M$ Intellimouse Optical maakt vage bewegingen.

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik heb de goedkoopste USB versie van deze muis en zodra ik CS speel of een ander snel actie spel dan moet je snel kunnen omdraaien, maar het aimen wordt mij onmogelijk gemaakt door de muis.

Zodra je snel omdraait in Windows of Gamez dan ga ik snel van links naar rechts en dan maakt de muis zeg maar loopings oftewel ongecontroleerde bewegingen.

Heb al diverse ondergronden, muispads, pc's, PS2 poorten gebruikt maar steeds hetzelfde probleem. Andere OS's btw ook. Moet ik dan concluderen dat het aan de muis ligt :?

..::System Specs::..

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
Ik denk dat je problemen gaat krijgen met de topic titel (m$)

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 12:43 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
Ik heb de goedkoopste USB versie van deze muis en zodra ik CS speel of een ander snel actie spel dan moet je snel kunnen omdraaien, maar het aimen wordt mij onmogelijk gemaakt door de muis.

Zodra je snel omdraait in Windows of Gamez dan ga ik snel van links naar rechts en dan maakt de muis zeg maar loopings oftewel ongecontroleerde bewegingen.

Heb al diverse ondergronden, muispads, pc's, PS2 poorten gebruikt maar steeds hetzelfde probleem. Andere OS's btw ook. Moet ik dan concluderen dat het aan de muis ligt :?
ik heb er twee de goedkope doet dit ook de duurdere niet ik weet ook niet waaraan het ligt. Ik zou ook wel willen weten wat de oorzaak daarvan is.

Verwijderd

IK heb een logitech Optical, en zodra ik heel snel naar links of naar rechts beweeg gaat ie juist de andere kant op

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Probeer eens het verloopstukje naar ps2 erop te zetten en kijken wat ie dan doet, als het goed is heb je die er een bij gekregen.

Ik heb btw. hier nergens last van :P

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 12:49 schreef BlackBurn het volgende:
Probeer eens het verloopstukje naar ps2 erop te zetten en kijken wat ie dan doet, als het goed is heb je die er een bij gekregen.

Ik heb btw. hier nergens last van :P
Lees de draad voor je blaat. Hij heeft dat allemaal al geprobeert (PS2 poorten gebruikt).

Heb jij al een andere muis geprobeert van hetzelfde type? Want anders begint het te lijken op een foutje in (alleen) jouw muis. Dan zou je geburik kunnen maken van je garantie. Verder vind ik het wel een erg vaag iets hoor :o.

• Kanarie
  • Laatst online: 19:38

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Het is en blijft een optical mouse. Zeker de wat oude opticals hebben last van duizeligheid als je ze te snel beweegt, daar kan die arme gecastreerde muis niet zo tegen joh ;)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• nimm2
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

ik heb een intellimouse optical en heb nergens last van. ik ben overigens van mening dat de microsoft muizen een stuk beter (en mooier) zijn dan de logitek

• Vincent17
  • Laatst online: 19-07 00:20
En nieuwe intellisoftware, ik heb overigens de Explorer. Een bekende van mij had dit probleem ook, die had de muis gekocht in het begin. Later heeft hij er een bijgekocht voor zijn laptop maar die doet het goed. Misschien is het iets met de eerste zendingen ofzo?

Ik lul ook maar wat

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Op zondag 24 maart 2002 12:56 schreef nimm2 het volgende:
ik heb een intellimouse optical en heb nergens last van. ik ben overigens van mening dat de microsoft muizen een stuk beter (en mooier) zijn dan de logitek
Ik weet niet hoe snel jij beweegt met je muis, maar impulzive killah schiet sneller dan zijn schaduw he? :P

Ach logitech of microsoft ik heb het (nog) niet zo op optical muisjes.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 12:54 schreef THW Arie het volgende:
Het is en blijft een optical mouse. Zeker de wat oude opticals hebben last van duizeligheid als je ze te snel beweegt, daar kan die arme gecastreerde muis niet zo tegen joh ;)
Maar dit is wel erg extreem. Ik heb de Logitech MouseMan Wheel Optical (gewoon de classic single optical, niet de dual) en ik heb in al die tijd dat ik deze muis heb geen last gehad van zulk soort dingen en ik speel ook wel zo nu en dan een potje Unreal Tournament.
Op zondag 24 maart 2002 12:56 schreef nimm2 het volgende:
Dat is jou mening ja, dat is voor iedereen verschillend hoe hij een muis vindt (om even wat flamewars te voorkomen).

Als ik zo hoor van nimm2 dat zijn muis geen enkel probleem heeft als dit met deze muis begint het steeds meer te lijken op een gare muis. Dat wordt waarschijnlijk gebruik maken van je garantie (mits je die nog hebt) :X.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Op zondag 24 maart 2002 13:00 schreef Aikeleer het volgende:
Maar dit is wel erg extreem. Ik heb de Logitech MouseMan Wheel Optical (gewoon de classic single optical, niet de dual) en ik heb in al die tijd dat ik deze muis heb geen last gehad van zulk soort dingen en ik speel ook wel zo nu en dan een potje Unreal Tournament.
Ik had de Logitech Wheelmouse Optical (niet mouseman maar nog cheaper) en ik was een UT freak en CS verslaafde tegelijk. Als je echter een beetje te snel bewoog, of er een stofje tussen de lens en de muismat kwam ging het mis met de muis.
1 cm bewegen, 3 keer omdraaien of niet bewegen en je cursor zien trillen.
Er zijn zat mensen die er last van hebben (gehad), maar ook mensen die weer nergens last van hebben.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:35
ik heb hetzelfde gehad... als ik snel omdraaide met mijn MS Explorer muis leek het net of ie dronken werd, heb hem opgestuurd voor garantie.. en wat denk je ? krijg een nieuwe muis met hetzelfde probleem |:( heb daarna een logitech gekocht en mijn "ouwe" MS muis naar mijn broertje gedaan, met de logitech heb ik nergens last van :)

het lijkt wel of de MS muizen je dan gewoon niet kunnen bijhouden als je snel gaat...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Dit heeft gewoon te maken met het optical zijn van de muis (ja, ok, dat is vaag) :)

Als je je muis te snel beweegt kan de muis zich niet meer orienteren en lijkt het er idd op dat je wat dronken bent :)
Dit hangt trouwens ook af van de ondergrond, een mogelijke oplossing zou dus een andere ondergrond zoeken, of je muis snelheid wat hoger zetten, zodat je je muis niet zo snel hoeft te bewegen

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
Hmmz laat ik nou net vorige week per ongeluk het garantie bonnetje hebben meegewassen :P Klote zooi dus, maar goed het was ook een goedkoop ding, maar mijn Logitech Cordless Optical Desktop Muis heeft nergens last van kan wel es aan de M$ muis liggen dus.

* Ibidem heeft n.l. 3 peecee'z ;)

..::System Specs::..

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:51
Mijn logitech dual optical geeft af en toe nu een spinning. Net als of er een digitaal draadje is gedraaid en dan weer heel snel terug draait. Maar moet m'n drivers nog ff installeren ;)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 24 maart 2002 12:43 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:

Is optische he ??? dan kan ie het niet meer bijkijken en wordt ie maf :P

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Dit komt me heel bekend voor. Bij mij was de oplossing een reflecterend ondervlak te gebruiken. In mijn geval was een defuserend vel blanko papier meer dan genoeg.

Dus leg er een blanko A4tje onder en kijk eens wat er gebeurd.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Idd, probleem heb ik ook. Nu heb ik heb gewoon op mijn bureau liggen (dus geen muismat oid) en dan werkt het wel goed. Muis wordt idd 'duizelig' en denkt dat hij op een heel andere plek is dan dat hij eigenlijk is, waardoor je cursor verschiet.

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Is bekend probleem... niks aan te doen.

(daarom heb ik ook een Logitech DUAL Optical... die heeft dat probleem niet.)

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Dit is eenvoudig op te lossen.
Als je de intelliware of hoe dat ook heet installeert, zul je merken dat je muis veel alerter en smoother reageert.
Dat had ik dus ook. Probeer het maar eens.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Op maandag 25 maart 2002 15:43 schreef bart_vd het volgende:
Is bekend probleem... niks aan te doen.

(daarom heb ik ook een Logitech DUAL Optical... die heeft dat probleem niet.)
Wedden dat OOK de Logitech DUAL Optical dit probleem heeft. Kom maar eens kijken!

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39

Gallus

Cheesy

Met m'n Logitech Dual Optical had ik eerst het probleem dat de muisaanwijzer soms vanzelf een richting op bewoog. In UT begon ik plotseling rondjes te draaien waar hij mee stopte als ik de muis even goed bewoog. Dit gebeurde op een bedrukte muismat...nu muis ik direct op m'n bureau (wit karwei ding) en er is niks meer aan de hand.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Pagina: 1