zit zo: pc op kabelmodem met ipadres. 2 domeinen erop hosten is geen probleem: met virtual servers in IIS5 zet je het prima op en werkt het allemaal perfect. Nu een 3e domein, maar die wil ik niet op de machine zelf hosten (als de 2 vorige) maar op een extern adres, sterker nog, een standaard homepage/directory op een andere webserver bv: "www.andere.nl/jantje". Nu kun je dit instellen op forward, maar dan is het "probleem" of beter gezet minder mooi dat je in de browser "www.andere.nl/jantje" te zien krijgt ipv www.jantje.nl.
Dit zou je weer kunnen oplossen door op de eigen pc-webserver een html-pagina te maken met een frame (of 2 voor netschaap) zodat die andere site in dat frame wordt geladen. Alleen werkt dan weer zoiets als: "www.andere.nl/jantje/dir" niet als je "www.jantje.nl/dir" intypt.
Ik weet niet of daar een oplossing voor is, maar als iemand een idee heeft: graag! (en niet zeggen dat je M$ Commercial Internet System moet nemen: dat is een beetje overdone
Hoe werken die talloze forwarding-sites eigenlijk? Iemand ervaring ermee?
Dit zou je weer kunnen oplossen door op de eigen pc-webserver een html-pagina te maken met een frame (of 2 voor netschaap) zodat die andere site in dat frame wordt geladen. Alleen werkt dan weer zoiets als: "www.andere.nl/jantje/dir" niet als je "www.jantje.nl/dir" intypt.
Ik weet niet of daar een oplossing voor is, maar als iemand een idee heeft: graag! (en niet zeggen dat je M$ Commercial Internet System moet nemen: dat is een beetje overdone
Hoe werken die talloze forwarding-sites eigenlijk? Iemand ervaring ermee?
*insert signature here