xbox versus gamecube: verkoopcijfers/reserveringen

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben gister de stad in geweest om mijn Gamecube te reserveren, en ik was bij een gameshop. daar kreeg ik dus het volgende te horen, wat ik wel goed vind aangeven in hoe verre de gamecube de xbox zal verslaan.
ze hadden 28 reserveringen staan (6 weken voor launch) en in totaal hadden ze 7 xboxen verkocht.
hmm ze hebben al 4x zoveel gamecubes verkocht voordat ie uit is?
tel daarbij op de reclamecampagne van nintendo binnenkort, waardoor het aantal reservering wel tot 50 zal groeien en dan is t feest helemaal compleet! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Inderdaad: the Cube gaat zwaar roeleren. Maar reserveren lijkt mij niet nodig, toch? M'n GBA heb ik ook voor niets destijds gereserveerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
mijn mening:
ze zijn allebei nix

Halo voor Xbox is wel lachuh,
maar geen van beide consoles hebben de games die het echt waard maken om zo'n ding aan te schaffen

geef mij maar lekker een vette PC :Y)

(dit alles IMHO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 22:01
Mijn grote probleem met de gamecube is dat hij voorlopig niet online gaat volgens Nintendo en voor de Xbox liggen officiële plannen al klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
liggen plannen klaar.
maar voor die in europa verwezenlijkt zijn zit je in 2003 ofzo
en online gamen, tis leuk voor een pc omdat je daar niet met 4 man achter een toetsenbord kruipt
maar op een console is met 3 vrienden gamen toch veel kewler als online tegen een virtuele tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Op zondag 24 maart 2002 12:20 schreef Crash-Override het volgende:[/bmaar geen van beide consoles hebben de games die het echt waard maken om zo'n ding aan te schaffen
Ik begrijp je mening, maar of ze het echt waard zijn.. ik denk van wel. Een console hoeft niet veel te kosten, de Xbox is daar een uitzondering op. 2ehands zijn spellen en consoles nog best goed (heb kort geleden nog een 3 jaar oude snes 2ehands gekocht, werkt perfect). Ik heb heel lang op de pc games gespeeld omdat daar spellen voor down te loaden zijn (gratis) maar ik ga toch terug naar de consoles. Het is gewoon veel relaxter om op de bank simpelweg een cd / cartridger erin te stoppen en meteen te spelen. Geen geklooi met opstarten, pc problemen, klote bureaustoel :-), altijd optimale prestaties. Smaken verschillen, maar ik heb toch liever een console als het gaat om spellen spelen.

Ik ga denk ik voor een gamecube. Goeie prijs en ik heb tenslotte ook al een gba en een snes hier liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
resreveren zou ik trouwens toch maar doen.
waar ik ben geweest verwachten ze dat alle cubes op day 1 uitverkocht zullen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 12:24 schreef XE het volgende:
liggen plannen klaar.
maar voor die in europa verwezenlijkt zijn zit je in 2003 ofzo
en online gamen, tis leuk voor een pc omdat je daar niet met 4 man achter een toetsenbord kruipt
maar op een console is met 3 vrienden gamen toch veel kewler als online tegen een virtuele tegenstander.
met zijn drieën tegen online tegenstanders is nog :9~. En in Amerika moet de Xbox in de zomer onine gaan en hier in de herfst. Verder kun je al onofficieel online, omdat er al gewoon een netwerkkaart in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 12:21 schreef Shagura het volgende:
Mijn grote probleem met de gamecube is dat hij voorlopig niet online gaat volgens Nintendo en voor de Xbox liggen officiële plannen al klaar...
mwah... een console online is ene pc...waarom meot je dan nog een console...

consolen = op de bank met vrienden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 12:45 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:

[..]

true, maar ik ben jammer genoeg ook wel eens alleen (:'() en dan wil je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet reserveren? is een kleine moeite en dan weet je zeker dat je der eentje hebt op de lauch date.

Ik heb em zelf al 2 mnd. geleden bij dimensionplus laten reserveren, toen die prijs oficieel bekent gemaakt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hadden 28 reserveringen staan (6 weken voor launch) en in totaal hadden ze 7 xboxen verkocht
Dus je gaat

a. Één personeelslid van één winkel geloven en daarmee denk je een goed beeld te kunnen vormen van de algehele situatie

b. Een winkel geloven waarbij het voor hun winstmarges wellicht interessanter is om een Cube te verkopen

Beetje dom als je het mij vraagt, of geloof je verkopers altijd meteen?

Je moet gewoon kopen wat je leuk vindt en wat je het meest trekt, niet wat het meest verkoopt zodat je daarmee kan pronken (Xbox roeeeeeeelt , Cube 0wwwwwwwwwwnt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Is dat nou echt nodig dat reserveren. Ik haal hem denk ik gewoon bij ons in het dorp bij de lokale intertoys. Ik verwacht niet veel stormloop in ons kleine ambacht.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik geloof de verkoopster, omdat ik daar altijd kom en zij gewoon eerlijk is. ze durft gewoon te zeggen als ze een spel slecht vindt,
menig andere winkel zou je het alsnog proberen aan te smeren.

maar ja whatever,
buy what you want to buy, but dont come crying afterwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02
Op zondag 24 maart 2002 12:45 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:

[..]

Maar nu ook op bank met vrienden thuis |:( kan allemaal toch wat zeuren jullie nou, op een PC is online net zo leuk als console. Boeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pc zal nooit zo leuk zijn als console.
op de pc mis ik de spellen met echt goede gameplay al jaren
10 jaar geleden waren er nog goede spellen
maar tegenwoordig draait het alleen nog maar om graphics (die ook zwaar tegenvallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Jongens de Xbox verkoopt perfect hoor.
Neem als voorbeeld australie launch 14 maart.
Volgens een onafhankelijk verkoopcijfermeetinstantie :) heeft de Xbox in 4 dagen tijd rond de 9182 machiens verkocht (bijna 10k in 4 dagen zomaar in het jaar).
Vervolgens PS2 verkoop, launch eind november (juist ja kerstmis) verkoop 50.000 in 1 maand, dat is 4 weken, dat is bijna 6 keer zolang als de Xbox en het is kerst!
Dus stop aub met slechte verkoopcijfers, want hij loopt als een trein. Dan nog, de Xbox was in Duitsland 399 euro, voor de veel nederlanders is de dichtsbijzijnde duitse winkel nog geen 2 uur rijden, dus kopen ze hem daar, dus zijn de verkoopcijfers in duitsland een stuk hoger als in NL.
De UK verkoopt het ding ook als een trein.

Xbox vs Gamecube, mwa, ik denk dat de xbox dat gaat winnen al is het puur op games. Xbox gebruikt standaarden, ps2 en gamecube niet (beiden risc processor) dus het is gewoon een stuk simpeler om voor een xbox te programmeren, dat is voor veel developers aantrekkelijk, daardoor zullen veel Xbox games naar pc geport kunnen worden en andersom.
Dan de Xbox only games, of games die eerst alleen op Xbox te spelen zijn. Kijk maar naar Halo, dat kun je rustig een van de beste games aller tijden gaan noemen, want het is echt een ontzettend goed spel. Dan hebben we nog Amped, Project Gotham Racing, Wreckless, Oddworld, JSRF allemaal Xbox only games en ze krijgen allemaal goede cijfers.
Gamecube heeft ook wel goede games, maar als er al geruchten zijn dat Rare hun contacten met Nintendo verbreekt en misschien met MS in zee wil omdat ze niet meer met Nintendo kunnen samenwerken, tja ik weet het niet.
Dit zijn van die dingen waar de tijd het zal uitwijzen, maar een ding is zeker, de Xbox verkoopt zeker niet slecht, heel stuk beter dan de PS2 aangezien die met kerst gelaunched is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 13:42 schreef Sorcerer@ een leuk verhaal
Waren de verkoopcijfers in Duitsland niet oerlaag?! En project gotham is naar mijn mening wel een oerslecht spel, maar verder heb je in veel opzichten gelijk. Ook is het zo dat de Xbox duur is en veel mensen kijken nog even de kat uit de boom (vooral nederlanders, even kijken of hij niet nog goedkoper wordt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 14:55 schreef Shagura het volgende:
En project gotham is naar mijn mening wel een oerslecht spel, maar verder heb je in veel opzichten gelijk. Ook is het zo dat de Xbox duur is en veel mensen kijken nog even de kat uit de boom (vooral nederlanders, even kijken of hij niet nog goedkoper wordt :))
Gelukkig is er een veel beter racespel dan PGR, maar dat is al zoooo vaaaaaak gezegd dat ik de titel niet ga herhalen.

De prijs valt trouwens ook wel mee, het prijsveschil tussen de Xbox en de PS2 is iets minder dan 4 memorycards, en die heb je bij de PS2 sowieso nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Misschien is dit wel een leuker artikel over sales in een wereldwijd perspectief. Veelzeggender dan Truus van de Geemsjop in ieder geval ;)

http://www.msnbc.com/news/697375.asp?cp1=1#BODY
If Nintendo cannot get its numbers up, particularly in Japan, we may need to reconsider keeping Resident Evil exclusive to GameCube, Gardner recently admitted in a recent interview with MSNBC.com.
Nintendo could become a content publisher and just get out of the hardware business, God forbid. One or two companies have done that lately, says Moore, who presided over Sega of America as Dreamcast was discontinued and Sega left the hardware business. That would play to their strength. It would be huge.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
het is IMHO helemaal niet goed dat de XBOX standaarden gebruikt...

die tech is al lang bekend... dus zal de XBOX snel aan 90% van de capaciteiten zitten... terwijl (bijvoorbeeld) de PS2 pas op 40% zit.... dus in de eindsprint zal de XBOX het onderspit delven ^^

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat een domme vergelijking, ik ben gister bij de ford dealer geweest en die zei dat er 5 keer zoveel reserveringen waren van het middenmodel van 20.000 euro als voor het dure model van 50.000 euro :?

PFFFF dude als je al een ding kan vergelijken dan is het op technisch gebied, aangezien de x-box daar alle andere consoles mee in de pan hakt verzoek ik je vriendelijk je mond te houden.

Daarnaast zal x-box de meest vooruitstrevende games releasen, exclusief wel te verstaan, hou dus alsjeblieft deze domme praatjes voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Dat RARE naar MS gaat is pure stierepoep. Las ik gisteren op gamesen geloof ik.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op zondag 24 maart 2002 15:50 schreef 3CLipZ het volgende:
het is IMHO helemaal niet goed dat de XBOX standaarden gebruikt...

die tech is al lang bekend... dus zal de XBOX snel aan 90% van de capaciteiten zitten... terwijl (bijvoorbeeld) de PS2 pas op 40% zit.... dus in de eindsprint zal de XBOX het onderspit delven ^^
Wat een oerdomme opmerking zeg, dus je hebt liever dat je pas na 2 jaar de games krijgt die een console verdient :?

Ik heb toch echt liever gelijk waar voor me geld dan 2 jaar te moeten wachten, en eindsprint? dude ik weet niet waar je het over hebt, als beiden aan hun max zitten dan nog komt PS2 NOT EVEN close bij de x-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zondag 24 maart 2002 15:51 schreef raptorix het volgende:

PFFFF dude als je al een ding kan vergelijken dan is het op technisch gebied, aangezien de x-box daar alle andere consoles mee in de pan hakt verzoek ik je vriendelijk je mond te houden.
Tja, dan kan dat ding nog zo technisch gezien vooruitstrevend zijn maar dat is niet alles... zelf denk ik dat de GameCube de nieuwe console oorlog stilletjes gaat winnen, waarom, omdat de gamecube echt een console is en niet een veredelde dvd speler en dat merk je ook in de prijs... een console was ooit bedoeld als een vervanging voor een dure PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gister en Utrecht en er is VEEL belangstelling voor de next-gen consoles, zowel de box als de cube gooiden hoge ogen bij o.a. de Games&Zo, V&D, E-plaza enz. Er waren vooral veel Xbox demo-pods te vinden, vrijwel elke gamesshop had er een staan, de Cube zag ik alleen bij de V&D (met Rogue Squadron wat flink tegenviel) en Intertoys. Wat me ook opviel was dat veel "oudere" mensen (buiten de categorie 12-30) het ook prachtig vonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op zondag 24 maart 2002 15:56 schreef White Dust het volgende:

[..]

Tja, dan kan dat ding nog zo technisch gezien vooruitstrevend zijn maar dat is niet alles... zelf denk ik dat de GameCube de nieuwe console oorlog stilletjes gaat winnen, waarom, omdat de gamecube echt een console is en niet een veredelde dvd speler en dat merk je ook in de prijs... een console was ooit bedoeld als een vervanging voor een dure PC
Yup mij hoor je niet roepen dat de GC een slechte console is maar om te roepen dat GC BOVEN de X-Box gaat rulen is pure crap, alleen al het feit dat de X-Box technisch gezien veel meer mogelijkheden heeft scheelt enorm, en zoals gezegt, ontwikkelingskosten van X-Box zijn stukken lager.

Je praat over de prijs, maar voor dat geld heb je wel een superdeluxe Geforce erin, je hebt er een 9 gig schijf in, een ethernetkaart, etc. In diverse onderzoeken is gewoon aangetoont dat gezien de hardware die je krijgt de prijs alles behalve hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Op zondag 24 maart 2002 15:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Yup mij hoor je niet roepen dat de GC een slechte console is maar om te roepen dat GC BOVEN de X-Box gaat rulen is pure crap, alleen al het feit dat de X-Box technisch gezien veel meer mogelijkheden heeft scheelt enorm, en zoals gezegt, ontwikkelingskosten van X-Box zijn stukken lager.
ok, hier ben ik het mee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Laatst online: 10-09 12:45
Op zondag 24 maart 2002 15:51 schreef raptorix het volgende:
Wat een domme vergelijking, ik ben gister bij de ford dealer geweest en die zei dat er 5 keer zoveel reserveringen waren van het middenmodel van 20.000 euro als voor het dure model van 50.000 euro :?

Daarnaast zal x-box de meest vooruitstrevende games releasen, exclusief wel te verstaan, hou dus alsjeblieft deze domme praatjes voor je.
Hahahahahaaaaa.... werk jij soms voor m$ ofzo?

De xbox en vooruitstrevende games...sure. Wat is er dan zoal een vooruitstrevens spel op de xbox? Pikmin? O nee, sorry, die is van Nintendo.

En je durft ook nog te beweren dat de xbox de GC de pan inhakt qua specs. Jij bent echt wel een keer hard op je kop gevallen.

En wat betreft je vergelijking met Ford. Die is niet eens zo slecht. Van welke model zullen er denk je meer verkocht worden? Ik denk die van 20000. Correctie, ik weet het wel zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Dus omdat er meer verkocht worden is ie ook beter? Ik rij liever in een ferrari als in een ford om de vergelijking maar door te trekken, en toptitels kan er wel paar voor je opnoemen hoor, wat dacht je alleen al van Unreal Warfare, Mortal Combat, Crazy Taxi 3, HALO, DOA 3 en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Op zondag 24 maart 2002 16:10 schreef raptorix het volgende:
Dus omdat er meer verkocht worden is ie ook beter? Ik rij liever in een ferrari als in een ford om de vergelijking maar door te trekken, en toptitels kan er wel paar voor je opnoemen hoor, wat dacht je alleen al van Unreal Warfare, Mortal Combat, Crazy Taxi 3, HALO, DOA 3 en zo kan ik nog wel even doorgaan.
éh, wat heb jij met Ford :P niet dat ik er problemen mee heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Op zondag 24 maart 2002 16:10 schreef raptorix het volgende:
Dus omdat er meer verkocht worden is ie ook beter?
Uiteindelijk wel ja, want dan is het voor developers intressanter om voor die console te ontwikkelen die het meest verkocht wordt
Ik rij liever in een ferrari als in een ford om de vergelijking maar door te trekken, en toptitels kan er wel paar voor je opnoemen hoor, wat dacht je alleen al van Unreal Warfare, Mortal Combat, Crazy Taxi 3, HALO, DOA 3 en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar welke van deze spellen zijn dan vooruitstrevend? De spellen die jij allemaal opnoemt zijn allemaal vervolgen, met uitzondering van halo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 16:05 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

Hahahahahaaaaa.... werk jij soms voor m$ ofzo?

De xbox en vooruitstrevende games...sure. Wat is er dan zoal een vooruitstrevens spel op de xbox? Pikmin? O nee, sorry, die is van Nintendo.

En je durft ook nog te beweren dat de xbox de GC de pan inhakt qua specs. Jij bent echt wel een keer hard op je kop gevallen.

En wat betreft je vergelijking met Ford. Die is niet eens zo slecht. Van welke model zullen er denk je meer verkocht worden? Ik denk die van 20000. Correctie, ik weet het wel zeker!
bekijk de specs maar en zie het zelf >:)

Verder wil ik iedereen vriendelijk vragen om op te houden met lullen dat de ps2 hardware beter zou zijn want dat is gewoon niet zo! er zijn genoeg redenen te bedenken waarom dat niet waar is en heb geen zin om dat nog een keer uit te leggen, want anderen hebben dat al veel beter voor mij gedaan :)

De gamecube roelt trouwens wel behoorlijk, want het beste multiplayer spel: Supa smash brotha's komt er op uit :P en hardware boeit niet, maar de games boeien (alhoewel je daar ook hardware voor nodig hebt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op zondag 24 maart 2002 16:23 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel ja, want dan is het voor developers intressanter om voor die console te ontwikkelen die het meest verkocht wordt
[..]
Zoals gezegt is het ontwikkelen voor x-box games vele malen goedkoper dan GC games, voordeel van de x-box is dat pc-games/engines veel makkelijker geport kunnen worden, dit betekent dat spellen niet alleen goedkoper gemaakt kunnen worden, ook betekent dit dat goede pc games waar het normaal te moeilijk of duur voor is om naar consoles te porten, nu ook voor x-box kunnen worden released.
Maar welke van deze spellen zijn dan vooruitstrevend? De spellen die jij allemaal opnoemt zijn allemaal vervolgen, met uitzondering van halo.
Dus als iets een vervolg is, is het niet vooruitstrevend :?
Daarnaast weet jij zelf ook wel dat er een hele berg goede games staan aan te komen, geloof mij maar dat elk goed spel wat nu op de pc uit gaat komen een x-box port krijgt, iets wat voor de GC zeker niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op zondag 24 maart 2002 16:30 schreef Shagura het volgende:

[..]

bekijk de specs maar en zie het zelf >:)

Verder wil ik iedereen vriendelijk vragen om op te houden met lullen dat de ps2 hardware beter zou zijn want dat is gewoon niet zo! er zijn genoeg redenen te bedenken waarom dat niet waar is en heb geen zin om dat nog een keer uit te leggen, want anderen hebben dat al veel beter voor mij gedaan :)

De gamecube roelt trouwens wel behoorlijk, want het beste multiplayer spel: Supa smash brotha's komt er op uit :P en hardware boeit niet, maar de games boeien (alhoewel je daar ook hardware voor nodig hebt ;))
Sure daarom zien alle x-box games er stuk voor stuk beter uit als GC/PS2 :?

En elke keer weer die ontzettend domme opmerking dat het om de games gaat, dus omdat de x-box op hardware de pan uitroelt zouden daar plotseling minder goede games voor komen? Wat is dat nou voor domme opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 16:23 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

[..]

Maar de verkoopcijfers hangen ook weer samen met de hoeveelheid games die op een console uitkomen en aangezien de xbox het in Amerika en groot-britannië heel goed doet hebben ze al een heleboel developers achter zich. Het is ook nog eens makkelijker programmeren op een Xbox, dus worden er meer games op gemaakt en verkoopt hij beter enz. (mgs2? :9~, het heeft hier eigelijk helemaal niks mee te maken, maar komt die op een xbox?)

Het tegenovergestelde zag je bij de nintendo 64. Het was moelijk om er voor te programmeren en de games bleven uit. Vervolgens gingen minder developers er games voor maken en werd hij nog minder verkocht (zo slecht deed de n64 het ook weer niet, maar hierdoor ging het beter met de playstation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 16:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Sure daarom zien alle x-box games er stuk voor stuk beter uit als GC/PS2 :? -> dat was mijn hele punt :P

En elke keer weer die ontzettend domme opmerking dat het om de games gaat, dus omdat de x-box op hardware de pan uitroelt zouden daar plotseling minder goede games voor komen? Wat is dat nou voor domme opmerking. -> deze snap ik niet, want het gaat wel om de games, maar voor goede games heb je goede hardware nodig ala Xbox
Ik ben pro Xbox, dus ik snap je hele opmerking niet :P
Ok mijn post was behoorlijk onduidelijk na nog een keer doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op zondag 24 maart 2002 16:39 schreef Shagura het volgende:

[..]

Ik ben pro Xbox, dus ik snap je hele opmerking niet :P
Srz stond beetje vaag, ik las het pas achteraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Op zondag 24 maart 2002 16:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zoals gezegt is het ontwikkelen voor x-box games vele malen goedkoper dan GC games, voordeel van de x-box is dat pc-games/engines veel makkelijker geport kunnen worden, dit betekent dat spellen niet alleen goedkoper gemaakt kunnen worden, ook betekent dit dat goede pc games waar het normaal te moeilijk of duur voor is om naar consoles te porten, nu ook voor x-box kunnen worden released.
Maar waar heb je dan nog een xbox voor nodig :?? Dan speel ik dat spel wel op de pc. Gratis...>:).
[..]

Dus als iets een vervolg is, is het niet vooruitstrevend :?
Nee, in deze gevallen niet. Doa ziet er alleen beter uit maar de gameplay is hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 16:40 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

Maar waar heb je dan nog een xbox voor nodig :?? Dan speel ik dat spel wel op de pc. Gratis...>:).
[..]

Nee, in deze gevallen niet. Doa ziet er alleen beter uit maar de gameplay is hetzelfde gebleven.
Sommige spellen die op een pc komen en daarna naar de Xbox gepoort worden zal ik idd gaan kopen ja. Ondanks dat ik ze ook gratis kan spelen. Het is namelijk gewoon 600x beter gamen in een relaxte ruimte met 3 vrienden dan achter je schijtbureautje.

En noem jij dan eens 1 andere vooruitstrevende [b]fighting[b]game behalve Super smash brothers (n64, dus de gc versie is een volgens jou en niet vooruitstrevend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Op zondag 24 maart 2002 16:36 schreef Shagura het volgende:

[..]

Maar de verkoopcijfers hangen ook weer samen met de hoeveelheid games die op een console uitkomen en aangezien de xbox het in Amerika en groot-britannië heel goed doet hebben ze al een heleboel developers achter zich. Het is ook nog eens makkelijker programmeren op een Xbox, dus worden er meer games op gemaakt en verkoopt hij beter enz. (mgs2? :9~, het heeft hier eigelijk helemaal niks mee te maken, maar komt die op een xbox?)
Je vergeet Japan. En daar zal de xbox uiteindelijk het onderspit delven. Ze hebben geen Final Fantasy, Dragonquest en Redident Evil. En dat zijn nou net de spellen waar de jappen op kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de GC gaat eg roeleren
alleen ik zou nou niet eg weten welke launck game is zou willen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op zondag 24 maart 2002 16:47 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

Je vergeet Japan. En daar zal de xbox uiteindelijk het onderspit delven. Ze hebben geen Final Fantasy, Dragonquest en Redident Evil. En dat zijn nou net de spellen waar de jappen op kicken.
En jij denkt dat MS niet in staat is om soort gelijke games te gaan leveren in japan? MS heeft aangegeven dat het al dan niet slagen van de x-box grotendeels afhankelijk is van Japan, geloof mij maar dat er alles aan gedaan zal worden om goede titels te leveren in japan, en MS kennende zal dit zeker gaan lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Op zondag 24 maart 2002 16:44 schreef Shagura het volgende:

[..]

Sommige spellen die op een pc komen en daarna naar de Xbox gepoort worden zal ik idd gaan kopen ja. Ondanks dat ik ze ook gratis kan spelen. Het is namelijk gewoon 600x beter gamen in een relaxte ruimte met 3 vrienden dan achter je schijtbureautje.

En noem jij dan eens 1 andere vooruitstrevende [b]fighting[b]game behalve Super smash brothers (n64, dus de gc versie is een volgens jou en niet vooruitstrevend)
SSB:Melee is ook niet vooruitstrevend... Maar het kan desondanks wel een goed spel zijn. Net zoals doa.

Maar wat voor spellen denk je dat er zoal worden gepoort van de pc naar xbox? 90% wat op de pc uitkomt is FPS of RTS en die spelen gewoon niet lekker op een console. (behalve Goldeneye dan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 16:47 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

Ik snap geen kont meer van final fantasy want die zou eerst op ps2 komen, daarna op Xbox, daarna op GC, daarna op GC en Xbox, daarna PS2 en Gamecube enz. kan iemand mij hier alsjeblieft in helpen :D

Verder heb ik ergens gelezen dat de Jappen helemaal niet zo erg op final fantasy kicken vergeleken met een andere wazige rpg, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 16:51 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

SSB:Melee is ook niet vooruitstrevend... Maar het kan desondanks wel een goed spel zijn. Net zoals doa.

Maar wat voor spellen denk je dat er zoal worden gepoort van de pc naar xbox? 90% wat op de pc uitkomt is FPS of RTS en die spelen gewoon niet lekker op een console. (behalve Goldeneye dan :))
Ik vond halo heerlijk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op zondag 24 maart 2002 16:51 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de games maar vooral ook om engines, het feit dat men redelijk makkelijk synchroon een nieuwe Unreal Engine heeft ontworpen bewijst dat op deze manier kosten gedrukt kunnen worden en dat men nog betere resultaten weet te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Op zondag 24 maart 2002 16:53 schreef Shagura het volgende:

[..]

Ik vond halo heerlijk spelen.
Maar dat spel is ook niet gepoort van de PC naar de xbox. Het is speciaal ontwikkeld voor de xbox. Net zoals godleneye voor de n64.

Kijk eens naar quake3:arena op de dc. Die is ook bijna niet te spelen. Voor FPS heb je gewoon een muis nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Weet iemand hoeveel cubes er in NL beschikbaar zullen zijn? Of is dat nog niet bekend?
Op zondag 24 maart 2002 13:42 schreef Sorcerer@ het volgende:
Dus stop aub met slechte verkoopcijfers, want hij loopt als een trein. Dan nog, de Xbox was in Duitsland 399 euro, voor de veel nederlanders is de dichtsbijzijnde duitse winkel nog geen 2 uur rijden, dus kopen ze hem daar, dus zijn de verkoopcijfers in duitsland een stuk hoger als in NL.
10.000 stuks in Duitsland is erg weinig hoor, wonen aardig wat mensen daar :z
Op zondag 24 maart 2002 16:52 schreef Shagura het volgende:

[..]

Ik snap geen kont meer van final fantasy want die zou eerst op ps2 komen, daarna op Xbox, daarna op GC, daarna op GC en Xbox, daarna PS2 en Gamecube enz. kan iemand mij hier alsjeblieft in helpen :D
FF blijft gewoon op de PS2 en de GC komt daar nu ook bij (evenals de GBA, linkend met de GC). Xbox is nog niets van bekend.
Verder heb ik ergens gelezen dat de Jappen helemaal niet zo erg op final fantasy kicken vergeleken met een andere wazige rpg, maar dat weet ik niet zeker.
Dat is Dragon Quest van Enix.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 17:00 schreef D³ het volgende:
Weet iemand hoeveel cubes er in NL beschikbaar zullen zijn? Of is dat nog niet bekend?
[..]

10.000 stuks in Duitsland is erg weinig hoor, wonen aardig wat mensen daar :z
[..]

FF blijft gewoon op de PS2 en de GC komt daar nu ook bij (evenals de GBA, linkend met de GC). Xbox is nog niets van bekend.
[..]

Dat is Dragon Quest van Enix.
thx :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dat verscheidene GoTers zeggen dat je met goede games snelle en dure hardware moet hebben.

Dat is naar mijn mening bullshit, het heeft nog altijd uitgewezen dat een goede game begint bij de gameplay en daar kan MS van Nintendo nog wat leren. Ik heb alle 3 de consoles al uitgetest met verschillende games en ik denk toch dat de PS2 en de GC qua games beter zijn.

Ook zullen de verkoopcijfers van de GC hier in Nederland hoger zijn dan die van de X-Box, en dan is het alleen nog maar omdat ie goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Op zondag 24 maart 2002 17:25 schreef Hitpoint het volgende:
Ik lees hier dat verscheidene GoTers zeggen dat je met goede games snelle en dure hardware moet hebben.

Dat is naar mijn mening bullshit, het heeft nog altijd uitgewezen dat een goede game begint bij de gameplay en daar kan MS van Nintendo nog wat leren. Ik heb alle 3 de consoles al uitgetest met verschillende games en ik denk toch dat de PS2 en de GC qua games beter zijn.

Ook zullen de verkoopcijfers van de GC hier in Nederland hoger zijn dan die van de X-Box, en dan is het alleen nog maar omdat ie goedkoper is.
Helemaal mee eens... Ik denk zelfs dat de verkoopcijfers van de gc in heel europa hoger zijn dan die van de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
talking about specs;
die geforce is echt niet krachtiger dan de ati chipset (misschien betere framerate ofzo, maar kwalitatief zijn de ati graphics echt wel beter, lees alle reviews maar eens over grafische kaarten)
de cpu van de xbox is dan wel 700mhz maar dat is een CISC processor, in tegenstelling tot de PowerPC risc 389 Mhz van de gamecube. (powerpc is ook wat er in apples zit) en een apple G4-400 Mhz was al net zo snel als een PIII 1 Ghz dussuh dat is ook weer uit de wereld.
en je krijgt een harde schijf voor de xbox? ja vet, alleen omdat dat ding ergens zijn achterlijke swap-file kwijt moet he; waardoor je performance weer omlaag gaat enz enz

dus ga me niet zeggen dat de xbox krachtiger is; dat is bullshit. laten we zeggen dat ze gelijk zijn; dan nog heeft nintendo de games die je blijft spelen en die gewoon leuk zijn omdat je ze niet ook al op je pc hebt.
xbox is in mijn ogen gewoon een lachertje net zoals windows me bijvoorbeeld een totale mislukking was. (om maar niet te spreken over het geheel van de microsoft software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Op zondag 24 maart 2002 17:38 schreef XE het volgende:
talking about specs;
die geforce is echt niet krachtiger dan de ati chipset (misschien betere framerate ofzo, maar kwalitatief zijn de ati graphics echt wel beter, lees alle reviews maar eens over grafische kaarten)
de cpu van de xbox is dan wel 700mhz maar dat is een CISC processor, in tegenstelling tot de PowerPC risc 389 Mhz van de gamecube. (powerpc is ook wat er in apples zit) en een apple G4-400 Mhz was al net zo snel als een PIII 1 Ghz dussuh dat is ook weer uit de wereld.
en je krijgt een harde schijf voor de xbox? ja vet, alleen omdat dat ding ergens zijn achterlijke swap-file kwijt moet he; waardoor je performance weer omlaag gaat enz enz

dus ga me niet zeggen dat de xbox krachtiger is; dat is bullshit. laten we zeggen dat ze gelijk zijn; dan nog heeft nintendo de games die je blijft spelen en die gewoon leuk zijn omdat je ze niet ook al op je pc hebt.
xbox is in mijn ogen gewoon een lachertje net zoals windows me bijvoorbeeld een totale mislukking was. (om maar niet te spreken over het geheel van de microsoft software)
Eindelijk iemand uit het hele topic waar ik het eens mee ben 8-)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 17:25 schreef Hitpoint het volgende:

Daar mag je wel bj meenemen dat de ps2 al 2 jaar uit is en nog maar matige games heeft voor 2 jaar. Verder is de hardware zeker wel van belang, omdat de graphics en performance van een game daarmee worden geregeld. Daarom zijn de xbox spellen stuk voor stuk mooier dan de GC en ps2 spellen.
talking about specs;

Alle reviews zeggen meestal dat de ati kaarten bagger drivers hebben en high-end geforce kaarten beter zijn, omdat ati dat niet kan bijbenen. De grafische kaart van de Xbox is daarentegen speciaal ontwikkeld dus moet je wel naar de specs kijken. Dat van die swap file slaat helemaal nergens op en welk OS draai je? Verder zullen de games het moeten uitwijzen en het enige wat we daarmee kunnen doen is wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
welk OS draai ik?
windows, omdat je door deze zieke corrupte wereld geen keus hebt.
als er een MacOS zou zijn voor de pc zou ik dat meteen kopen.
als apple die stap ooit zou maken gaat microsoft er echt aan.
maar ja apple is ook niet heilig.

gelukkig kun je bij consoles nog kiezen, en wordt je niet gedwongen een xbox te kopen omdat microsoft sony en nintendo heeft opgekocht

laten we hopen dat het nooit zover komt want dan zou het wel echt kut worden

en die reviews, waar staan die? en als het alleen aan de drivers ligt zoals jij schrijft dan is een ati kaart dus in weze beter of net zo goed als je wel de goede drivers had?

nou conclusie: gamecube werkt niet met windows dus hoeven ze ook geen drivers te schrijven voor zo'n crap OS, en weten ze de kaart ook echt te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 18:06 schreef XE het volgende:
welk OS draai ik?
windows, omdat je door deze zieke corrupte wereld geen keus hebt.
als er een MacOS zou zijn voor de pc zou ik dat meteen kopen.
als apple die stap ooit zou maken gaat microsoft er echt aan.
maar ja apple is ook niet heilig.

gelukkig kun je bij consoles nog kiezen, en wordt je niet gedwongen een xbox te kopen omdat microsoft sony en nintendo heeft opgekocht

laten we hopen dat het nooit zover komt want dan zou het wel echt kut worden

en die reviews, waar staan die? en als het alleen aan de drivers ligt zoals jij schrijft dan is een ati kaart dus in weze beter of net zo goed als je wel de goede drivers had?

nou conclusie: gamecube werkt niet met windows dus hoeven ze ook geen drivers te schrijven voor zo'n crap OS, en weten ze de kaart ook echt te benutten.
Ik heb het nu over reviews uit de PCM. verder is het inderdaad waar over de drivers, maar dan nog heeft Microsoft betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 12:20 schreef Crash-Override het volgende:
mijn mening:
ze zijn allebei nix

Halo voor Xbox is wel lachuh,
maar geen van beide consoles hebben de games die het echt waard maken om zo'n ding aan te schaffen

geef mij maar lekker een vette PC :Y)

(dit alles IMHO)
ik schop je morgen crash :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-09 19:21
Op zondag 24 maart 2002 18:16 schreef Notorious het volgende:

[..]

ik schop je morgen crash :P
zei de newbie:
Aantal posts: 70
Gem. aantal posts/dag: 1

:+

luv u 2 :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Op zondag 24 maart 2002 18:10 schreef Shagura het volgende:

[..]

Ik heb het nu over reviews uit de PCM. verder is het inderdaad waar over de drivers, maar dan nog heeft Microsoft betere specs.
Hoe kom je er toch de hele tijd bij dat de xbox betere specs heeft :? Of kijk jij alleen naar de getallen? De xbox heeft meer Mhz en RAM dus zal hij wel sneller zijn.

Ik hoef je toch niet te vertellen dat de gc veel sneller ram heeft en dat de cpu van de gc ongeveer even snel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 19:04 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

Hoe kom je er toch de hele tijd bij dat de xbox betere specs heeft :? Of kijk jij alleen naar de getallen? De xbox heeft meer Mhz en RAM dus zal hij wel sneller zijn.

Ik hoef je toch niet te vertellen dat de gc veel sneller ram heeft en dat de cpu van de gc ongeveer even snel is...
http://www.teamxbox.com/article.php?id=54&t=h
see for yourself, ok het is geen objectieve site en een heleboel dingen kun je niet met elkaar vergelijken, maar ik durf te wedden dat de graphics van de Xbox die van de gamecube en ps2 wegblazen 8-)

edit:
dit sloeg helemaal nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

talking about specs;
die geforce is echt niet krachtiger dan de ati chipset (misschien betere framerate ofzo, maar kwalitatief zijn de ati graphics echt wel beter, lees alle reviews maar eens over grafische kaarten
Klinkklare nonsens!

De meeste reviews zijn het er over eens dat de GeForce 4 Ti, waar de XBox chipset het nauwst mee verwand is, sneller is dan welke ATI dan ook, inclusief de 8500.

Maar dat doet er helemaal niet toe.

De grafische chipset in de Gamecube heeft helemaal NIETS te maken met wat voor een ATI chipset voor PCs dan ook. Het is een compleet ander design wat ATI heeft overgekocht van een ander bedrijf genaamd ArtX, die tot heden alleen geintegreerde grafische chipsets maakten voor Super7 moederborden (AMD K6 etc).
Je verkoopt hier totale onzin!

Vergelijk de SPECfp and SPECint scores van de G4 eens met X86 compatible chips. De G4-400 scoort ongeveer op het niveau van een PIII-600 qua FPU, en een Athlon 600 qua integer. De XBox rent de Gamecube slapend voorbij.
Nu begint jouw onzin echt genant te worden.

De XBox gebruikt GEEN virtual memory. De hard disk is uitsluitend voor game save files en voor het grabben van audio CDs.
Laten we niet zeggen dat ze gelijk zijn, want dan zouden we liegen.
Oh je bent dus gewoon een MS-basher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 24 maart 2002 19:22 schreef Biff het volgende:

[..]

Klinkklare nonsens!

De meeste reviews zijn het er over eens dat de GeForce 4 Ti, waar de XBox chipset het nauwst mee verwand is, sneller is dan welke ATI dan ook, inclusief de 8500.

Maar dat doet er helemaal niet toe.

De grafische chipset in de Gamecube heeft helemaal NIETS te maken met wat voor een ATI chipset voor PCs dan ook. Het is een compleet ander design wat ATI heeft overgekocht van een ander bedrijf genaamd ArtX, die tot heden alleen geintegreerde grafische chipsets maakten voor Super7 moederborden (AMD K6 etc).
[..]

Je verkoopt hier totale onzin!

Vergelijk de SPECfp and SPECint scores van de G4 eens met X86 compatible chips. De G4-400 scoort ongeveer op het niveau van een PIII-600 qua FPU, en een Athlon 600 qua integer. De XBox rent de Gamecube slapend voorbij.
[..]

Nu begint jouw onzin echt genant te worden.

De XBox gebruikt GEEN virtual memory. De hard disk is uitsluitend voor game save files en voor het grabben van audio CDs.
[..]

Laten we niet zeggen dat ze gelijk zijn, want dan zouden we liegen.
[..]

Oh je bent dus gewoon een MS-basher.
Dat bedoelde ik dus ook, alleen is dit een stuk overtuigender en professioneler geformuleerd O+ :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Sjonge jonge, wat een verhalen allemaal. Tegenwoordig is gamen met dit soort mensen minder leuk IMHO. Alleen maar te zeiken wat de snelste is en welke het meeste FPS haalt. Okee, het moet er natuurlijk wel een beetje uitzien, maar Gameplay is nog steeds het woord waar het om zou moeten draaien. Tegenwoordig draait het misschien dan meer om wie het meeste geld heeft en de mooiste graphics.

* GZ denkt nog even terug aan de Nintendo-Sega vete toen alles nog om gameplay ging... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Op zondag 24 maart 2002 19:19 schreef Shagura het volgende:

[..]

http://www.teamxbox.com/article.php?id=54&t=h
see for yourself, ok het is geen objectieve site en een heleboel dingen kun je niet met elkaar vergelijken, maar ik durf te wedden dat de graphics van de Xbox die van de gamecube en ps2 wegblazen 8-)

edit:
dit sloeg helemaal nergens op
Ik heb eens op die site gekeken van teamxbox, maar die Comparision Sheet rammelt aan alle kanten. Waarom staat bij de helft van de GC specs "???" :? En van die polygon performance klopt ook geen zak. En dan heb ik het nog niet eens over HDTV support.

Conclusie: site is onbetrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op zondag 24 maart 2002 19:48 schreef GolbeZeromus het volgende:
Sjonge jonge, wat een verhalen allemaal. Tegenwoordig is gamen met dit soort mensen minder leuk IMHO. Alleen maar te zeiken wat de snelste is en welke het meeste FPS haalt.
Ik kan me voorstellen dat een 'Wannabe GameCube Master' het technische aspect graag wat minder benadrukt zou zien. ;)
Okee, het moet er natuurlijk wel een beetje uitzien, maar Gameplay is nog steeds het woord waar het om zou moeten draaien.
Eigenlijk ben ik het helemaal met je eens, maar als er misinformatie de wereld in gestuurd wordt kan ik het niet laten om dat recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Op zondag 24 maart 2002 20:06 schreef Biff het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat een 'Wannabe GameCube Master' het technische aspect graag wat minder benadrukt zou zien. ;)
[..]

* GZ vind dit een coole opmerking 8-)

Eigenlijk ben ik het helemaal met je eens, maar als er misinformatie de wereld in gestuurd wordt kan ik het niet laten om dat recht te zetten.
Zelf had ik ook ergens een onafhankelijke site gezien die echt heel diep inging op de specs tussen de PS2 en XBox. Zo had de XBox "maar" een databus van 32 bit omdat ie x86 is en de PS2 dus een 128 bit brede databus.

Is het niet zo dat iedereen zo zit te praten over die specs omdat dat dan gelijk de beste is, omdat je gameplay niet kan meten a.h.w. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 20:16 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

Zelf had ik ook ergens een onafhankelijke site gezien die echt heel diep inging op de specs tussen de PS2 en XBox. Zo had de XBox "maar" een databus van 32 bit omdat ie x86 is en de PS2 dus een 128 bit brede databus.

Is het niet zo dat iedereen zo zit te praten over die specs omdat dat dan gelijk de beste is, omdat je gameplay niet kan meten a.h.w. :?
idd en gameplay is nog steeds het heersendste wat er is. Ik ben nog steeds verliefd op super smash brothers. Dat kan elk kind van vijf, maar het is toch in balans en speelt heerlijk O+. Verder moet iedereen ergens op zeiken en dat is precies wat hier gebeurt. Specs zijn het grijpbaarste (ps specs kloppen wel, zoek zelf maar)

edit:
teringbroer vergeet zich weer af te melden: Shagura is here! Wel een leuk + je bij z'n naam zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Op zondag 24 maart 2002 20:30 schreef BlueEyeZ het volgende:
http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html

:z
Die idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op zondag 24 maart 2002 20:16 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]
Ja, dat verhaaltje van die Belg ken ik onderhand wel. Het komt in bijna iedere XBox topic wel weer naar boven. Het zal je niet verbazen dat ik het als één grote fabel beschouw :D
Het gaat natuurlijk uiteindelijk om welke spellen er zijn en hoe leuk die zijn. Maar laten we ook eerlijk zijn. Dat hele 'mijn console pist over jouw console' gedoe hoort er gewoon bij. Een essentiëel onderdeel van het console gaming gevoel. Met auto's, processoren, sport of wat voor mannenactiviteit dan ook is het trouwens niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Op zondag 24 maart 2002 13:42 schreef Sorcerer@ het volgende:
Xbox gebruikt standaarden, ps2 en gamecube niet (beiden risc processor) dus het is gewoon een stuk simpeler om voor een xbox te programmeren, dat is voor veel developers aantrekkelijk, daardoor zullen veel Xbox games naar pc geport kunnen worden en andersom.
Ik hoor hier al een paar keer in dit topic dat het aantrekkelijker is voor developers om games te maken voor GC. Pure bull! Ik geef jullie es ff een stukje uit een onafhankelijke gamingsite.

1. DO IT ALL. Flipper (GC's graphix chip) performs 95% of the work needed to create game visuals. No need for developers to waste hours coding their own fancy graphics routines (a la PS2) - just through some shapes at it and off it goes.

2. STUTTER-FREE. Hight bandwidth (Flipper can send and receive graphics data at stupid speeds) means there's none of the slowdown that comes from coders chucking stuff at it faster than it can cope with.

3. FAST. Flipper is quick. The miniscule dimensions of the chip, the tiny size of the wires inside, and the special superquick memory chips create enough raw power to realise every coder's dreams.

Ook las ik (ergens anders) dat de GC vele, vele, vele textures in zn memory heeft zitten, zodat het allemaal nog makkelijker wordt voor de coders.

Oja, mijn mening. GC gaat gewoon ruleren. Al is het al niet alleen om het feit dat er zoveel "bekende karakters" bij Nintendo zitten. Ze hebben Mario, DK, Zelda en die rare groene loodgieter Luigi. Microsoft? Nix. Ik neem het ze niet kwalijk, ze zijn pas net begonnen. Toch vind ik het vreemd dat ze zich opeens in de console wereld hebben gegooid. Krijgen ze al niet genoeg geld met hun monopolie?

X-Box kan ook wat leren van Nintendo over spellen maken zeg. Bah. Kijk, Nintendo is tenminste nog origineel. Luigi's Mansion (loodgieter met stofzuiger) en Super Monkey Ball (apen en bananen, wat kan er nog mis gaan?) zijn gewoon supergoede ideeën. Hoe raar het ook klinkt, ga ik meer voor de humoristische Super Monkey Ball dan de ultrarealistische Halo.

En dan natuurlijk het feit dat Nintendo supporters heel erg loyaal zijn, en nintendo kan altijd op ze rekenen. Tsja, wat mensen wel niet allemaal over MS denken..........

Ow well... Just my very own opinion :)

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Niet alle Nintendo fans zijn loyaal. Er zijn er veel overgestapt naar Sony omdat de N64 te lang op liet zich w8en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 14:42
Voor mensen die consoles met elkaar vergelijken op specificaties heb ik maar 1 ding:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/squirtle/appel.gif <--> Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/squirtle/peer.gif

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Uhm, da's niet helemaal toepasselijk. PCs met consoles vergelijken is misschien appels en peren, maar consoles zijn consoles..

Of wil je tot uitdrukking brengen dat XBox een grote sappige appel is, en de GC een armzalig getekend peertje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
volle specs van de cube:
GCN (Game Cube Nintendo) Detailed Specs

MPU("Microprocessor Unit")* Custom IBM Power PC "Gekko"

Manufacturing Process 0.18 micron IBM Copper Wire Technology

Clock Frequency 485 MHz

CPU Capacity 1125 Dmips (Dhrystone 2.1)

Internal Data Precision 32-bit Integer & 64-bit Floating-point

External Bus 1.3GB/second peak bandwidth (32-bit address space, 64-bit data bus 162 MHz clock)

Internal Cache L1: Instruction 32KB, Data 32KB (8 way) L2: 256KB (2 way)

System LSI Custom ATI/Nintendo "Flipper"

Manufacturing Process 0.18 micron NEC Embedded DRAM Process

Clock Frequency 162 MHz

Embedded Frame Buffer Approx. 2MB Sustainable Latency : 6.2ns (1T-SRAM)

Embedded Texture Cache Approx. 1MB Sustainable Latency : 6.2ns (1T-SRAM)

Texture Read Bandwidth 10.4GB/second (Peak)

Main Memory Bandwidth 2.6GB/second (Peak)

Pixel Depth 24-bit Color, 24-bit Z Buffer

Image Processing Functions Fog, Subpixel Anti-aliasing, 8 Hardware Lights, Alpha Blending, Virtual Texture Design, Multi-texturing, Bump Mapping, Environment Mapping, MIP Mapping, Bilinear Filtering, Trilinear Filtering, Anisotropic Filtering, Real-time Hardware Texture Decompression (S3TC), Real-time Decompression of Display List, HW 3-line Deflickering filter

The following sound related functions are all incorporated into the System LSI

Sound Processor custom Macronix 16-bit DSP

Instruction Memory 8KB RAM + 8KB ROM

Data Memory 8KB RAM + 4KB ROM

Clock Frequency 81 MHz

Performance 64 simultaneous channels, ADPCM encoding

Sampling Frequency 48KHz

System Floating-point Arithmetic Capability 10.5 GFLOPS (Peak) (MPU, Geometry Engine, HW Lighting Total)

Real-world polygon 6 million to 12 million polygons/second (Peak) (Assuming actual game conditions with complex models, fully textured, fully lit, etc.)

System Memory 40MB

Main Memory 24 MB MoSys 1T-SRAM, Approximately 10ns Sustainable Latency

A-Memory 16MB (81MHz DRAM)

Disc Drive CAV (Constant Angular Velocity) System

Average Access Time 128ms

Data Transfer Speed 16Mbps to 25Mbps

Media 3 inch NINTENDO GAMECUBE Disc based on Matsushita's
Optical Disc Technology, Approx. 1.5GB Capacity

Input/Output Controller Port x4
Memory Card Slot x2
Analog AV Output x1
Digital AV Output x1
High-Speed Serial Port x2
High-Speed Parallel Port x1

Power Supply AC Adapter DC12V x 3.25A

Main Unit Dimensions 4.3"(H) x 5.9"(W) x 6.3"(D)

snie mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op maandag 25 maart 2002 00:09 schreef johnny.xxx het volgende:
volle specs van de cube:
[..]
snie mis :)
Uhh, wat is de bedoeling van deze copy paste in dit topic?

Arme Nintendo ;(
Gelukkig gaat het niet alleen maar om specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of jullie afgelopen 'GameQuest' hebben gezien, maar ik vind die GC toch wel de meest kewle effecten hebben e.d.

Plus de link optie GC-GBA en Nintendo zelf natuurlijk (OK, N64 was behoorlijk crap (Op Zelda na ;) ), maar alles daarvoor was Big-N toch echt wel heer en meester) maakt de GC voor mij een interesante console (normaal boeien consoles me niet, af en toe een nieuwe hand-held en ik ben tevreden =P )

(Laatst in winkel demo-cd van X-Box: schok, schok....leek wel of 'ie op een ongetweakte win98 draaide :P )

X-Box komt wel een emu voor (als je dat al zo kan noemen =P ) en dan speelt het nog veel lekkerder achter je PC-tje.

Vraag me nu wel af of Halo nu echt niet meer op de PC komt.
(Was eerst zeker van wel, maar zag laatst de harde woorden :'X-Box only')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

als ik sony was zou ik nog eens 100 euro van de verkoopprijs van een PS2 af doen

kdenk dat MS dan zo uitgepoept is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerRun
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik begrijp de hele topic niet (waarom reageer ik eigenlijk ;)). Wanneer gaat iedereen weer 's lekker gamen i.p.v. consolewars voeren over specs? Die console-wars van vroeger gingen nog over welke games op sega of nintendo beter waren, nu zijn we specs-geil; laat dat aan PC-mensen over :P

Ik heb hier PS2 en Xbox gebroederlijk naast elkaar staan en heb gewoon fun met de games die ik koop (ja sommigen KOPEN ook nog 's spellen). En straks dan past daar nog net een Gamecube tussen en is 2002 een van de succesvolste game-jaren van de afgelopen 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik krijg als ik dit allemaal lees het idee dat mensen helemaal niet meer weten waar ze mee bezig zijn. Ze zijn zo labiel en zo bang dat hetgene wat ze gekocht hebben niet bij anderen in de smaak valt. En dan beginnen ze onzin uit te kramen en te flamen.. Ga toch lekker met je console spelen, of met je PC als je geen console wilt. Zielig gedoe hier.. :z

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ach ja ik denk dat ik het er ook maar bij laat.
ik ga ff achter mijn dreamcast en dan werken.
voor mij blijft de no. 1 console nog altijde de Sega Megadrive.
dreamcast is ook geweldig, helaas...
en ik ga voor de gamecube, omdat ik gewoon leuke spellen wil spellen, en niet afgezet wil worden.
vette graphics zijn leuk, maar ja games zijn geen films, je gaat er niet alleen naar zitten kijken
tenzij je alleen indruk wil maken op je vrienden, en dan is 480 euro natuurlijk ook kewler he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 08:08 schreef XE het volgende:
ach ja ik denk dat ik het er ook maar bij laat.
ik ga ff achter mijn dreamcast en dan werken.
voor mij blijft de no. 1 console nog altijde de Sega Megadrive.
dreamcast is ook geweldig, helaas...
en ik ga voor de gamecube, omdat ik gewoon leuke spellen wil spellen, en niet afgezet wil worden.
vette graphics zijn leuk, maar ja games zijn geen films, je gaat er niet alleen naar zitten kijken
tenzij je alleen indruk wil maken op je vrienden, en dan is 480 euro natuurlijk ook kewler he...
dus met de xbox wordt je afgezet? het lijkt er meer op dat je met de cube wordt afgezet, lekker weinig games.. en wat er is is allemaal hetzelfde.. wave race, luigi, zometeen nog 30 mario aftreksels. maarja dan natuurlijk zelda en mario sunshine.. en daar doen jullie het allemaal voor.. net als met mgs2 en de ps2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehm nee voor de xbox zijn er lekker veel spellen uit?
haha stuk of 6-7?
voor de cube heb je er bij de launch 20
en luigi's mansion wat is daar nou weer tzelfde aan als andere spellen? alleen omdat luigi erin zit?
dat noemen ze herkenbaarheid, en continuiteit, en
je kunt alleen maar meer spellen van hetzelfde character uit blijven brengen als de mensen het goed vinden.
iets wat bij de xbox dus nooit zal gebeuren
trouwens xbox heeft helemaal geen eigen spellen
of gaan ze flightsim en trainsim erop uitbrengen: WHAHAHAHAHAHA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
lol 6 a 7 games? Deze zomer zullen er dus al 150 titles beschikbaar zijn en niet allemaal van die kleuterspelletjes waarbij je met een italiaanse dwerg paddestoelen moet wegkoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, hou toch eens op met dat eindeloze geflame, jullie domme reacties zullen de uitkomst van de console-war echt niet beslissen.....

Laten we over een jaar maar weer een topic openen, dan kunnen we zien hoe het ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
150 games... waarvan er in totaal 10 misschien leuk zijn...
alweer zo'n ventje dat alleen maar naar getallen kijkt.

ach ja aan de stilte te merken heeft iedereen toch maar besloten de stad in te gaan om een gamecube te reserveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op maandag 25 maart 2002 15:05 schreef XE het volgende:

ach ja aan de stilte te merken heeft iedereen toch maar besloten de stad in te gaan om een gamecube te reserveren
LOOL wat een d.mm. n..b ben jij, IK heb het niet over getallen, dat was de persoon die roept dat er maar 6 a 7 games beschikbaar zijn. Daarnaast zijn de spellen allerminst dom, of ik moet me vergissen dat PGR, HALO, DOA3, MK 5, Crazy Taxi 3, Unreal Warfare sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
hoe kun je nou zeggen dat een spel gaat roeleren als je het nog niet hebt gespeeld? ik blijf me verbazen.

weten jullie allemaal nog: "Black and White!! WEEEEH die ga ik haleeee!!!"
en hij viel bij heel veel mensen gewoon tegen.
Ik verwacht dat ik met mijn gamecube (die ik koop omdat ik nintendo fan en arm ben :) ) heel veel plezier ga hebben.
maar ik zal ook zeker een keer een x-box lenen/huren om halo te spelen. Ik wil gewoon de vetste spellen van beide consoles spelen.

(ik speel trouwens ook met zekere regelmaat op de ps2 van een maat van mij, gewoon omdat gta3 heerst)

de consoles gaan allebei denk ik vette spellen uitbrengen, maar ik ben nu eenmaal verknocht aan nintendo :)

maar laat mekaar even in je waarde aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Op maandag 25 maart 2002 15:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

LOOL wat een d.mm. n..b ben jij, IK heb het niet over getallen, dat was de persoon die roept dat er maar 6 a 7 games beschikbaar zijn. Daarnaast zijn de spellen allerminst dom, of ik moet me vergissen dat PGR, HALO, DOA3, MK 5, Crazy Taxi 3, Unreal Warfare sucken.
Voor de meeste spellen die jij noemt heb ik wel een ander en goedkoper alternatief.

PGR -> MSR (DC)
HALO -> ???
DOA3 -> DOA2 (DC)
MK5 -> GC, PS2
Craxy Taxi 3 -> Crazy Taxi 1/2 (DC)
Unreal (PC)

Wat ik hier mee wil zeggen... Waarom zou ik in godsnaam nnog een xbox kopen als alle spellen ook op andere systemen te spelen zijn. En ga me nou niet zeggen dat pgr,doa3 en crazy taxi 3 veel beter zijn dan hun voorgangers. Ze hebben nog steeds dezelfde gameplay en iets opgepoetste gfx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ach waarom zouden we die mensen nog overhalen, ze verdienen geen gamecube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op maandag 25 maart 2002 16:36 schreef XE het volgende:
ach waarom zouden we die mensen nog overhalen, ze verdienen geen gamecube
Prijs voor de minst constructieve bijdragen gaat wat mij betreft naar XE. Sorry dat ik ook 'ns wat onaardigs zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
luie lamzak heeft niet het hele topic gelezen?

<font color=red>ItSnows: en een Officiele Waarschuwing wegens flamen</font>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op maandag 25 maart 2002 18:54 schreef XE het volgende:
luie lamzak heeft niet het hele topic gelezen?
Jawel, en dat is dus precies wat ik bedoel. Je postings zitten vol met taal als bullshit en crap en dit soort beledigingen, en jouw meningen over technische specs zijn duidelijk nergens op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biff: bedankt voor het korrekt reageren op de opmerkingen van XE (in dit alsook 1 ander topic :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 15:05 schreef XE het volgende:
Nee, de GC heeft alleen maar toptitels, nou goed? |:( Ik zal het nog 1 keer uitleggen: elke console heeft titels die bepaalde mensen interesseert, andere niet. Het gaat je denk ik niet lukken iedereen om te lullen om 1 console aan te schaffen. Misschien is het een ideetje om iedereen voor zichzelf te laten kiezen. Ben jij God of zo om voor mij te beslissen wat ik leuk moet vinden? Ik vond dat de GC hele leuke titels kreeg, helaas vond ik dat de Xbox iets meer leuke titels kreeg, en dus heb ik een Xbox gekocht. Maar hoor je mij blaten dat iedereen dat maar ook moet doen? Ah.
Ik ben niet de stad in om een GC te reserveren, ik zit thuis te gamen. Op mijn Xbox. En daar ben ik heel blij mee. Ieder z'n meug. Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ik (en meerdere andere met mij) voor de GC gaat, handleiding in 6 stappen:

1. Geen enkele ontwerper legt zo veel innovatie en liefde in zijn spellen als Myamoto.
2. RE alleen voor GC, Mario alleen voor GC, Zelda aleen voor GC, Waverace alleen voor GC, FF niet voor Xbox wel voor GC, ga maar door
3. IBM is betrouwbaarder en beter als welke proc dan ook
4. Nintendo heeft erover nagedacht om de GC weer met cartridges te maken (al weer jaren geleden maar toch). Dit lijkt een nadeel, maar cartridges rulen; geen laadingstijden. Ze hebben dit niet gedaan ivm de kosten. Geen bedrijf wat zo betrokken is met zijn klanten
5. de GC's MPU is dus van de PowerPc, en die is gewoon sneller als de normale CPU. Je bent een grote jongen als je me hierin tegen gaat.
6. Prijs console, prijs spellen

Als ik nog meer stappen weet, dan laat ik het hier wel weten.

en dan ga ik nu nog effe mijn memory ophalen met sonic op de megadrive en mario op de nes.
En de machine die het aller ergst ruled ooit is de mastersystem2 van SEGA. geen beter machine ooit gemaakt !!!!!!!!!!
Pagina: 1