Mag "opsomtopic" nou wel of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51
Waarom mag een topic als [topic=435460/1/25] niet ?? ik was persoonlijk wel geinteresseerd in de oc resultaten van bijv. een club 3d tegenover de maya van gigabyte.

met smart wacht ik op uw wijze woorden enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52

FCA

Direct uit het stukje uit de FAQ waarnaar gelinkt werd in de sluitpost:
Hoe ver kan ik mijn videokaart overklokken?
Dat blijft toch echt een kwestie van uitproberen, telkens een stapje hoger, een tijdje 3d Mark testen om te kijken of alles stabiel loopt. Ga je paarse en groene vlekken zien zit het geheugen van je videokaart aardig aan zijn max. en is het slim een stapje lager te gaan. Om te zien of je core aan zijn max zit is wat lastiger, dat is een kwestie van uitproberen, ga met kleine stapjes omhoog, als je systeem crasht tijdens het 3d Marken is het verstandig een stapje terug te doen. Je core overklokken heeft trouwens met nVidia kaarten tot en met de GF2 erg weinig nut, maar daar kom je wel achter tijdens het benchen . Bij de GeForce 3 en GeForce 4 is de geheugenbandbreedte eindelijk in overeenstemming met wat de core kan hebben.
Het is net als met cpu's, je kan geluk hebben en ver kunnen overklokken of het tegenovergestelde.
Dus....

edit: zie dat het toch niet helemaal duidelijk hoeft te zijn: Dit soort topics voegen niks toe, het scheelt gewoon per kaart. Er staat specifiek in de FAQ een antwoord op de vraag, en dit is of een topic om er toch achter te komen, of een opscheptopic, en daar heeft men geen behoefte aan.

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 13:03 schreef FCA het volgende:
Direct uit het stukje uit de FAQ waarnaar gelinkt werd in de sluitpost:
[..]

Dus....
Precies, dus waarom mag het eerste topic wel?

Niet dat mij het wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52

FCA

Omdat in dat andere topic echt een specifiek onderzoek wordt gehouden (S-Code, voltage e.d.). Hoewel het ook een opscheptopic lijkt te worden, maar over procs overklokken wordt niks specifieks in de V&B FAQ gezet.
Dus: kijk of het in de OCM kan staan, en probeer het daar ofzo.

Niet dat ik iets van OC-en afweet ofzo :D

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51
Ok, ik geef toe dat bij het Northwood topic er wel veel uitgebreider op in word gegaan. Maar hier geld zoals al gezegt ook:
Dat blijft toch echt een kwestie van uitproberen, telkens een stapje hoger, een tijdje 3d Mark testen om te kijken of alles stabiel loopt.
ik vond het wel jammer...

edit:
ik probeer het wel in OCM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 13:05 schreef René vd Veen het volgende:

[..]

Precies, dus waarom mag het eerste topic wel?

Niet dat mij het wat uitmaakt.
Misschien is er wel expliciet toestemming gevraagd ? Bovendien kan het topic in dat specifieke forum weer wel nuttig zijn, omdat het daar om de cijfertjes gaat.
Voor de rest geldt natuurlijk dat het merendeel niet nuttig is voor de doorsnee gebruiker, en soms zelfs storend ivm het hoge patsgehalte.
Pagina: 1