Geluidsniveau relateren aan iets bekends :)

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ik ben wel geinteresseerd in een Koolance kast, vooral ook nu het full tower model er is.
Je hoort echter verschillende verhalen altijd: "Ik vind hem fluisterstil", "Valt me tegen", "Zelfde als mijn Papst fans" etc. Maar hoe luid is dit alles :? Het enige geluid dat ik ken is van mijn pctje, en daar heb ik mee leren leven en slapen, maar liever heb ik het veel stiller.

Wat nu mooi zou zijn is als er geluidssamples zijn die ik kan beluisteren, bv van mensen met een Koolance kast, of mensen met bv een Noise Control Silverado aangezien die algemeen als stil wordt aanvaardt. Wederom vraag ik me af hoeveel verschil dat zou zijn met mijn huidige cooler (Arcticooler, zie sig), want wanneer is iets stil?

Mijn ouders hebben laatst een Dell systeem gekocht, en dat is ongelooflijk stil. Als je aan je bureau zit en het is muisstil hoor je een heel zacht gezoem, moet je wel goed luisteren. :) De harddisk komt er luid bovenuit als ie ratelt, dat heb ik bv niet.

Dus ja, wie heeft iets bekends en wil daar een sampletje van online gooien? :) Ik zou mijn eigen er ook wel op willen zetten, alleen heb ik geen webspace daarvoor. Dan zouden jullie het kunnen vergelijken aan je NC of Koolance of whatever bekends je hebt in je pc.

.... Ik weet het ook niet

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Het meest bekende voor mij is dB, is voor iedereen hetzelfde :z

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Hiermee kun je misschien het een beetje relativeren (moet je wel de hoeveelheid dB's weten):

geluidniveau (bij 1 meter)
Videorecorder 23,8 - 24,5 dBA / 0,3 - 0,4 Sone
DVD-speler 15 dBA / 0,05 Sone

en sampletjes lijken me niet erg nuttig. wel eens van een volumeknop gehoord?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead