Toon posts:

veranderingen bij chello rotterdam??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
middag

ff vraagie een kennis van mij in rotterdam/barendrecht had voorheen 4 pc via een hub aan elkaar verbonden en het werkt allemaal perfect tot afgelopen week toen hadden er nog maar 2 pc verbindig met internet.
aan de pc ,kabels en hub ligt het niet das alleaal dik in orde.
wat ik nu afvraag is (omdat er geruchte de ronde doen dat chello controlle uitoefent op meerdere pc per aansluiting)
kan chello via hun server 2 pc bij mij kennis buitenspel zetten door het niet doorgeven van een ip adres ??

wie heeft er in rotterdam en omstreken ook last van

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

ik geloof dat ze a.d.h. van het MAC adres controleren kunnen dat je meerdere IP adressen gebruikt. ik heb een tijdlang last gehad van dat er maar één pc in het netwerk het deed en een IP adres had.

Verwijderd

Topicstarter
hee Rotterdammers geef jullie commentaar is of ligt iedereen nog op bed :)

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 13:42 schreef eecv het volgende:
Euhhh ja ik zie dit als een indirecte schop. :+
W8 in vervolg a.u.b. nog ff Rotterdam zal heus wel wakker worden en reageren. Het is zondag. :+ ;)

Verwijderd

Ik heb ook chello en val ook onder rotterdam. Heb geen problemen met mijn netwerk. Alle pc's zijn nog voorzien van internet.

Naar mijn weten is het ook niet mogelijk dat chello internet kan blocken voor pc's binnen een netwerk. Internet requests gaan toch via de server (gateway) en dus via het chello IP. Chello kan dan toch niet zien waarvan de requests komen, dat wordt geregeld door de gateway (correct me if i'am wrong :?)

Zijn er geen andere problemen? Misschien maakt de ene pc gebruik van een proxy en de andere niet. Bij chello rotterdam hebben ze namelijk nogal vaak problemen met hun proxyservers??

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 13:01 schreef eecv het volgende:
....4 pc via een hub aan elkaar verbonden en het werkt allemaal perfect tot afgelopen week toen hadden er nog maar 2 pc verbindig met internet.
aan de pc ,kabels en hub ligt het niet das alleaal dik in orde.
logisch: dat kost 4 IP'nrs. Je betaalt neem ik aan, correct me if I am wrong, maar voor 1-tje. Officieel staat Chello geen parallelle aansluiting van meer dan 1 PC toe, dus met deze configuratie vraag je om problemen. Zo te zien heb dan dus geen server. Zet er een 486 met een Freesco flop ertussen, nog steeds niet legaal, maar je verbruikt minder IP-nrs, 1-tje maar. Als de totale netwerkbelasting binnen de "fair use policy" ligt heb je meestal geen problemen.

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Rotterdam is bij deze wakker :).

Chello zal heus wel kunnen zien of jij meerdere IP-adressen 'neemt'. Dat is gewoon illegaal. Als je persé meerdere PC's wilt aansluiten, dan zet je maar een routertje er tussen.

Dit is denk ik ook de reden waarom Chello het verbiedt meerdere computers aan te sluiten: om te voorkomen dat mensen het op deze manier doen en dan meerdere IP-adressen consumeren.

• nimm2
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

Op zondag 24 maart 2002 13:42 schreef eecv het volgende:
nou ik was al lang wakker
Pagina: 1