URL forwarding: hoe

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:16

Tjark

DON'T PANIC

Topicstarter
zit zo: pc op kabelmodem met ipadres. 2 domeinen erop hosten is geen probleem: met virtual servers in IIS5 zet je het prima op en werkt het allemaal perfect. Nu een 3e domein, maar die wil ik niet op de machine zelf hosten (als de 2 vorige) maar op een extern adres, sterker nog, een standaard homepage/directory op een andere webserver bv: "www.andere.nl/jantje". Nu kun je dit instellen op forward, maar dan is het "probleem" of beter gezet minder mooi dat je in de browser "www.andere.nl/jantje" te zien krijgt ipv www.jantje.nl.
Dit zou je weer kunnen oplossen door op de eigen pc-webserver een html-pagina te maken met een frame (of 2 voor netschaap) zodat die andere site in dat frame wordt geladen. Alleen werkt dan weer zoiets als: "www.andere.nl/jantje/dir" niet als je "www.jantje.nl/dir" intypt.

Ik weet niet of daar een oplossing voor is, maar als iemand een idee heeft: graag! (en niet zeggen dat je M$ Commercial Internet System moet nemen: dat is een beetje overdone ;)

Hoe werken die talloze forwarding-sites eigenlijk? Iemand ervaring ermee?

*insert signature here

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02-2025
Wat je zou kunnen doen, is uit de opgevraagde URL het laatste stuk filteren, en die achter de URL van de URL van het frame zetten...

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

-------------
Mijn SMS page: http://sms.toplyrics.net/

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 10:50

Tuinhark

Retro

Haal de URI op van de aanvraag ($temp = $HTTP_ENV_VARS["REQUEST_URI"]) en plak daar het juiste domein voor ($temp = "http://www.jansenenjansen.nl/" . $temp).

Doe dan:
header("Location: $temp");

en je bent er.

Euhm.. beetje duidelijk? :) (Dis dus PHP code.)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:16

Tjark

DON'T PANIC

Topicstarter
hmm, leuke optie. De moeite waard vh proberen

*insert signature here