Nou mijn vraag staat al in het onderwerp, heb een probleem met een oude pc-tje waarin een videokaart(SiS6215) zit zonder geheuegen. Krijg deze kaart niet aan 't werk op een andere resolutie dan 640*480*16 zodra ik een andere resolutie of meer kleuren instel wordt het beeld onleesbaar. Nu dacht ik dat 't misschien aan de instellingen van m'n bios kan liggen.... shadow geheugen ofzo??!!! Daar heb ik dus helemaal geen verstand van. Misschien weten jullie hoe ik dit weer werkend kan krijgen??!!!
hoeveel ram geheugen zit er in het systeem?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
op dit moment 144 ofzo, maar daarvan is 128 er ff bij geprikt om het installeren wat vlotter te laten verlopen
dus normaal zit er 16 Mb in, maar dat kan, als 't nodig is wel ff verhoogd worden met 32 Mb
Verwijderd
Dit klinkt mischien raar, maar het is echt een mogelijkheid.
Stel in de BIOS alles in waardoor je PC langzamer boot. Dus complete geheugentest, Floppyseek etc.
Het kan namelijk gebeuren dat je VideoBIOS niet genoeg tijd krijgt om volledig te initialiseren en dat daardoor het niet goed gaat.
Mischien een mogelijkheid?
Stel in de BIOS alles in waardoor je PC langzamer boot. Dus complete geheugentest, Floppyseek etc.
Het kan namelijk gebeuren dat je VideoBIOS niet genoeg tijd krijgt om volledig te initialiseren en dat daardoor het niet goed gaat.
Mischien een mogelijkheid?
Zal die testen e.d. ff aanzetten. Ben benieuwd.....
Monitor kan 800*600 aan, kleuren tot 16Bit dus daar kan 't eigelijk niet aan liggen maar zal voor de zekeheid ff een andere proberen
Monitor kan 800*600 aan, kleuren tot 16Bit dus daar kan 't eigelijk niet aan liggen maar zal voor de zekeheid ff een andere proberen
ehm... dan ligt het dus waarschijnlijk wel aan je monitorOp zondag 24 maart 2002 14:02 schreef _CoCo_ het volgende:
Zal die testen e.d. ff aanzetten. Ben benieuwd.....
zal wel een brakke 14" zijn?
euhm nu volg ik 'm ff nie meer. mijn videokaart probeer ik op 800*600 te zetten met 256 kleuren. Staat nu op 640*480 met 16 kleuren. Waarom zou mijn monitor dan het probleem verooraken als die 800*600 met 16-bits kleuren(geloof dat dat dan 65536 kleuren zijn) aan kan???????
Pagina: 1