffe stelregel is dat elke graad dat je CPU koeler is, zijn levensduur verdubbelt. Uiteraard is dit een slechts zeer ruwe schatting... dus een goede koeling is veel effectiever dan onderclocken.
Beste manier om kouder te krijgen is te kijken op welk voltage hij nog stabiel loopt.
WAt een onzin... Zeg een XP zou op 60 graden 5 jaar mee gaan, Gooi je er een lekkere LN2-koeling tegenaan waardoor die -14 C wordt, dan zou die dus, 5 × 2^74 jaar mee gaan, das dan 94447329657392904273920 jaar....

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zolang je er maar geen 2.9v doorheen jast om em 2x zo hard te laten lopen in je dual-172w-peltier-setup loopt het wel los met het 'verslijten' van je cpu hoor :+

I reject your reality, and substitute my own.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zondag 24 maart 2002 21:53 schreef _sNaRs_ het volgende:
Zolang je er maar geen 2.9v doorheen jast om em 2x zo hard te laten lopen in je dual-172w-peltier-setup loopt het wel los met het 'verslijten' van je cpu hoor :+
Is 2,00 V dan niet het standaard voltage van een Athlon 1400? >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zondag 24 maart 2002 14:58 schreef monkel het volgende:

[..]

alsof je servertje van nu over 10 jaar nog steeds aan dezelfde eisen voldoet

en dan is de cpu nog niet eens het belangrijkste
Ik denk het ,zal dan wel nog steeds als fileserver staan en om internet te delen (als IPv6 er dan nog niet is) ,als printerserver ,mailserver ,firewall en proxyserver.

Een oude 386 van 7 jaar(zal nog wel veel langer terug zijn maja :) )terug dient nu tog nog als routertje ,maar mooi dat ie 3 jaar terug niet kapunto is gegaan anders had ik nu een hardware-router van € 200 moeten halen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Op zondag 24 maart 2002 22:07 schreef Bartjuh het volgende:
(als IPv6 er dan nog niet is)
volgens mij kan je IPv6 overal op draaien, is gewoon een kwestie van een nieuwe TCP/IP stack installeren toch? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1