Toon posts:

12 volt Gele en Blauwe draad?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ken de search optie van dit Forum wel degelijk, alleen kan echt geen antwoord vinden op deze vraag:

Ik wil een 2e voeding plaatsen in mijn Pc voor mijn CCFL en extra fans. Ik weet dat dit eigenlijk niet hoeft, maar omdat ik in een apart kastje wil schakelen is dit veel makkelijker.

Nu staat er op mijn voeding die ik wil gebruiken het volgende:

Output:

+ 5 18 A Rood
+12 4,5 A Geel
- 5 0.1 A Wit
-12 0.2 A Blauw
Gnd Zwart
power Good Oranje

Op mijn Molex stekertjes(die dus naar CD-rom speler, Hd enz normaal gaan) zitten 2 zwarte 1 Gele en een Rode draad. De Witte, Blauwe en Oranje draad gaan naar het moederbord)

Als ik nu 12 Volt wil hebben zou ik zeggen dat ik dan op de gele en blauwe moet gebruiken.

Nu moet ik dus die CCFL op 12 Volt aan sluiten zou ik denken dat ik dan de Gele en Blauwe Draad moet hebben, maar ik lees overal dat ik voor 12 Volt de Zwarte en de Gele moet gebruiken(en voor 5 Volt de Rode en de Zwarte)

Is dit gewoon een afwijkende voeding, of denk ik verkeerd?

En wat is eigenlijk Gnd en Power Good?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik word echt gek, ik snap er niks meer van!

Groetjes,
Patrick

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:39
Patrick lees eerst de FAQ eens. Hallo en Groetjes doen we niet aan ;)

Verwijderd

Gnd = ground of grond..

Je moet +12v en Gnd hebben.. Dan heb je dus gewoon 12v, wat je nodig hebt..

Geel + Zwart

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Psies.... Als je Geel+blauw gebruikt heb je 24v :o en dat vinden zowel je CCFL als je voeding niet leuk

Verwijderd

ALs je de search kent ken je vast en zeker de faq ook wel, dus dan weeet je dat grtz, niet gewenst zijn. Als dat niet zo is, bij deze.
Als je hem op de -12 aansluit van zal je dus een spanningsval van +12 tot -12 krijgen wat neekomt op 24 volt. Dus ik denk niet dat dat gaat werken.
Oftewel gewoon op de massa (ground, 0, whatever) aansluiten of whatever.
Maar waarom zou je niet gewoon 2 voedingen aan elkaar koppelen? Zie hier voor de info hoe je het moet doen (in het Nederlands)

edit:

ik moet eens sneller gaan typen.....

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Waarom zou je eigenlijk enkel en alleen om een CCFL'letje te kunnen schakelen een extra voeding willen? :? Weet je wel hoeveel zo'n ding gebruikt? Nee? Nou het is HEEL erg weinig, je voeding kan dat zonder enige problemen erbij leveren
Pagina: 1